Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Chantelle

Chantelle

20-11-2009 om 23:03

Voorleesboek jongen 7 jaar

Ik zoek een leuk voorleesboek voor mijn zoon van 7. Het mag een beetje spannend zijn. Geen prentenboek maar hij smult nog steeds van mooie illustraties. Boeken van Arend van Dam vindt hij erg mooi, maar die hebben we dus al.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Paul biegel?

Kent hij bijv. De Kleine kapitein? of Nachtverhaal, of De Rode prinses, De Rover Hoepsika, of Juttertje Tim?
http://www.paul-biegel.com/boek/index.html
Als hij van een beerje fantasy-achtig houdt: Potilla, van Cornelia Funke. Ik ga binnenkort Thomas en de laatste draken voorlezen aan mijn zoon (6½), ook van Funke.
http://www.bol.com/nl/p/boeken/potilla/1001004006530453/index.html#product_description
Het archief staat ook vol met tips!

Helen

Helen

21-11-2009 om 15:05

Roald dahl

Ik lees nu met veel plezier Sjakie en de chocoladefabriek voor. De kinderen (bijna 7 en 8) gillen het uit van de pret. Bovendien zijn ze voor de voorlezer ook erg leuk. De GVR ook erg leuk, vooral om de verhaspelingen...

madelief

madelief

21-11-2009 om 18:08

Dolfje weerwolfje

De hele serie is hier populair. Eigenlijk alle boeken van Paul van Loon zijn hier favoriet.

mijk

mijk

21-11-2009 om 21:08

Wij hebben met

heel veel plezier net de zevensprong gelezen! Gvr en sjakie waren hier ook populair. Dolfje leest hij liever zelf..

Mijk

Hier

Roald Dahl: Sjakie en de chocoladefabriek en de grote glazen lift en de GVR enz.
Paul Biegel: Ik wou dat ik Anders was, Japie en het zwarte spook, enz enz
Verder is mevroi de 7-jarige dol op Harry Potter, zojuist aan deel 3 begonnen.

Ise

Ise

25-11-2009 om 14:33

Cornelia funke?

Als ik jullie allemaal zo hoor, denk ik dat ik voor mijn 7-jarige maar een boek van Cornelis Funke moet kopen. Wat is jullie favoriet?

Ise

Ise

25-11-2009 om 14:34

Cornelis?

Ik bedoel natuurlijk Cornelia

Pas één gelezen

Ik heb pas 1 boek van Funke voorgelezen, nl. "Potilla". Dat vond ik (en zoon) heel leuk. Tis een sprookje, fantasierijk geschreven (de fee om wie het gaat heeft bijv. niet alleen maar goede karaktereigenschappen, tis eigenlijk best een pin), waarin ook een rol is weggelegd voor een "gewoon" jongetje en zijn buurmeisje. Google maar eens, ik kan hem wel aanraden. "Thomas en de laatste draken" ligt hier op de plank, daar kan ik dus niets over zeggen, maar 't lijkt me erg leuk.

suus36

suus36

26-11-2009 om 13:45

Van alles

Hi,

Mijn zoontje van 7 is gek op alle boeken van Roald Dahl (om uit voorgelezen te worden dan). VOoral de heksen vond hij mooi, maar ook de tovervinger en Joris en de toverdrank.

Ik ben nu aan het voorlezen uit Dik Trom. heel oubollig, maar hij vindt het schitterend.

Alle Paul Biegel boeken zijn al voorgelezen, maar die vond hij ook heel mooi. Ik denk dat ik zometeen Pietje Bel eens ga proberen. Vindt hij ook vast leuk.

O ja, Sven en zijn rat (is een serie) vindt hij ook leuk, maar daar vind ik zelf niet zoveel aan. Dat is jammer.

En wat nu in deze tijd een echte aanraden is, is "Klaas" van W.G. van de Hulst. Heel ouderwets, maar hij zwijmelde gewoon. Het is een ouderwets Sinterklaasverhaal.

Maar bij hem is het wel makkelijk, want hij geniet van voorgelezen worden. Mijn oudste vindt bijna geen boek leuk, dus daar heb ik wat meer moeite om iets bij aan te dragen.

Groetjes,
Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.