Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
gialova

gialova

01-12-2008 om 22:10

Voorleesboeken 5 jarige

Ik zou onze 5 jarige tweeling (jongen en meisje) met Sinterklaas graag een voorleesboek kado doen.
Ik lees nu het boek van Pluk van de petteflat en dat vinden ze erg leuk.
Heeft iemand nog tips?

Groetjes Gialova

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

02-12-2008 om 08:56

Hanna kraan, arnold lobel, gouden boekjes

hoi Gialova
Ik lees nu net "Krik de eekhoorn" veelvuldig voor aan onze oudste van bijna 4. Andere boeken van de schrijfster hiervan, Hanna Kraan, zijn ook erg goed (boze heks). Boeken van Arnold Lobel zijn ook erg leuk. Verder: uit de "gouden boekjes" reeks (de brandweermannetjes, de gele taxi etc. etc.) en andere boeken van Annie M.G. Schmidt: Floddertje, Otje enz. enz. Ik heb ook nog oude "blokboekjes" van mijzelf, enkele daarvan zijn ook nu al een groot succes (Max de speurneus). Keuze genoeg!
Veel (voor-)leesplezier toegewenst!
groeten van rafelkap

ayla

ayla

02-12-2008 om 09:27

Hier

Dochter van 4 vind alles leuk over heksen reuzen, monsters elfjes. Het liefste heeft ze dikke boeken met een heleboel kortere verhalen erin. Pluk heb ik ook gedaan maar halverwege merkte ik toch dat ze de draad kwijt was. Ze wilde niet iedere dag uit pluk lezen en als ze dan 2 dagen neit eruit gelezen had dan was ze de draad kwijt.
Jip en Janneke blijft ze ook leuk vinden. Annie MG schmidt heeft nu een boek, allemaal sprookjes, dat lijkt me ook heel leuk.

Pluk redt de dieren / jeroen en de zilveren sleutel

Ik heb ook Pluk van de Petteflet voorgelezen voor onze zoon van 5 jaar. Ook hier een groot succes. Er bestaat ook een tweede deel van Pluk: 'Pluk redt de dieren'. Ik vond dit zelf niet zo leuk als de Petteflet, maar mijn zoon vond ook dit boek prachtig. Andere boeken van Annie M.G. Schmidt zijn natuurlijk ook altijd leuk: Otje, Jip en Janneke, Wiplala enz.

Maar met afstand de lievelingsboeken van mijn zoon zijn de boeken van Daan Zonderland: De vier delen van 'Jeroen en de Zilveren Sleutel' en 'Knikkertje Lik'. Dit zijn vrij oude boeken (uit de jaren 50 geloof ik) , maar leuk geschreven sprookjesachtige verhalen en ook erg spannend. Het is vrij lastig om ze in de boekwinkel nog te vinden, maar ze zijn nog wel te bestellen bij Bol.com

groetjes

Mariola

Kan hem niet genoeg promoten.....

Paul Biegel!!! Die man schrijft (schreef helaas) zo mooi, het is zo heerlijk voorlezen en het zijn zulke mooie verhalen. Hier was "De Kleine Kapitein" een enorme klapper (dat evenaren we niet snel helaas), "De Rover Hoepsika" was heel leuk, en ik zag dat hij nog "De dwergjes van Tuil" heeft geschreven voor een redelijk jonge doelgroep, en voor Sinterklaas heb ik "Juttertje Tim" nog gekocht. "Het Olifantenfeest" is een bundel verhalen, waarvan sommige echt práchtig. Omdat ik ze opeens herkende van heel vroeger, zat ik soms met een dikke keel te lezen ("wat praat je raar, mama, moet je huilen???" .
Verder is Hanna Kraan idd heel leuk, Krik ken ik nog niet, maar ga ik gauw lezen, en de verhalen over de boze heks zijn super.
Oja, "Sjakie en de chocoladefabriek" is ook leuk, als je van Roald Dahl houdt.
Mijn zoon is 5½.

http://www.paul-biegel.com:80/boek/index.html

Pluk redt de dieren vond ik eerlijk gezegd vreselijk, echt een samenraapsel van ongeloofwaardige gebeurtenissen. Otje en Wiplala vond ik wel heel leuk (en zoon ook).

Annet

Annet

02-12-2008 om 19:22

Foeksia de miniheks

Leuk voor jongens en meisjes. Leuke verhalen over een kleine heks die allerlei avonturen beleeft. Heel herkenbaar voor kleuters.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.