Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tiepmiep

Tiepmiep

08-07-2014 om 11:27

Wat maken op feestje 11 jarig kind?

Binnenkort houdt mijn dochter van 11 haar feestje.
Bijna alles rond, maar ik heb deze keer weinig inspiratie om iets te verzinnen om te knutselen met de meiden.
Hebben jullie nog een leuke tip? Wat is een groot succes bij meiden van 11? (parfum maken en zeep maken hebben we al gedaan)
Bedankt alvast!

vlinder72

vlinder72

08-07-2014 om 11:37

taart

Is een mooie taart maken met fondant/marsepein misschien iets. Helemaal compleet dus met jam, botercreme etc.

Bij ons was dat echt een groot succes. Ik had taartdoosjes gekocht bij de hema zodat de taartjes leuk mee naar huis genomen konden worden

high tea of eten zelf klaarmaken?

Dat vinden de meiden hier erg leuk, zelf hun eten voorbereiden voor de gourmet, of de high tea, of wraps... Scheelt jou werk, zij vinden het leuk en mogen het daarna ook nog opeten! Hier een 11-jarige tweeling (meiden) en die vonden het gourmetten zo leuk dat ze dat volgend jaar weer willen (zeggen ze nu)

Vlinder

had je dan 1 taart die je in stukken verdeelde, of allemaal kleine taartjes? En echt een taart van biscuitbeslag? Ik heb me daar nooit aan durven wagen, de verjaardagstaart voor zoon was van biscuitmix van Dr Oetker (met slagroom ipv botercreme, maar dat terzijde)

groeten,

Temet

vlinder72

vlinder72

08-07-2014 om 17:47

Temet

Biscuitmix van dr. Oetker dacht ik (kan ook ah eigen mix zijn geweest) en vervolgens allemaal kleine taartjes gebakken. Van te voren natuurlijk zodat ze klaar waren voordat mijn dochter haar feestje vierde.

Botercreme erbij om over de taart te smeren zodat het fondant beter blijft zitten. Over de botercreme een laagje fondant in kleur naar keuze en daarna konden ze versieren. Oja, ik liet de taartjes ook nog door twee keer door helft snijden om er een laagje jam en pudding/creme tussen te doen.

+ Brunette +

+ Brunette +

11-07-2014 om 21:35

Cupcakes versieren.

Organisatorisch makkelijker dan gedoe met een taart waaraan iedereen moet meewerken. Gewoon heel veel taartjes en versiering inslaan. Alle taartjes op een schaal, hier en daar kaarsjes erin prikken en voilà. Als je rechthoekige of vierkante cakejes neemt, kun je ze tegenelkaar aan schuiven en heb je meer het effect van één grote taart.

vlinder72

vlinder72

12-07-2014 om 09:40

brunette

Ik heb het ook over een kleine taart per kind

Een grote taart lijkt mij geen succes. Cupcakes kan ook natuurlijk. Dat is ook leuk.

Lucerna

Lucerna

13-07-2014 om 09:54

Of, als zeep en parfum een succes was, andere cosmetica

Ook zonder feest vinden ze het hier nog leuk om zeep te maken (zowel vloeibare als "harde" in vormpjes), maar ook shampoo, haargel (met glitter), lippenbalsem, crème, zelfs tandpasta. Als we echt veel tijd hebben, maken we wel eens een mandje met allemaal verschillende dingen erin, om weg te geven.

Jessica O

Jessica O

13-07-2014 om 11:07

mini taartjes

Kun je ook bakken in bv blanda schaaltjes van ikea. Biscuitbeslag maken, schaaltje goed invetten en er kruislings een reepje bakpapier in doen, dan kun je ze er makkelijker uit halen.

Verder leuke ideeën, etagère maken van serviesgoed(vd kringloop bv), daarna hightea hapjes maken en een hightea houden. Etagère kan mee naar huis met overgebleven hapjes.
Make-up feestje met een fotoshoot er bij. Soms heb je ook wel eens van bv oriflame dat ze kinderfeestjes organiseren, maar je zou ook zelf aan de slag kunnen met maskertjes ed.

vlinder10

vlinder10

16-08-2014 om 13:40

idd iets van taart cupcakes

Hier helemaal in in de omgeving bij meiden rond die leeftijd cupcakes maken en daarna versieren

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.