Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bripa

bripa

03-03-2010 om 18:27

Weer broek plassen

Hoi mijn zoon van 4,5 jaar plast sinds kort weer in de broek. Nu begint hij zelfs ook weer poep in de broek te krijgen. Hij is vanaf 2,5 uit de luier en het is altijd goed gegaan op soms eens een ongelukje na. Hij neemt zich gewoon niet de tijd om te gaan plassen. Ook is hij zich aan het aanwennen om de hele wc onder te plassen ik wil nu dat hij gaat zitten maar dan hangt hij gewoon zijn peimeltje over de wc bril en plas hij zijn broek nat. Ik moet dus werkelijk met hem iedere keer mee naar de wc en ik vind dat een jongen van 4,5 dat toch wel zelf kan.
Of zit ik dan verkeerd

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alle plassen of ongelukjes?

Wanneer plast ie in zn broek? De hele dag door alle plassen volledig laten lopen? Ook op school? Of af en toe een klein ongelukje en dat ie te laat naar de wc gaat en het dan niet goed meer kan ophouden?
Voor poep dezelfde vraag: poept ie alles in zn broek of per ongeluk een klein keuteltje?

Hoe ga je ermee om? Wordt je boos? Iets spannends thuis aan de hand?

Enne... krijgt ie voldoende positieve aandacht? Jullie hadden tijdje terug toch ook 'gedragsproblemen' of dat jij niet meer wist hoe met hem om te gaan?
WC onder plassen, broek nat plassen, mee moeten naar de wc.... het lijkt mij dat je zoontje graag aandacht van je wil en dat op deze manier bij je afdwingt.

Maar wellicht is ie gewoon druk op school en heeft ie ff een terugval....

Toevallig vorige week

Dit onder ogen gekregen:
http://www.umcutrecht.nl/zorg/ouderskind/onderzoek/B/blaasproblemen/details.htm
Dit ivm met regelmatig terugval bij oudste, maar ook bij jongste. Ik werd er wel kalm van toen ik dit las. Wie weet jij ook!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.