Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wandelende driftbui


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Esc

Esc

02-02-2011 om 16:50

Lamp kan misschien werken omdat...

Lamp kan misschien werken omdat ze dan juist niet de strijd aan hoeft te gaan. Jullie strijden dan idd niet meer tegen elkaar. Hoeft trouwens geen grote lamp te zijn, wij hebben zo'n Dora-stopcontact-lampje, en als die uitgaat, mag ze eruit. Vaak ligt ze er wel op te wachten, maar regelmatig slaapt ze er ook doorheen. Ze heeft dan ook een heel klein beetje idee van tijd, voor we dat lampje hadden, had ze natuurlijk geen idee. Onze dochter heeft ook nog eens weinig slaap nodig: gaat nooit voor acht uur 'savonds slapen en is eigenlijk altijd kwart voor zes wakker. Lampje staat op half zeven.

Bianca1969

Bianca1969

04-02-2011 om 11:37

Wekker

nee, niet zo eentje die gaat ratelen...
onze jongens hebben een wekker op hun kamer staan. als er een 7 (vooraan!!!)staat mogen ze uit bed. ze slapen gelukkig tegenwoordig wel langer en zien tot hun verbazing dat, als ze wakker worden, er al een 7 staat. ze wetrken namelijk een paar maanden geleden regelmatig om half 6/6 uur wakker en tja...dan ben ik echt niet op mijn best.
ik moet er wel bij zeggen dat ik zo oneerlijk ben geweest om hun wekker een half uur achter te laten lopen. dus als bij hen op de kamer de 7 vooraan komt te staan is het bij mij half acht.
verder hanteer ik de uitspraak van mijn wijze oude oma: alleen kalmte kan u redden. ze had gelijk. ook ik heb een periode gehad dat ik met buikpijn wakker werd en het idee: wat gaat er vandaag allemaal mis?!?! maar toen er ineens zo'n fase over was en we weer even in rustiger vaarwater kwamen heb ik me voorgenomen om voortaan gewoon rustig te blijven. makkelijker gezegd dan gedaan, maar het werkt. de "uitdaging" is weg. mama krijg je niet gek.
SUCCES!!

Hoe het gaat

bedankt voor alle tips! hoe het nu gaat? ze is overdag wat relaxter, op wat driftaanvallen na als ze net uit school is

wat we al hebben bereikt is dat ze snachts mij niet meer wakker maakt om te plassen, ze gaat alleen. we hebben een lichtje in de gang aan.

ze mag smorgens een keer komen vragen of het al tijd is. dat is rond 5 uur meestal, soms half 6. ik zeg dat ze terug naar bed moet en dat ze eruit mag als papa komt. haar deur laat ik dan open, dan hoort ze mijn man om half 7 naar de huiskamer gaan.
dat werkt! die ene keer dat ze komt vind ik niet zo'n probleem.

nu het weekend nog. ze mag dan alleen tv kijken, wij slapen tot ongeveer 8 uur. vanaf een uur of 7 komen haar broers bij haar.

ik zal een tijdschakelaar gaan kopen, eens kijken of het iets is voor ons

Massi Nissa

Massi Nissa

05-02-2011 om 08:12

Annemir

Klinkt al een stuk beter, zeg! En dat chagrijnige gedoe uit school is hier standaard, tot en met het avondeten is ze moe. Na het eten knapt ze vaak ineens weer op en speelt ze lief tot het bedtijd is.
Toch fijn dat je met een kleuter al echt afspraken kunt maken, he? Het werkt niet altijd, maar wel stukken beter dan bij een kind van net twee.
Groetjes
Massi

Massi

Nou hier ook! Na het eten worden ze ineens gezellig met zijn allen. Maar ikmerk wel dat ze verandert is. Pinniger, brutaler

(null)

Voor het eten dip

Ik heb (nu nog) een man die zwaar sjaggo is als hij honger begint te krijgen, eigenlijk net voor dat moment. Dus ik vind het niet raar als mijn kidneren voor het eten ook was sjaggo zijn, het is inderdaad na het eten over.
Muizmeis

melle

melle

05-02-2011 om 19:11

Suikerdip

Die dip na school kennen we hier ook, wat hier vaak helpt is een schaaltje rauwkost (paprika of tomaat en komkommer) aangevuld met een tucje, stukje kaas, plakje vlees, wat ik maar in huis heb. Bijkomend voordeel is dat ze dan ook al een hele hoop vitamines binnen hebben en dat de groente dan minder belangrijk is bij het avondeten. Vaak geef ik ze tijdens de wandeling naar huis zelfs al een dextro-energy snoepje, scheelt al een hoop bij thuiskomst.

succes ik weet hoe het kan zijn....

melle

Helaas

Helaas houden mijn kinderen niet van die gezonde kost zucht... Maar ze krijgen wel iets hoor. Net na het eten kak ik altijd in, zij beginnen te stoeien

(null)

Chris35

Chris35

06-02-2011 om 20:07 Topicstarter

En hoe het hier nu gaat

De vakantie bleek een goede doorbreking van het nare patroon te zijn. Af en toe was madam flink tegendraads, maar meestal was ze erg gezellig. Scheelde ook wel dat opa en oma erbij waren en we veel op pad waren; skieen, sleeen, wandelen, zwemmen. Ze sliep goed.
Na de eerste schooldag maandag was het echter weer deut. Niet in de zin van die buien, godzijdank, maar dat aan een stuk door praten. En maar praten, praten, praten. Het lijkt dus voor een deel idd wel aan school te liggen. Ik heb vrijdag met de juf gesproken en afgesproken dat ik haar op vrijdag af en toe thuis ga houden om te zien of dat wat meer rust geeft in dat kleuterkoppie. In de klas merkt de juf overigens helemaal niets van hoe ze thuis kan zijn, maar dat schijnen kinderen juist voor thuis te bewaren. Fijn toch
Enfin, het is nu gelukkig wat ontspannender in huis. Houden zo!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.