Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-11-2012 om 20:33

Wat gaat er in de zak?

Ik ben alweer bezig voor sinterklaas. Ben ik gek op. Aangezien we hier niet aan verlanglijstjes doen verzin ik alle kadoos zelf. En dat lukt aardig. Maar ik ben altijd op zoek naar goede ideeen.
We hebben een zoon van dan bijna 4 en een dochter van 10. Wat krijgen jullie kinderen van de sint?

Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

09-11-2012 om 20:48

Hier

Hier: iets technisch voor zoon van 10 (zie draad boven) en het zwembad van Playmobil voor zoon van 5. En verder nog geen flauw idee!

Als het aan mij ligt:

Lego! En geen goedkope en-of overbodige troep.

Ik denk...

Dat ik volgende week het keyboard bij de lidl ga kopen, een gezamenlijk kado voor de twee meiden. voor allebei een trainingspak voor het sporten. Nog wat kleine dingen maar dat weet ik nog niet, knutselspul etc denk ik

gruffalo

pooh bear

pooh bear

10-11-2012 om 07:49

Hier

Een boek. Denk dat ik boxen voor haar laptop ga halen. Spelletje (shut the box) en nog een luisterboek die ik op marktplaats gekocht heb. Verder weet ik het ook nog niet.
Ze heeft van alles voor haar verjaardag gevraagd eerst maar eens kijken wat ze daar krijg.

Tijgeroog

Tijgeroog

10-11-2012 om 09:59

Boeken, knutselspullen en cd-tip gevraagd

Ik heb gisteren geïnventariseerd wat ik nog heb liggen. Dat is net pakjesavond, allemaal leuke verrassingen.
Jongen van 7 en meisje van 5. Ik heb het boek Nederland van Charlotte Demudinges en Floddertje. Knutselspullen en ministeck voor m'n dochter. Kristallen experimenteerdoos en 3D tekenboek voor m'n zoon. Maar ik weet nog niet of ik alles dit jaar geef of misschien iets voor volgend jaar bewaar.
Ik wil er voor m'n zoon een doos technisch Lego bij en een cd. Iemand een tip? Hij houdt van Guus Meeuwis, Harrie Jekker en Klein orkest, maar dat heeft hij al. Op kamp laatst vond hij Gundum style erg leuk, maar daar ben ik niet zo in thuis.
Verder misschien het Lego ideeeen boek.
Voor m'n dochter denk ik aan dokter bibber, prinsessenschoenen en een mega Mindy masker.
Maargoed, ik denk er nog over na. Hangt er ook van af wat de oma's doen natuurlijk.

Hier

dochter van 9,5 is gek op paarden: Schleich stal, schleich zadel/halster setje, mijn geheimen boek, dvd (narnia 3 als ik die in nl kan vinden), wedstrijdhandschoentjes, wedstrijdboek, paardenklok.

dochter van 3: houten speelhuis in de tuin (wat al half hier staat), poppenluiers, mini loco, dora wii spelletje, playdoh letters en cijfers set, paraplu, rieten strandstoeltje (kussentje moet ik nog naaien) voor kamertje, beddengoed.

En voor beide dames nog wat kleine dingen erbij zoals nagellakjes, poppentroepjes, stickers, pennen en ander knutselspul en vast ook nog de gebruikelijke sokken/ondergoed/pyjama's of andere kleding.

Ik maak voor oudste een surprise zij 1 voor mij, man schrijft gedichten.

Oh ja alle huisdieren (5x) krijgen natuurlijk ook iets.

Traditie hier

Voor ieder zit er hier een apart mal of opvallend T-shirt in de zak, naast de wensen van het verlanglijstje. Niet verder vertellen, maar dit jaar zijn die allemaal glow in the dark... (en uiteraard allemaal verschillend)

mari39

mari39

10-11-2012 om 11:56

Hier zit in de planning

voor zoon van 10: skylanders WII, lego ninjago, laatste boek van leven van een loser, csi doos, plasma lamp, koptelefoon, dambord, wat snoepdingen, en nog wat kleinere dingen.
voor zoon van 5: speeltentje van ikea, circushond (geen echte hoor), connexion bus, knuffelpoes, storio tablet heb ik in overweging (is dat leuk?), het boek nederland van Charlotte D, ook wat snoepdingen, vissenkom op batterijen, kleurboek en ook nog wat kleinere dingen.
Is veel, maar ook beide oma's doen uitbundig mee met het uitdelen van kadootjes.
Voor man autoshampoo en een ouderwetse fietspomp. Voor mijzelf garen en haaknaald van Hoooked voor een kussen te maken. En ook wat lekkers.

mari39

mari39

10-11-2012 om 12:10

Genista

leuk zo'n glow in the dark shirt. Waar haal je die vandaan?

Bokszak

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar voor de oudste van 8 in ieder geval een kinderbokszak met handschoenen (was ie deze zomer bij de Decathlon in Frankrijk niet bij weg te slaan).

Verder voor hem en broertje van 4 zo'n klein survivaltentje van de Hema, lego ninjago en iets van de houten treinbaan van Thomas de Trein.

Chris

Rafelkap

Rafelkap

10-11-2012 om 16:49

Mijn planning

Voor oudste: lego (motorsetje en hijskraan van technics, een soort planeetding van starwars), wereldbol (klein), rubik's kubus en dinokwartet.
Voor jongste wat kleine puzzelachtige educatieve spelletjes, twee dvd-tjes, een bliepblieptelefoontje (zoethoudertje voor auto/fiets) en ik moet even afwachten wat hij voor z'n verjaardag krijgt volgende week. Anders ook nog een bruine beer van schleich. Allebei nog een boek (voor jongste al gekocht van marktplaats)

Voor in de schoenen allebei een zaklamp, verder weet ik het nog niet. Nog wat kleins of wat lekkers. Ze mogen elke zaterdag tot 5 dec hun schoen zetten.

Evanlyn

Evanlyn

10-11-2012 om 17:08

Manda en 12 jarige

Manda, op Marktplaats zit iemand die halsters en zo verkoopt en ze zelf maakt, die zijn veel beter dan die van Schleich zelf en ook nog goedkoper.

verder heb ik een twaalfjarige die geld wil, wat zouden jullie doen? Een lekkere warme muts? Geld vind ik gewoon niet leuk voor Sinterklaas (en ook al nauwelijks voor de verjaardag, maar OK).

Evanlyn

Doen jullie aan surprises? Anders zou je een suprise kunnen maken waarbij ze haar geld bijvoorbeeld overal in huis moet opsporen.

Chris

Evanlyn

Evanlyn

10-11-2012 om 17:59

Chrish

Hee, da´s een goeie! En op sommige plekken vindt ze dan van die chocolade muntjes i.p.v. echt geld. Ja, wij gaan hier voor de hele mikmak. Dankjewel!

lisbeth

lisbeth

10-11-2012 om 21:09

Hier

Doen we zelf met kerst. Oudste vind dan een ipod dock onder de kerstboom met een abonnement op een tijdschrift. Jongste een mp4 speler van samsung.
Met sinterklaas oudste in ieder geval meidenlego en wat chemiedozen. Jongste skylanders WII en wat voetbalspullen. Dit komt van oma's en opa's en resterende familie

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Psp?

Groot kado (als het doorgaat zal het wel een marktplaatsje worden), maar hoe leuk vinden jullie kinderen de psp? En hoe duur zijn de spellen?
We hebben al Wii en DS, is het dan nog een leuke aanvulling?

Wat bij ons trouwens vaak in de zak zit is een tegoedbon voor iets doen. Dierentuin bv. Valt erg in de smaak!
Loes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-11-2012 om 10:57

Storio

Mari,

Naar die Storio heb ik ook zitten kijken, maar ik lees vooral in de recencies dat een kind moet kunnen lezen en dat de batterij snel leeg raakt. Dus dat doen we maar niet.
Ik ben wel op zoek naar een kindertablet, aangezien mijn tablet steeds wordt ingepikt en dan worden mijn spelletjes verpest. Maar een enigzins betaalbare tablet heb ik nog niet gevonden.
Wat ik al in huis heb: Voor dochter van 10 een telefoon, spulletjes van topmodel, lego friends, een handcreme van Blond.
Voor zoon: Een hijskraan, lego, een kinderscheerapparaat voor in bad en knutselspul.
Manlief krijgt een tafelloep met verlichting en voor mezelf heb ik het pindakaasvoederhuisje voor de vogeltjes.
En dan natuurlijk voor ieder een chocoladeletter.

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-11-2012 om 11:00

Loes

Mijn man heeft de psp en ik vind de spellen niet zo leuk voor kinderen. Daarbij kan je voor de psp geen r4kaartje kopen en dat vind ik erg onhandig. De spelletjes zijn kwetsbaar, dus via marktplaats kopen is risicovol. Ik denk dat ik zelf dan een nieuwere ds zou aanschaffen.

Dendy

Clowntje

Clowntje

11-11-2012 om 22:42

Storio

Mijn (heel erg net) 5 jarige heeft vorig jaar van Sint een storio gekregen, helemaal leuk. Nu net (voor haar 5e verjaardag ) een nieuw prinsessen spelletje, zeer enthousiast.
Lezen hoef je zeker niet te kunnen, zitten leuke dingen op. Mijn (net) 3-jarige speelt er ook al mee.

Mari39, t-shirts

Mari, wij hebben onze shirts hier gekocht: www.chargrilled.co.uk. Bij de kleuren kun je dan kiezen voor zwart met opdruk in glow in the dark (onderste kleur).

mari39

mari39

13-11-2012 om 10:30

Genista

dank, ik ga straks eens even kijken!

Tango

Tango

13-11-2012 om 21:48

En hier vult de zak zich geleidelijk

Vandaag het nieuwste boek uit de hoe overleef ik serie gekocht voor Tangodochter, ik wist niet eens dat er een nieuwe uit was: hoe overleeft Rosa in New York. Dat wordt een leuke verrassing. Verder krijgt Tangodochter nog wat kleding van de Coolcat en van opa en oma nog een boek van Carry Slee, Dat heb ik weer deel 5 en van de andere opa en oma een dvd van Het huis Anubis of anders Achtste Groepers Huilen niet. Ik mag het kadootje kopen namens opa en oma en wil zelf liever het laatste maar Tangodochter is momenteel helemaal Anubis-fan dus wil ze liever Anubis natuurlijk.
Voor Tangozoon een Noura-knuffel besteld, het vriendinnetje van Dolfje Weerwolfje die hij vorig jaar van Sint kreeg en nog steeds overal mee naartoe gaat. Verder krijgt hij een Ajax-shirt, dvd van Dolfje Weerwolfje. Verder nog van de opa's en oma's een dvd van de Smurfen, iets van Lego, een Dolfje-boek en een kompas voor de scouting.
Niet teveel speelgoed want dat hebben we al veel teveel en er wordt veel te weinig naar om gekeken.
En oh ja, geintje. Zojuist voor Tangoman (en daar vroegen jullie niet naar natuurlijk) het spel hoedje-wip besteld omdat hij altijd zegt als er gevraagd wordt: welk spelletje gaan we doen? Hoedje Wip! Maar dat spel hebben we dus niet in huis, binnenkort dus wel. Ik vind het maar een flut-spelletje hoor, maar het gaat om het verhaal erachter natuurlijk en dat komt in het bijbehorende gedicht.

madelief

madelief

14-11-2012 om 09:03

Hoe duur?

Mijn dochter is net 12 geworden. Net jarig geweest dus weet geen cadeautjes meer. Mijn zoon weet dit jaar voor het eerst het grote sint geheim dus om nu meteen te zeggen dat we het niet meer vieren? Nee....nu is het enige dat ze zou willen hebben idd een dockingstation voor haar ipod of een nieuwe mobiel. Maar voor hoeveel geld zouden jullie zoiets kopen? Is allemaal duur, is goedkoop duurkoop in deze spullen? Ze heeft nu een hele oude Nokia, ze zou wel zo'n klaptel. Van Samsung willen maar straks naar de brugklas zal het wel een smartphone moeten worden. Dus of het nu zin heeft om dan nog zo'n tussentelefoon te kopen?? Lastig hoor.
Verder weet ze ook niets...
Ja geld maar dat vind ik ook zo wat!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bin

Bin

14-11-2012 om 10:02

Gsm

Madelief, ik zou niet zo'n tussenmobiel gaan kopen. Als je toch een gsm overweegt zou ik voor de Samsung Galaxy Young gaan, die hebben allebei mijn kinderen nu ook. Leuk en niet heel duur android telefoontje waarmee ze op internet kan(evt alleen wifi als ze geen internet heeft). Ik weet natuurlijk niet wat je uit wilt geven, deze kost rond de 95 euro. Dochter heeft vorig jaar een goedkoop docking station gekocht maar is nu al kapot, dat zou ik dus ook geen tweede keer doen.

Bin

Bin

14-11-2012 om 10:05

1 ding

Ikzelf zit te denken aan een kaartje voor de musical Wicked voor dochter. Voor zoon zal het iets uit de playstationstal zijn. Dit jaar geen kleine frutsels meer.

Pakjespiet

Pakjespiet

23-11-2012 om 17:22

Hier...

Ik koop altijd 5 dingen: 1 groot cadeau, 1 boek, 1 nuttig ding, 1 kleiner cadeau (zo rond 10 euro) en 1 klein cadeautje.

Soms een samen-cadeau maar vaak doen we dat juist met Kerst.

Vaak komt oma nog met 50 euro aanzetten en daar koop ik dan pyjama's of kleren voor.

Daarnaast krijgen ze nog allemaal een letter en een leuk, klein cadeautje van oma en opa.

Jongste krijgt ook nog een cadeau via het werk (25 euro) en alle anderen nog een lootjestrekkadootje van 7,50.

Dit jaar doen we het - voor ons doen - rustig aan (met name door veel nuttige/heb-je-toch-nodig cadeaus te kopen) Heb bijna alle cadeaus in huis.

Dochter 4:
Babypop die kan praten (HEMA)
100 stiften met kleurboek
2 potten foamstickers
meezing microfoon (waar zouden we zijn zonder de HEMA)
Rom pom pom leesdingetje (ipv boek)
Pyjama

Zoon 8:
Grote doos LEGO
Donald Duck scheurkalender
Lijmpistool
Shirt
Boek Dummie Mummie
Pyjama

Zoon 10:
.... nog geen groot cadeau..... (liefst een goede proefjesdoos met NL handleiding)
Sportspullen???
Bretels
Leuk shirt
Boek Loser
Pyjama

Man:
Boek Grisham
Scheerapparaat (maar dat zoekt hij zelf maar uit)
Rituals spullen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.