Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Wiske

Wiske

30-04-2010 om 12:25

Welke bioscoopfilm is leuk voor 5 en 7 jaar?

We willen komende week een keertje naar de bios gaan omdat onze jongste het even rustig aan moet doen na een operatie. Welke film is leuk voor 2 jongens van 5 en 7?
Wickie de Viking? Hoe tem je een draak? Planeet 51 (nooit van gehoord) of Het regent gehaktballen
Wiske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even gevraagd

Volgens mijn kinderen:
-Alvin en de Chipmunks 2 (vind ik zelf niets: irritante stemmetjes)
-Het regent gehaktballen (die vind ik zelf heel grappig)
als die van 5 niet tegen eng kan

-Hoe tem je een draak (vind ik heel mooi, zeker als je 3D kijkt)
als die van 5 wel tegen een beetje spannend kan

Planeet 51 gaat over groene mannetjes op een andere planeet, wij vonden er niet veel aan.

Annet

Annet

30-04-2010 om 18:48

Hoe tem je een draak

Gezien met 7-jarige maar er zaten meerdere kinderen in de zaal die 4, 5 of 6 waren. Ik heb geen gehuil of zo gehoord van die kinderen. Wel een irritante moeder die het nodig vond haar kind continue uit te leggen wat er gebeurde. Geen idee waarom.
De film is leuk en mooi, ook voor een volwassene.

Polly Shearman

Polly Shearman

01-05-2010 om 10:46

Morgen met 11 jarigen

ik ga morgen met zoon en wat vrienden van hem naar de Hoe tem je een draak in 3d.
Is hij voor hun dan misschien niet kinderachtig? als kinderen van 4 hem ook prachtig vinden?

Sancy

Sancy

01-05-2010 om 11:25

Polly

Lief en ik hebben van de film genoten! Dochter en zoon (11 en 9 bijna) ook. En dat was nog niet eens in 3d. Geniet!

Pippin

Pippin

01-05-2010 om 14:35

Polly

Onze kinderen 8, 11 en 13, vonden de film prachtig en ik ook. Ik vond hem zeker niet kinderachtig en de bioscoop zat vol met (jong)volwassenen. We zijn naar de Engelse versie gegaan. Dochter van acht kon dat prima volgen.
Het is net zo'n soort film als Shrek, je kunt hem op verschillende niveau's beleven.

Jesse_1

Jesse_1

01-05-2010 om 15:40

Hoe tem je een draak?

Hebben wij van de week in 3D bekeken, feestje van onze jarige oudste (10).
Het was ook voor volwassenen leuk om naar te kijken, beetje spannend (voor gevoelige jongeren niet zo geschikt, dus zelf inschatten. Draken die vuur spuwen en mensen willen doden is niet ieder kind van gediend), redelijk tempo erin, en ook grappig.
Jongste van net 6 vond het alleen te lang duren, maar niet tè spannend en heeft er ook (nog niet eng van gedroomd.
Jesse

Polly Shearman

Polly Shearman

02-05-2010 om 19:42

Hij was heel leuk

3d vind ik wel heftig! wel mooi!

Moek

Moek

02-05-2010 om 23:46

Ass'er?

Is het iets voor een ASS'er van 7 die angstig wegliep uit Iep? Waarschijnlijk niet, toch?

Ik vraag het omdat we er waarschijnlijk voor het feestje van een broertje naartoe gaan en hij dan zeker graag mee zal willen. Maar misschien toch maar iets anders regelen?

Pippin

Pippin

03-05-2010 om 00:29

Moek

Ik ken jouw ass-er niet, maar als een kind angstig is aangelegd, is de film behoorlijk heftig. Veel draken, veel gevechten, vuur, huizen die verbranden, een monster dat nog enger is dan de rest, een vader die boos en teleurgesteld is, een jongen die zich verstoten voelt. En dat allemaal levensecht computergeanimeerd.

Moek

Moek

04-05-2010 om 00:01

Pippin

Dankjewel voor de info, hij gaat dus lekker naar opa en oma! Kunnen broer en zussen fijn griezelen en heeft hij ook wat leuks. Als Iep al te heftig was, gaat dit zeker een ramp worden.

Hoe tem je een draak

maar dan wel in 2d, want anders is het te spannend voor de jongste. Onze jongste (3) kroop bij de 2d versie op m'n schoot en zei; "Ik houd niet zo van draken". Later werd het beter, maar het begin is best spannend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.