Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pien

Pien

12-09-2014 om 22:57

Waar koop ik geluidsdemper voor kind

Mijn zoon (7) lijkt erg gebaat bij een koptelefoon in de klas, om zich af te sluiten van het omgevingsgeluid.
De geluidsdemper die wij hier thuis in de schuur hebben liggen, vindt hij niet lekker zitten (is ook voor volwassenen). Ik zie op internet verschillende kindervarianten, maar wil er eigenlijk een in een winkel kopen, zodat hij hem kan passen.

Iemand ervaring/tips waar je zo'n ding koopt?

moet school hier niet voor zorgen?

Ik weet het zo niet, maar op de BS van mijn kinderen zorgde school hier zelf voor.
De kinderen zitten inmiddels op het VO dus ik kan het niet meer na vragen. Op die BS waren ze knalgroen.

Peltor

Mijn dochter heeft een Peltor gehoorbeschermer. Online besteld. Er zijn tegenwoordig meer aanbieders op dat vlak.
http://www.oorkappen-shop.nl/oorkappen-kinderen.html

Pien

Pien

13-09-2014 om 14:59

Dank je

Maar wat ik eigenlijk wil is een winkel waar we er een kunnen uitproberen (kind heeft klein koppie, dus het zit hem gauw niet lekker).

School heeft geen koptelefoons (wel voor computers, maar die geluidsdempers zijn anders)

Pien

De gehoorbeschermers zijn verstelbaar. Mijn dochter heeft hem al sinds ze 4 is en is nu 8. Ik zou er gewoon 1 online bestellen en als het echt niet goed zit (lijkt me sterk) dan kan ie altijd nog terug. Heb ze namelijk nog nooit in een winkel gezien.

Pien

Pien

13-09-2014 om 16:19

Dank je voor de tip Picasso. We gaan er een bestellen.

amk

amk

13-09-2014 om 16:33

weet je zeker dat school ze niet heeft?

bij ons liggen ze in de kast en zien ouders ze alleen als ze eens op een werkuur binnen komen.

tante Sidonia

tante Sidonia

13-09-2014 om 18:35

een nadeel

kan wel zijn dat ze zich steeds slechter kunnen concentreren als er geen gehoorsbeschermer is. Ze worden als het ware afhankelijk...

Pien

Pien

13-09-2014 om 19:55

Zeker

Ik weet zeker dat de school ze niet heeft, heb het er met de IB-er over gehad.
Ik werk zelf op een andere school en daar hebben we ze ook niet.

Tante Sidonia, ik begrijp je punt, die zorg deel ik. Het afschermen van geluid is nu een tip van de orthopedagoog bij wie hij afgelopen week een concentratieonderzoek heeft gehad. We gaan dit voorlopig alleen doen bij het zelfstandig werken bij rekenen.

Hier

Bij ons wordt ie door dochter eigenlijk maar heel weinig gebruikt. Is meer een laatste redmiddel zeg maar. Maar zij is slechthorend dus er spelen andere factoren mee. Zij zal altijd een concentratie-geluid probleem hebben.
Of kinderen afhankelijk van oorkappen kunnen worden lijkt me niet. Er zijn maar een paar momenten per dag die geschikt zijn om ze op te zetten. Genoeg momenten dat je het 'gewone' concentreren moet oefenen.

Bouwmarkt

Ik heb ze gewoon bij de bouwmarkten gekocht, gamma en praxis, passen prima.
Ik zag het ook altijd als een laatste redmiddel.
Maar als ik zie en hoor hoeveel lawaai er tegenwoordig in klassen is begrijp ik goed dat kinderen zich niet kunnen concentreren. Ik heb ze nu dus voor mijn beide kinderen gekocht.ze zijn er erg blij mee

Ad Hombre

Ad Hombre

13-09-2014 om 22:16

Andere school

Op de (nieuwe) school van mijn zoontjes heerst er een weldadige rust. Op de oude was het een rotherrie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.