Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

19-02-2010 om 16:54

Vriendjes en zo

Hallo allen,

Mijn zoon zit in groep 3 en gaat met veel plezier naar school. Hij heeft ook vriendjes en ook dat gaat prima.

alleen is het best met veel kinderen voorgekomen dat die eens bij ons kwamen spelen, maar dat mijn zoon vervolgens nooit is teruggevraagd. Nou vraag ik me af: laten jullie het spelen volledig aan de kinderen over, of sturen jullie erin? als mijn zoon bij iemand heeft gespeeld, moedig ik hem wel aan dat kindje bij ons te vragen. Als hij dat echt niet wil, hoeft het natuurlijk niet, maar ik vraag me af wat de normale gang van zaken daarin is.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

19-02-2010 om 17:11

Hier ook

Dat gebeurt hier ook, 2 kanten op. M'n zoontje heeft bij heel veel kinderen uit z'n klas gespeeld, of zij hebben hier gespeeld, en bij veel van die kinderen is het bij een keer afspreken gebleven, er zijn er maar een paar waar hij vaker mee afgesproken heeft.
Ik geloof dat het vooral met de instelling van de kinderen te maken heeft, dat ze nieuwsgierig zijn om een keer met elkaar te spelen, en dat ze dan snel weer verder kijken naar een ander kijken. Ik moedig 'm ook wel eens aan om met iemand af te spreken, maar daar trekt hij zich helemaal niets van aan, hij gaat gewoon z'n eigen gang.

3 kids mam

3 kids mam

19-02-2010 om 20:39

Zelf regelen

Ik laat het mijn dochter helemaal zelf regelen met wie ze speelt en waar. Alleen met kinderen waarmee ze vaak speelt proberen ik het enigzins te sturen dat ze een beetje om en om bij elkaar spelen. Dit doen de andere ouders ook zodat we het een beetje afwisselen.

Yta Chalne

Yta Chalne

19-02-2010 om 21:05

Hier

Al mijn kinderen spelen liefst thuis. Zelfs de hele groten hebben hun vrienden altijd hier te logeren. Jongste speelt graag met een paar vriendjes bij ons thuis, en al zijn vriendjes spelen ook liever bij ons. De meeste ouders vinden dat gelukkig heel plezierig, en ik ook (hoef ik niet meer de deur uit om ergens een kind op te halen). Eerlijk verdelen vind ik onbelangrijk, en heen- en terugvragen eigenlijk ook. Maar als ze altijd bij een ander zouden spelen zou ik me ws. wel bezwaard voelen.

Jesse_1

Jesse_1

20-02-2010 om 00:07

Wat is je vraag?

Is je vraag dat kinderen vaker dan één keer met elkaar 'moeten' spelen, of is het het om-en-om?
Ik stuur na de kleuterklassen zelden meer met wie. Zelf moeten ze afspreken met wie en dan overleggen we met kinderen en ouders bij wie deze keer. Soms hebben ze zelf al bepaald bij wie en dan kijken we of dat uit komt.
Ik probeer wel een beetje af te wisselen bij wie, maar dat komt niet zo strikt. Al ken ik wel een vader die ik er stiekem van verdenk dat hij graag de kinderen 'loost' op zijn dag (dan zeg ik op een gegeven moment wel tegen mijn zoon: "en nu maar eens bij vriendje").
Om precies op je vraag terug te komen: als kind bij iemand heeft gespeeld, moedig ik niet speciaal aan om dát kind ook eens bij ons te vragen.
Jesse

liora

liora

20-02-2010 om 09:23

Haha

Hoi Pelle,

JE hebt vast gelijk! Ik heb net nog even zitten denken en er zijn drie kinderen die hier 1 keer hebben gespeeld en vervolgens nooit hebben doorgevraagd. Dus dat valt nog wel mee eigenlijk.

Alleen is het wel zo dat ik ervan ging balen, maar ben blijkbaar slecht op de hoogte van de ongeschreven regels. Ik vraag dus wel terug.... grrr, doe ik dus ook niet meer hoor.

Liora

Lou

Lou

20-02-2010 om 11:00

Overleg

Hier gaat het meestal zo: de kinderen besluiten dat ze samen willen spelen en bij wie, en vervolgens overleggen de ouders waar het kan. Leidt eigenlijk nooit tot problemen. Het leidt wel meestal tot bij ons spelen, maar dat kan ook bijna altijd en ik vind het zelf ook leuk moet ik zeggen. Soms tref ik dan een aarzelende ouder die zich herinnert dat ze de vorige keer ook al hier speelden, dan maak ik meteen duidelijk dat dat helemaal prima is. Als het dan eens zo uitkomt dat ik een voorkeur heb voor geen kinderen over de vloer, dan zeg ik dat ook heel makkelijk. Komt altijd goed. Ik vind het juist wel prettig dat dat strakke over en weer vragen hier geen cultuurtje is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.