Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Salie

Salie

29-06-2009 om 13:15

Voorlezen voor 6 jaar.

Mijn dochter is net zes jaar. Volgend jaar groep 3 en dus leren lezen. Nou vindt ze dino's leuk, edelstenen, planeten en dat soort dingen, maar dat vind ik niet echt leuk om elke keer te lezen met haar. Ik zoek eigenlijk een leuk boek wat aansluit bij haar leeftijd, maar wat lezen die dan zoal.
Mijn man leest haar vaak suske en Wiske voor, dat vindt ze het einde, maar ik zoek dus gewoon echt een leuk boek.
Iemand een ideetje?
Gr. Salie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

29-06-2009 om 13:36

Uit de oude doos

Ik lees hier voor zoon van 6. Wiplala en wiplala weer.
Pluk van de Petteflet.
Abeltje.
Of boeken van Paul van loon (griezelbus of Dolfje weerwolfje)

Suk6

Ps dit lees ik dus voor. Hij gaat ook straks naar groep 3 en leest een beetje. Ik ga nu es kijken voor avi boekjes voor hemzelf.

Wij lezen

Zo veel mogelijk van Paul Biegel (je kunt beginnen met "Ik wou dat ik Anders was", "De Dwergjes van Tuil", "De rover Hoepsika", "Juttertje Tim"). Astrid Lindgren: Lotte uit de Kabaalstraat, Michiel van de Hazelhoeve (ik vind het niet fijn voorlezen, maar het was hier een succes). De boeken over de boze heks (niet eng) van Hanna Kraan. Mijn zoon is ook net 6.
Veel kinderen houden van Paul van Loon, Jaques Vriens en Carry Slee.
Ik heb een tijdje geleden een draadje geopend, ik zal es kijken of ik dat vind. Daar kwamen ook al veel tips voorbij. Ga ook eens naar de bieb of een kinderboekhandel, daar geven ze je uitgebreid advies.

Hier is dat draadje:

http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&usrkey=13332305520134231929&archief=1&zoek=dragt&thread=145191&forumsel=7&forum=7&post=2329037

Veel plezier!

Salie

Salie

30-06-2009 om 11:09

Bedankt zeg.

Bedankt voor de leuke tips. Heb even gegoogled enzo. Kan wel merken dat ik die stap nog niet verder was. Ik ga een dezer dagen even naar de bieb. Zeker de boeken van Paul Biegel lijken me leuk voor haar.
Ik heb in ieder geval alles opgeslagen, dan kan ik het weer terugvinden.
Thanks.
Gr Salie

Jesse_1

Jesse_1

30-06-2009 om 13:47

Mijn kinderen van die leeftijd

Horen graag: Foeksia de miniheks (Paul van Loon) en Saskia & Jeroen, dat soort boeken (ga hierna ook eens met "Lotje" beginnen).
Tot mijn verbazing vinden ze Dolfje Weerwolfje ook al super, terwijl hun grote broer dat véél te eng vond (en nu nog steeds . Soms is het IETS te eng, dan willen ze liever even niet luisteren en een hoofdstuk overslaan.
Jesse

angel3

angel3

01-07-2009 om 09:10

Jesse ot

grappig, zoon was nog niet eens 6 en toen vond ie Dolfje SAAAAAAAAAAAAAAAAAI en voor baby's ha ha. Wij lezen dus al griezelbus (vanaf 9). Zijn 6 e verj was dan ook een heus griezelfeest. Zus van 3,5 hebben we toen even naar de oppas gebracht

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.