Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Seven

Seven

27-03-2012 om 21:22

Vriendinnetje is boos

Omdat Sevendochter van plek is veranderd. In haar klas gaan kinderen soms van plek wisselen na elke vakantie. Vandaag is het gebeurd op verzoek van de meester. De jongen die ze met hem geruild heeft kletst te veel. Sevendochter vond het goed om te ruilen. Nu is de vriendinnetje die ze al lang van groep 1 kent boos. Sevendochter is sociaal onhandig en de vriendinnnetje neemt haar zoals ze is. Ik ben een beetje bang dat ze dan straks alleen staat. Maak ik te veel zorgen over?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

27-03-2012 om 21:51

Iets meer uitleg?

Bedoel je dat de meisjes eerst naast elkaar zaten in de klas, en nu dus niet meer?
Misschien kan je je dochter laten uitleggen dat het was om de meester én dat jongetje te helpen, en niet omdat zij het andere meisje niet meer aardig vindt. Het zal toch niet mogelijk zijn dat een goede vriendschap eindigt door zoiets?

GS

GS

28-03-2012 om 10:46

Zo'n vaart

zal het niet lopen, denk ik. Hoe oud zijn de meisjes? Het klinkt mij als of dat vriendinnetje gewoon teleurgesteld is en ook niet goed weet hoe ze dat moet uiten. Dat trekt wel weer bij.

Boos op de meester toch zeker?

Vriendinnetje mag boos zijn op de meester, die heeft voor de plaatswissel gezorgd. Niet op Sevenmeisje, want die heeft gewoon gedaan wat de meester zei.
Ik zou het even melden aan de meester.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.