Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
TheaB

TheaB

02-09-2012 om 10:59

Welke hoogslaper met bureau en bankje?

Mijn dochter van 9 is toe aan een ander bed. Haar kamer is heel klein en daarom dacht ik aan een hoogslaper met bureau en bankje. Na op google gezocht te hebben zag ik de hoogslaper van Thuka. Heeft iemand zo'n hoogslaper en wel of niet tevreden. Iemand nog een ander idee? Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pan

Pan

02-09-2012 om 12:08

Trendhopper

Ziet er wel leuk uit die je op het oog hebt.

Wij hadden deze:
http://huis-inrichting.marktplaats.nl/slaapkamer-stapelbedden-en-hoogslapers/588659279-metalen-hoogslaper-met-bureau.html

Ik ben destijds bij Ikea gaan kijken en vond ze daar nogal gammel aanvoelen. Ben toen bij Trendhopper geslaagd, iets duurder maar wel erg solide. Dat is dus iets om op te letten.

Annet

Annet

02-09-2012 om 12:29

Ik zou zonder bankje doen

Het bureau is anders heel klein. Zo'n lange plank lijkt me ideaal.
Je kunt eventueel een lekker dik kussen op de grond leggen voor als ze onder haar bed wil zitten.

Marie

Marie

02-09-2012 om 16:32

Lo-bed

Hoi,
Hier hebben beide meiden een paar jaar een LO-bed van Ikea gehad. Ze hadden daar juist geen bureau onder, maar gebruikten de ruimte om te spelen. Het bed is namelijk ook lekker hoog (ik vond het eerst zelfs eng om het op te maken), maar de meiden vonden het fantastisch. Het is alleen niet meer bij IKEA te koop, maar nog wel tweedehands:
http://link.marktplaats.nl/591301046

Bankje

ik heb geen andere opties maar mijn eerste reactie was ook: geen bankje. Ik heb vroeger zelf een hele kleine kamer gehad van ongeveer 2 bij 2 meter. Daar in een hoogslaper, met daaronder een ruim bureau en mijn kledingkast. die combinatie vond ik ideaal, de rest van mijn kamer kon ik gebruiken voor alles wat ik zelf wilde. Een ruim bureau is sowieso erg fijn.
Een bankje zou ik zelf niet veel gebruikt hebben. Dan eerder een zitzak-achtig waar je lekker in kunt ploffen.

Mijn dochter heeft een ruime kamer maar wel een LO van Ikea met daaronder een apart bureau. Dus niet het bureau van LO maar een op pootjes. De LO is wat gammel maar ik heb 'm op twee plaatsen aan de muur bevestigd en daardoor staat hij heel stevig.

Marie

Marie

02-09-2012 om 16:36

Thuka leuk maar wel duur

Hoi,
net even gegoogld naar dat Thuka-bed. Ziet er op zich wel leuk uit, vooral dat logeerbed is wel grappig. Maar ik vind het wel duur hoor! Zoveel geld hebben wij nog nooit aan een bed uitgegeven. En blijft er dan nog genoeg speelruimte over op haar kamertje?
http://link.marktplaats.nl/1001715406

Valkyre

Valkyre

02-09-2012 om 22:48

Kijk eens op

www.tienerkamer.nl (Luzan bedden).
Daar hebben wij het stapelbed van Spruitje gekocht. Zeer solide bedden voor een redelijke prijs. Voor het tweede spruitje kopen we tzt daar ook een bed, denk ik zo. Goeie service, snelle levering, duidelijke info op de site.

Valkyre

TheaB

TheaB

03-09-2012 om 09:35

Ik twijfel

Het is inderdaad een duur bed. Je kan hem ook krijgen zonder dat je een extra bed van het bankje kan maken. Het bankje is leuk, nadeel is inderdaad dat je een kleiner bureau hebt. Dochter leest graag een boek op haar kamer. Ze zegt zelf dat ze heel graag de hoogslaper met een bankje wil. Dan kan ik knus op het bankje gaan zitten lezen. Mijn man is tegen een bureau. Hij snapt niet waar ze dat voor nodig heeft. Als ze later huiswerk maakt kan ze dat toch ook maken bij mijn bureau. ik twijfel dus. Dochter heeft echt een piepklein kamertje waar een enorme kast (van ikea) tot het plafond staat. Ze heeft dus al genoeg kastruimte. Ik zag op marktplaats ook leuke tweedehands hoogslapers van lifetime. Die kun je ombouwen. Dus als je tijdelijk geen bureau wil haal je de plank weg. Maar ja daar zit weer geen bankje bij. Twijfel de twijfel...... Bedankt voor alle reacties!

Zelf bouwen?

Mijn vader bouwde vroeger voor mijn kamertje zelf een hoogslaper. Daaonder was alleen maar lege ruimte. Er heeft een poosje een plank als buro onder gezeten, maar het merendeel van de tijd stond er een oud tweezitsbankje. Ik maakte mijn huiswerk liever aan de eettafel in de woonkamer.

Pan

Pan

03-09-2012 om 15:08

Zitzak bij bureau

Wat wij op het kleine kamertje hadden staan voor lezende dochter was een zitzak, daar kon ze heerlijk in hangen en stop je ook gerust onder het bureau weg als hij in de weg staat.Onder het bureau hadden we trouwens ook nog zo'n los kladeblok van ikea gekocht, daar gingen de huiswerk spullen ed in.

Je kunt natuurlijk niet bedenken hoe het zal gaan maar bij ons hadden ze veel plezier van het bureautje onder het bed. Altijd daar huiswerk gemaakt, maar ook met vriendinnen gaan zitten tekenen en later kwam daar een pc'tje op te staan. Maar het blijft een beetje koffiedik kijken wat ze "nodig" zullen hebben.

Nu nog geen huiswerk toch?

als ze 9 is, dan zal ze pas over 2 of 3 jaar dagelijks huiswerk gaan maken aan een bureautje. Volgens mij kan er een heleboel veranderen aan de voorkeuren van je dochter voor het zover is!

Ik had vroeger ook een hoogslaper met een bureau over de hele lengte van het bed; was een heel groot bureau dus, van 2 meter breed. Dat zou best wel wat kleiner kunnen. En kleine bankjes/luie stoelen/zitzakken bestaan ook wel, dus misschien past er wel een bankje én een bureautje onder het bed? Of anders een hangstoel/hangmat, als dat past? Dat wou ik vroeger altijd, en lijkt me nog steeds wel heel leuk! Scheelt wel in de ruimte op vloer.

En wat gammele goedkopere hoogslapers betreft: die kun je aan de muur vastschroeven met een paar dikke bouten, dan staan ze heel stevig!

Maar leuk hoor, van die plannetjes voor de tienerkamer Ik wou dat ik dochters had!

Annika

Annika

07-09-2012 om 19:16

Hoppekids

Wij hebben de Hoppekids XL, bed met rechte (scheelt ruimte!) trap en bureau over de hele breedte. Dochter is er superblij mee, ze knutstelt en tekent heel veel. Bed zelf is van mooie kwaliteit/stevig.

An

An

07-09-2012 om 21:54

Leuk!

Mijn dochter (11) zou dat thukabed geweldig vinden. Ze houdt ook erg van lezen. Zij heeft een lifetime hoogslaper met een groot zitkussen eronder en een klein bureautje. Haar kamer zou er alleen niet groot genoeg voor zijn om dat logeerbed uit te klappen.
Groetjes, An

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.