Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat moet ik nu? [buitenspelen]

Ik weet even niet meer wat ik moet doen.
Het gaat om het volgende.
Mijn zoontje is 4 jaar,en sinds de zomer speelt hij buiten de poort van onze tuin.
Er zijn niet zo heel veel kindjes hier in de buurt.
Er zijn 2 marokkaanse jongetjes en het buurmeisje hiernaast is nederlands.
Nou heb ik al veel problemen gehad met die 2 marokkaantjes.
Ze zijn zo brutaal en dagen mijn zoontje en het buurmeisje vreselijk uit.
Zo heb ik al gezien dat ze mijn zoontje hard in zijn buik aan het stompen waren,edn nog een keer erop in zijn buik aan het trappen waren.
Het begint bij hun als een spelletje,maar ze doen het wel elke keer bij mijn zoontje,en dat vind ik geen spelletje meer.En vanaf dat moment begon mijn zoontje ons ook te slaan en te schoppen maar we wisten niet waarom,totdat we het zagen.
Ze zeggen ook vaak als hij iets niet doen dat ze weggaan of dat hij geen snoep krijg.En het is echt soms een vuilnisbelt in de poort met chipszakken en snoeppapier,ze gooien alles neer.
Mijn zoontje is heel naief en laat alles toe.
Zo is het ook dat ze elke keer op zijn fiets zitten en met zijn spullen spelen.En hij niks meer heb om mee te spelen.Ze zitten ook altijd hier in de tuin of binnen maar nooooiit bij hun.
Ik heb ook nog nooit een moeder gezien die ze een beetje in de gaten houden.
Ik heb al meerdere malen er wat van gezegd dat ze zich niet zo moeten gedragen ,maar het help gewoon niet.En ben ook echt boos geworden.
Ik ben echt bang dat ze zo over mijn zoontje heen lopen en gebruik van hem maken.
En nu is hij nog klein,maar zometeen wordt het nog erger natuurlijk.
Ik heb er met zijn zoontje over gepraat dat hij beter niet meer met ze kan spelen,maar hij ziet hun echt als zijn vriendjes.
1tje zit er ook bij hem in de klas.
Ik vind het zo moeilijk,want ik kan hem natuurlijk niet binnen houden omdat hun de buurt terroriseren.
Zodra hij naar buiten gaat zijn hun er ook.
En gaat hij toch met ze spelen,anders is er niemand om mee te spelen.
Ik weet niet meer hoe ik het aan moet pakken,want ik merk dat ik probeer om hem elke keer binnen te houden,maar dat is toch niet normaal,hij moet gewoon buiten kunnen spelen.
Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Naar ouders

Hoi,
dit maken wij heel veel mee in onze buurt en rond school helaas.
en van de redenen dat mijn kinderen niet graag meer buiten spelen.

kan je niet eens aanbellen bij de ouders?

Tango

Tango

12-10-2010 om 13:22

Met ouders bespreken

Ik zou het zeker met de ouders bespreken. Ik neem aan dat je wel weet waar de kinderen wonen en anders vraag je het hen. Wanneer dit geen effect heeft doordat ouders het niet begrenzen of begrijpen, kun je het altijd nog eens op school aankaarten omdat 1 jongetje ook bij je zoontje in de klas zit. Misschien kunnnen zij het nog eens met ouders bespreken.

Verhuizen

Als dit typisch is voor de buurt zou ik z.s.m. verhuizen. Indien mogelijk natuurlijk. Als je kinderen hebt laat je daar je keuze voor je buurt toch primair vanaf hangen.

buzz

buzz

16-10-2010 om 07:08

Hier

ook een gekleurde wijk. De kleintjes gaan nog goed, maar de middebouw lagereschool en de grote zijn echt geen lievertjes (sommige van sommige gezinnen, en er zijn er ook een paar van nederlandse gezinnen, eigenlijk een turks een marokaans en een nederlands gezin, die het hier te bond maken, en sommige andere daar dan weer in menemen) spreken met de ouders werkt soms, even. Maar ik heb ondertussen ook met de wijkagent hierovere gesproken, die heeft mij tips gegeven en is bij de ouders langs geweest. Dat helpt voor wat langwere tijd. Als het weer zo is mail ik de wijkagent weer.
Een regel is hier, geen vreemde kinderen in de achtertuin, ook heb ik mijn zoon geleerd nee te zeggen. Nee daar speel ik zelf mee, nee ik wil niet met je spelen. hier werkt het een beetje. Maar zonder echte toezicht van de eigen ouders is het best moeilijk. Maar oei oie, mijn man heeft na vaak gewaarschuwd te hebben omdat een van de jongens een prullebak aan het vernielen was, zijn arm beedgepakt zodat hij wel luisterde, en toen stond binnen 3 minuten de mama met een groepje voor de deur. Nu lijkt het of ik een hekel heb aan aloctonen, maar dat is het niet, mijn zoon heeft een turks vriendje dochter een marocaans vriendinnentje. allemaal goed, maar ik heb een hekel aan ouders die buiten niet opvoeden, daar heb ik een hekel aan welke kleur dan ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.