madelief
08-11-2012 om 09:13
Wat voor soort fiets 9 jaar?
Mijn negenjarige zoon( bijna 10) is behoorlijk groot voor zijn leeftijd. Hij vindt zijn 26 inch fiets te klein en ik moet zeggen toen hij gisteren even op de fiets van mijn dochter stapte, klopte dat beter. Nu heeft hij een echte jongensfiets in van die legerkleuren. Mijn dochter heeft zon oma fiets. Helemaal in bij de meiden. Maar wat hebben jongens? Hij vindt zon lowrider of opafiets niets. Maar heren fietsen zijn zo saai... wat voor fiets wordt op de middelbare school door jongens gebruikt? Hij kan tenslotte niet naar een nog grotere maat.... wie heeft een tip? Ik zoek altijd eerst even op marktplaats.
Groetjes Madelief

Fransien
08-11-2012 om 12:22
Ga proeffietsen
Ga gewoon proeffietsen op meerdere modellen bij een rijwielhandel, die hebben zowiezo ook een hele serie tweedehands staan en die zijn een stuk minder duur. Als je dan weet wat echt lekker fietst, kun je rustig op marktplaats gaan zoeken. En het is belangrijk dat hij echt lekker fietst, dat scheelt geweldig als je naar de middelbare moet.

Vera*
08-11-2012 om 13:41
Framemaat
Bij 28 inch fietsen heb je verschillende framematen. Mannen van ruim twee meter passen er dan op en met een kleine framemaat meisjes van 140 ook.
Als je nu een fiets koopt zal je zoon waarschijnlijk over een paar jaar ook een andere moeten met een grotere framemaat.

toja
08-11-2012 om 15:04
Hoi
Wij hebben voor t nu een 28 inch met een lager frame, 51 cm.
Hij heeft een wat stoerdere fiets gekregen. Hij wilde namelijk ook geen opa fiets. Hij heeft nu een fiets van het merk cortina (type U1 of u4). Batavus heeft ook stoerdere modellen. Zoek anders eens op transportfiets.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet
08-11-2012 om 21:17
Hij kan wel naar een nog grotere maat
De maximale bandenmaat is 28 inch. Om de juiste maat te hebben, moet je naar de framemaat kijken.
Mijn dochter heeft 1,5 gefietst op haar 28 inch fiets, toen was hij al te klein.
Je weet pas welke framemaat je uiteindelijk moet hebben, als je zoon uitgegroeid is.
Als je nu een fiets koopt, heb je minimaal tijdens de middelbare schooltijd weer een nieuwe fiets nodig.
Fietst hij nu veel? Mijn zoon zit in groep 8. We wachten toch echt tot begin schooljaar, voordat we een grotere fiets kopen. Dat scheelt weer een maatje. Nu scheelt het wel dat hij (zeker in de winter) weinig fietst. Hij fiets nog maar even door op zijn kleine fiets.

Krun
08-11-2012 om 22:47
Een tweedehands
Hier zie je heel veel jongens op een omafiets rijden, gewoon zwart. Zoon, groep 8, heeft er nu ook 1. 28 inch banden, kleiner framemaat(50?) en daar gaat hij het komende jaar, misschien zelfs nog wel 2 jaar op fietsen. Dan hoop ik dat hij een framemaat kan kiezen waar hij het nog heel lang mee uit kan zingen. Ik heb deze van marktplaats, vind een nieuwe voor de korte tijd dat hij er nu op fiets niet nodig. De fiets op de middelbare school zal ook een uit de transporters series zijn, zoals hij er nu over denkt.

Krun
08-11-2012 om 22:57
Drie maal is scheepsrecht
of je kijkt naar een mountainbike als je zoon alles nog te saai vindt(had de mijne ook met een gewone herenfiets). Mountainbikes zijn meestal heel kleurig. Hebben alleen geen pakkendrager dus als je iets wilt vervoeren gaat dat niet lukken. Misschien ook even een tussendoortje voordat hij naar de middelbare gaat?

Marieke
11-11-2012 om 22:15
Veel oma fietsen voor jongens!
Hier op school rijden bijna alle jongens uit groep 8 op een, meestal 2e hands, omafiets! (De meisjes trouwens ook)

Relithe
12-11-2012 om 11:58
Montego
Heeft hele leuke fietsen, ook voor heren/jongens. Mijn zoon heeft er ook een, helemaal zwart, stoer, volgens mij heet ie Montego Urban.

madelief
15-11-2012 om 13:33
Bedankt!
Ik ga van de week even langs de fietsenzaak, misschien is zo' n montego iets. Of een omafiets, we gaan passen!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.