els
02-04-2013 om 10:50
Waterfeestje
beetje vroeg, maar ik ben me aan het voorbereiden voor het verjaardagsfeestje van jongste dochter die 9 gaat worden.
Ze ligt niet echt lekker in de klas, en vindt het moeilijk om kinderen uit te kiezen. Liefst nodigt ze veel meisjes uit, en heeft dan een superfeest. ze heeft bedacht dat ze wel een waterfeest zou willen.
Ze is in de zomer jarig, we willen ergens voor de zomervakantie het feest geven (als het warm, droog weer is) en we hebben een redelijke tuin (12 bij 12m) waar we in de lente een ruim opzetzwembad in zetten. Wat dat betreft prima. maar dan...hoe maak ik hier een knalfeest van?
Dansen/disco vindt ze niks want de kinderen vinden het nog 'gek' om zomaar te gaan dansen. hebben jullie ideeën, hoe dit aan te pakken?

Wiske71
02-04-2013 om 11:10
Wat ideetjes
1. versier de tuin met vlaggetjes, ballonnen en lampionnen etc. Zorg ook voor muziek in de tuin (even van te voren aan de buren melden is wel zo aardig)
2. zorg voor wat leuke spelletjes zoals overgooien met waterballonnen, een hindernisparcours etc. er is vast veel meer te vinden.
3. Sluit af met een bbq en frietjes of met zelf stokbroodbakken met een vuurkorf (ala de scouting)
Veel plezier al vast!

Zilli
02-04-2013 om 13:58
Goed spelletjesboek
In de bieb een goed spelletjesboek halen, en een stempelkaart maken, waar ze een sticker krijgen als ze een spelletje hebben gedaan . Appel happen uit een teil water, waterballon gooien in een (opgehangen) emmer, dat soort dingen. En uiteraard een flink watergevecht! Wie t natst wordt heeft gewonnen ofzo?

Tango
02-04-2013 om 17:00
Ik denk dat
Op zich een groot bad al een feest is. Spelletjes zoals hierboven genoemd is natuurlijk leuk, maar ik zou ze ook gewoon lekker zelf hun gang laten gaan met leuk waterspeelgoed e.d.
Hier heeft dochter ook weleens zo'n waterfeestje gehad bij een meisje uit de klas met een enorme tuin. Er werd voornamelijk vrij gespeeld, lekkere hapjes gegeten en dat was het wel. Maar een daverend succes. Overigens doe je ook weer niet ieder kind een plezier met watergevechten en snoep uit een teil happen.
Een vuurkorf en dan marshmallows roosteren op het eind is natuurlijk wel erg leuk.

els
03-04-2013 om 21:19
Bedankt voor de tips! Wat leuke waterspelletjes en een vuurkorf met marshmellows, leuk. De tuin zal uiteraard helemaal versierd worden... Hmmm denk er verder nog even over na.