Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vriendje

Ik wil toch even iets kwijt... Zoontje van 7 zit nu in groep 4. sinds groep 1 is hij met nog 5 jongetjes een leuk groepjes jongens wat met elkaar speelt en op elkaar verjaardag wordt uitgenodigd.
Paar maanden geleden een moeder van een van de jongetjes naar mijn toe met het verhaal dat haar zoontje allemaal blauwe plekken op de benen heeft en dat zou mijn kind hebben gedaan (slaan/schoppen). Ik heb dit serieus opgepakt (ook al verbaasde het me wel; maar je spreekt niet zo maar een andere moeder er op aan) en heb er met hem over gesproken (Zoon geeft aan dat wel eens ruzie heeft, maar niets bijzonders) en ik heb ook bij leerkracht nagevraagd (deze herkende het totaal niet en ook na 3 weken was haar niets opgevallen). Dit heb ik weer netjes teruggekoppeld naar die moeder en tot mijn verbazing reageerde ze ineens heel laconiek. Ooh, dan is dat zeker een paar maanden geleden gebeurd....heb ik maar zo gelaten.
Vervolgens (een zal niet met ander te maken hebben) maar zoon wordt er bij een luizencontrole door haar uitgepikt met de mededeling dat hij neten heeft. Nou ik heb goed gecontroleerd en er geen gezien, ook niet iets wat er op zou kunnen lijken. Zoon vond wel vervelend gevonden dat hij mogelijk neten had.
Nu is jongetje jarig geweest en mijn zoon is als enige van 'het groepje'niet uitgenodigd. Afgelopen woensdag had hij dan ook niets kunnen afspreken want de rest ging naar het feestje. Ik vond het erg sneu en heb wraakgevoelens. Gelukkig is zoon verstandiger en geeft aan dat hij hem voor zijn verjaardag wel zal uitnodigen. Hij is er waarschijnlijk allang niet meer mee bezig, maar bij mij blijft de vraag rondzingen; wat is hier aan de hand?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De juf

Ik zou beslist terugkoppelen met de juf dat kind bleek geen neten te hebben terwijl deze moeder dat meldde gezien te hebben.
Deze moeder heeft op zijn minst een tunnelvisie en om een onduidelijke reden is je zoon bij haar in beeld. Hopelijk blijft het bij deze incidenten.
Ik zou hem wel voorlopig bij haar weghouden.

Vragen!

"wat is hier aan de hand?"
Dat is de enige manier om er achter te komen waarom dit zo gebeurd.

Gr. Poezie.

mossel

mossel

18-02-2011 om 14:41 Topicstarter

De juf en vragen

Ik heb het benoemd bij de juf, maar deze is niet betrokken bij de luizencontrole en kan er dus niets mee.

Ik denk dat 'de incidenten' nog te veel los van elkaar staan om haar 'op de vrouw af' te vragen wat hier aan de hand is.. IK heb de neiging om de incidenten aan elkaar te verbinden.

Verjaardag

Normaal ben ik helemaal niet zo, maar ik vind toch wel dat je kunt aangeven naar haar toe dat het je verbaasd heeft dat jouw zoon als enige van dat groepje niet was uitgenodigd. (Ze spelen immers altijd zo leuk samen?)
Dan weet je in ieder geval wat de reden dáárvan is geweest, en hopelijk verteld ze je ook meteen wat haar dwarszit.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.