Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anna

anna

01-02-2011 om 13:56

Vriendin of opvang?

dochter trekt al langere tijd op met een vriendin, al krijg ik nu langzamerhand het idee dat het die vriendin niet zozeer om vriendschap als wel om een opvangadresje gaat.

meisje komt hier weleens meelunchen of spelen na schooltijd, en heeft zich weleens laten ontvallen dat het wel prettig was dat ze zo niet naar opvang/overblijf hoefde. oké dat zag ik dan als bijkomend voordeel voor dat meisje, kan haar geen ongelijk geven.

meisje had vorige week aan dochter gevraagd om vrijdag hier te mogen komen maar dat kwam mij niet uit, dus dat kon niet doorgaan. dochter wilde deze week wel met haar afspreken dus vanmorgen zou ze dat gaan vragen, komt ze tussen de middag uit school het meisje had er geen zin in. pasgeleden had mijn man dochter naar school gebracht en toen wilde meisje ook afspreken maar mijn man wist niet of dat kon, dochter spreekt af dat ze dat dan na de lunch laat weten want dan had ze mij gesproken. dus na de lunch vertelt ze dat het kan zegt het meisje (waar ik bij ben) nee nu hoeft het niet meer.

daarnaast spreken ze bijna nooit af bij dat meisje, altijd is er wel wat. wasmachine die geleverd wordt, kat die ziek is, vader die een vrije dag heeft..

dochter is vooralsnog positief over meisje, ik heb dus duidelijk mijn twijfels. ik weet niet of ik dit naar mijn dochter toe moet ventileren of beter mijn mond kan houden. ze is net tien jaar maar wel 'jong' voor haar leeftijd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

01-02-2011 om 21:44

Ze komt er zelf wel achter

Het lijkt mij dat je dochter er vanzelf wel achter komt, dat dit meisje misschien inderdaad meer een opvang-adres zoekt omdat ze de overblijf niet leuk vindt, dan een vriendin om bij te spelen. Ik zou haar dat niet voor gaan kauwen. Bovendien weet je zelf nog niet zeker of het echt waar is. Er kunnen ook andere dingen achter zitten natuurlijk: misschien mag ze van haar ouders niet ergens spelen en doet ze het daarom juist als haar ouders er niet zijn.

Rosase

Rosase

02-02-2011 om 13:32

De boot een klein beetje af houden

Ik zou niet altijd standaard ja zeggen en dan eens kijken wat er gaat gebeuren.
En daarnaast zou ik je dochter stimuleren om ook eens met andere kinderen af te spreken.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

06-02-2011 om 17:08

Mond niet houden

Je zegt dat je dochter misschien nog wat jong is voor jouw commentaar over dat het altijd bij jullie moet en zij daar niet zo welkom is. Mijn dochter is zeven en ik leg haar soms uit dat ze niet bij een bepaald vriendinnetje kan spelen omdat de ouders dat niet altijd willen en dat het initiatief ook eens van hen moet komen. Ga niet mopperen of die vriendin en haar ouders afkraken, probeer het neutraal te brengen. Het "nee nu hoeft het niet meer" van het vriendinnetje kan ook voorkomen uit gekrenkte trots en hoeft niet per se te betekenen dat je kind een soort tweede keus is.

Vriendin!

Spelen ze leuk met elkaar? Ik heb dit ook weleens en na 7 keer hier te spelen, en nooit bij de ander stop ik het even. Ja we zijn geen opvangcentrum, toch??? Meestal is het daarna over maar soms komt het weer dat ze hierheen komt. Dan doe ik het voor een paar keer en daarna kan het hier ook niet. Jammer dan!!

groetjes van LuNa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.