Cindy Bakker
23-02-2013 om 09:06
Vraagje over nachtluiers
Mijn jongste dochter van bijna 5 is 's nachts nog niet droog en krijgt iedere nacht nog een luier aan. Nu gaat ze daar vrij gemakkelijk mee om. De afspraak is ook dat ze de luier pas aan krijgt als ze het bed ingaat. 's Ochtends doet ze de luier ook als eerste af. Ze heeft altijd een boxer over de luier heen, dus kan ze gewoon in haar pyjama blijven rondlopen (is ook wel gezellig in het weekend). Nu vindt mijn man dat ze te oud is voor de gewone luier en liever heeft dat ze up en go's gaat gebruiken. Hij heeft ze dus al gekocht en het blijkt dat dochterlief nu 's ochtends wel heel lang met een natte broek blijft lopen. Ze kan die zijkantjes zelf niet openscheuren, dus houdt ze de up en go maar aan. Als het aan mij ligt ga ik zo terug naar de vertrouwde luier, die kan ze zelf gemakkelijk los maken. Wie gebruikt er ook gewone luiers in plaats van up en go's?

marie
23-02-2013 om 15:21
Losscheuren hoeft toch niet?
Hoi
Ik dacht dat het idee achter die luierbroekjes was dat de kinderen ze zelf net als een onderbroek uit kunnen trekken? Dus zijkanten losscheuren hoeft dus helemaal niet!
Weet ze dat wel? Of is het pure gemakzucht dat ze het broekje aanhoudt?
Hoe doet ze het trouwens als ze wakker wordt en ze moet plassen? Gaat ze dan naar de wc of doet ze het (lekker makkelijk) in de luier/broekje?
Misschien toch zelf wat strenger zijn en haar gelijk naar de wc sturen als ze wakker wordt om te plassen en de luier/broekje uit te trekken? (wat ik dus zou doen).
succes

+ Brunette +
23-02-2013 om 18:51
Up&go heeft prima marketing.
Ooit was er een tijd dat dit soort luierbroekjes niet bestonden. De commercie heeft een behoefte gekweekt. Een Up&go is toch eigenlijk gewoon een veredelde luier? Is je man niet gevoelig voor het argument dat luierbroekjes duurder zijn? Waarom vindt hij haar te oud voor luiers?
Aan de andere kant: een Up&go trek je toch uit als een broekje? Die scheur je toch niet los? Dus je wat je jongste dochter dan 's ochtends moet doen is: pyamabroek uit, luierbroekje uit, katoenen onderbroekje aan, pyamabroek weer aan. Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.

Tango
24-02-2013 om 00:34
En ook nog
Als ze nat is, zichzelf een beetje opfrissen met een vochtig doekje bijv. Anders gaat het zo stinken.
Onze kinderen hebben ook vrij lang nog een luier(broek) gehad 's nachts en die scheurden ze ook nooit. Gewoon als een broekje uitdoen. Ik vond ze vooral handig omdat de kinderen ze ook zelf aan konden doen. Duur vond ik ze niet, had gewoon van het Kruidvat en dan die ene luier per nacht dat valt dan wel mee.
Verder vind ik het wel raar dat je man zomaar Up en Go's koopt en zegt dat ze te groot is voor luiers. Zegt hij dat ook tegen haar? Daar moet je het dan misschien maar even over hebben met hem.

Triple
24-02-2013 om 07:38
Losscheuren
Dat losscheuren van luierbroekjes deed ik alleen bij peuters met een poepbroek. Dat wil je niet langs die beentjes naar beneden sleuren!!
Hier heb ik een jongetje van net 6 die het 's-nachts ook nog niet droog houdt. Hij heeft gewone luiers met klittenbandjes (mt 6 jumbo).
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ilva
25-02-2013 om 14:06
Ongelukbroekjes
Hier noemde ik de luierbroekjes ongelukbroekjes. Een klein ongelukje konde ze wel aan maar niet meerdere plasjes. Als je dus moet plassen: naar de wc gaan. Werkte bij alledrie geweldig. Ze waren snel zindelijk 's-nachts. (Was wel even schrikken bij de oudste die de eerste ochtend keihard schreeuwde: MAMA IK MOET PLASSEN!!!)

Miranda
28-02-2013 om 19:35
Ik zou...
het lekker aan je dochter overlaten, het is immers voor haar al vervelend genoeg. En daarbij regel jij en je dochter het bedplas probleem, daar is paps helemaal niet voor nodig. Stel je voor dat als ze 12 is hij ook nog de dienst uit gaat maken welk maandverband ze gebruikt. Zelf denk ik dat als een luier met klittenband wel sneller uit kan doen, dan eerst heel de pyjamabroek. Die broekjes zijn niet altijd even handiger. Klinkt ook echt als een luxe probleem. Ik kan mij nog herinneren toen mijn jongste broer een jaar of 4,5 was en die sliep toen ook met zo'n dikke wegwerpluier aan. Omdat hij regelmatig de plakkers kapotscheurde, deed ons ma daaroverheen een strikslip. Als hij 's ochtends in zijn pyjama aan het ontbijt zat, had hij zijn luier nog steeds om. Nee ik zou het lekker met z'n 2tjes regelen en de rest er buiten houden.