Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
kuzco

kuzco

19-12-2008 om 12:17

Welke dag verjaardagsfeestje

Zit een beetje te twijfelen wanneer ik het (eerste!) verjaardagsfeestje van mijn zoontje zal gaan vieren. Hij wordt 9 januari 5 jaar en dan is op vrijdag. Dus zal ik om 15.15 de kinderen gewoon meenemen uit school en dus aansluitend het feestje organiseren of is de woendag erop toch wat beter, aangezien ze 's middags vrij hebben. Maar dan zit je ook weer met zwemlessen...
En als ik het die vrijdag doe is het dan wat om het van 15.15 tot 18.30 te doen en ze dus hier wat te laten eten? Of wordt dat weer te laat?
Jullie snappen het al, het is ook mijn allereerste kinderfeestje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kuzco

kuzco

19-12-2008 om 13:13

Wat ik het makkelijkste vind

Is de vrijdag denk ik. Maar vooral ook het leukste voor zoonlief, want hier thuis vieren we zijn verjaardag een dagje later, dus vind ik het luek voor hem dat hij dan het kinderfeestje heeft op zijn echte verjaardag.

*wat wil je de rest van het feest gaan doen? *
EEhhmmm, ik heb nog geen flauw idee, dus als jullie geweldige ideetjes hebben.....

Misschien leuk om bij binnenkomst cakejes te laten versieren en uiteraard op te eten en uiteraard moeten de kadootjes uitgepakt worden. Daarna wat leuke spelletjes doen met de mannen (nog leuke ideeen voor spelletjes?) En vervolgens eten uiteraard. Hier is het normaal bij de jongere kinderen dat ze nog worden opgehaald, dus we hoeven ze niet thuis te brengen.

angel3

angel3

19-12-2008 om 14:56

Spelletjes

Wat hier een suk6 was afgelopen jaar bij de 5e verjaardag was het piraten thema.
Bij binnenkomst iedereen omkleden en schminken.
Toen kadootjes uitpakken (verstoppen en jarige zoeken). Nog een cake/taart eten en drinken maar dat was 1 minuut.
Toen vertelden we een piratenverhaal (wijzelf waren ook verkleed). Man had sleutel om zijn nek.
Piraatjes moesten opdrachten doen en dan verdienden ze stuk van een foto. De hele foto was de verstopplek van de schat. We hadden als spelletjes bijv haaien hengelen (kleerhanger aan touw en haaien platen geprint die als koker vouwen zodat ze blijven staan en daaraan een lus). Verder nog visjes happen (snoephappen in teil water), dat soort dingetjes. Op een gegeven moment was papa Piraat zogenaamd in slaap gevallen op de bank maar hij had de sleutel. Ze moesten met elkaar de sleutel van de nek halen zonder piraat wakker te maken. HILARISCH!
Daarna schat zoeken. Daar zat een ketting omheen (kist die we nog hadden). Foto gemaakt van piraatjes met de schat. Tijdens het eten heeft man die snel geprint en in fotolijst gedaan als presentje mee naar huis. In de schatkist zaten meeneemzakjes met wat snoepjes, klein kadootje en piraat kleurplaat.
Ook nog een kort piet piraat filmpje gekeken en wat vrij gespeeld.
Wat ook een giller was was dat we de frietjes en kroketjes e d op een plastic tafelkleed gooien op tafel dus zonder borden. Want piraten hebben geen borden. Vies eten mag en allemaal aan de piratenwijn (ranja in wijnglas). Ze vonden het fantastisch.
Feestje was op woensdag en duurde van 2 tot 6. Wij brachten kinderen thuis na het eten.

Veel plezier met de voorpret. O ja als uitnodiging natuurlijk een schatkaart en buiten wapperde een piratenvlag aan onze deur.

groet

Renata

Renata

20-12-2008 om 14:29

In onze buurt

In onze buurt zijn de feestjes altijd op zaterdagen van 10 tot 13.

Renata

Renata

20-12-2008 om 16:40

Misschien

Kan inderdaad. De feestjes zijn van kinderen tussen de 3 en 5 jaar. Niemand heeft nog iets op zaterdag.

Vrijdag

afgelopen 2 feestjes waren op een vrijdag, dochter gaat normaal op die dag naar de nso dus ze hebben haar wel mee moeten nemen vanaf school. Ik vind het allemaal prima, maakt niet zoveel uit welke dag het is.

kuzco

kuzco

21-12-2008 om 09:45

Dank jullie.

Het gaat inderdaad vrijdag worden, omdat ik dat gewoon leuker vind voor hem. Dan mag hij 's morgens trakteren op school en 's middags zijn kinderfeestje. Wij vieren het voor de familie een dag later.

Nu de invulling nog. Pitatenfeestje is leuk, maar heeft hij al een paar keer bij andere kinderen gehad. Verkleden en dergelijke heeft hij een vreselijke hekel aan, dus dat hoef ik ook niet te doen. Ga maar eens met hem overleggen wat hij leuk vind om te doen.

Groetjes Kuzco

Gnome

Gnome

22-12-2008 om 10:21

Klinkt erg gaaf!

Klinkt gaaf dat piraten feest, vooral de spanning met zo'n sleutel erbij!

Wij hebben afgelopen zaterdag het eerste kinderfeestje gehad, kind werd 4 jaar en ik heb buiten een speurtocht uitgezet, die ging binnen verder en uiteindelijk vonden ze een schatkist met voor elk kind een cadeautje en verder gevuld met snoepkettingen, schatkistjes (snoepjes) en chocolademunten. Was een supergroot succes voor die kleine ukkels.

alleen de partypops met confetti waren niet zo'n succes, op het moment zelf wel, maar ben 4 uur bezig geweest met stofzuigen zondag! het lag door het hele huis heen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.