Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wij slapen uit, kinderen voor tv


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tv als oppas

Zelf uitslapen en kids voor de tv poten is hier niet aan de orde. Rond half acht zijn de kinderen (6 en 2) meestal wel wakker en komen dan bij ons in bed liggen. Oudste heeft dan vaak op zijn eigen kamer al een tijdje zitten spelen.

Ik wil er zelf juist altijd wel graag een beetje op tijd uit (maximaal half negen). Je hebt elke week maar twee vrije dagen en ik vind het echt zonde om mijn tijd te verslapen. Maar los daarvan, ook als ik wel graag zou uitslapen vind ik het niet echt goed voelen om de tv als oppas te gebruiken.

Chris

Ik haat uitslapen!

Ik ben altijd al een vroege vogel geweest en nu nog steeds. Ik ben elke dag als eerste beneden (6.30 uur) en vind het heerlijk. Kopje koffie, krantje en alles nog in diepe rust. Half uurtje in alle stilte, heerlijk!
Een echt ochtend mens en wat heeft mijn man een mazzel

Brianna F

Brianna F

08-11-2010 om 11:51

Akka

Ik wilde dat ik dat kon. Dan heb je tenminste nog wat aan je dag. iedereen hier inclusief de kinderen staan voor achten op, ik sleur mezelf met frisse tegenzin om 10 uur uit bed.
Hoe laat ga jij er 's avonds in dan?

Lou

Lou

08-11-2010 om 12:31

Grappig

De een wil geen "tv als oppas", de ander vindt het een sneu gezicht dat blauwe licht 's ochtends vroeg in een woonwijk, en de volgende geniet met volle teugen als ze 's ochtends alleen opstaat in de stilte. Het grappige is: dat vinden veel kinderen dus óók heerlijk. Die rust van een huis waarin andere mensen nog slapen. En dan heerlijk in je eentje tv kijken, met alle andere lampen nog uit. Niets zieligs aan!

Brianna

Meestal rond half 11, uiterlijk half 12. Met feestjes en uitjes uiteraard later. maar................ik heb geen wekker en word om dezelfde tijd wakker. Ik had vorige week natuurlijk wel een probleem toen de klok verschoven werd.

Irene

Irene

08-11-2010 om 12:53

Pelle

Waarom zou ik vinden dat ik het beter doe dan? Ik snap je niet. Als jij er voor kiest om je kinderen 's ochtends tv te laten kijken en om je peuter achter de pc te zetten, dan is dat toch prima? Maar IK mag dat toch wel anders doen?? Als jij dan bijvoorbeeld zou vinden dat ik daarmee mijn kinderen tekort doe, nou best, dat mag je vinden en daar heb ik geen probleem mee. Maar jij hebt er blijkbaar wel een probleem mee dat ik mijn keuzes maakt. Dat zegt dan dus iets over jou: twijfel je er zelf wellicht aan of je het wel goed doet?

Irene

Irene

08-11-2010 om 13:44

Tja

Waarom refereer je dan aan een reactie van mij in peutertijd? Nogmaals: dat jij mijn berichten over vindt komen als "ik doe het beter" zegt iets over jou, niet over mij. Ik denk zo namelijk niet. Ik snap je felheid nog steeds niet...

bibi63

bibi63

08-11-2010 om 19:21

Lou

Helemaal mee eens! Mijn dochter (12!) vindt het heerlijk om 's ochtends lekker in haar eentje (in haar pyama! en soms met dekbed om haar heen) in de woonkamer te zitten en TV te kijken. Het liefst laat ze de gordijnen dicht en geen licht aan. Haar momentje. Nee geen uren natuurlijk, maar een 1 uurtje of zo. Natuurlijk was dat niet zo toen ze jonger was, dat is heel wat anders. Maar op deze leeftijd mag je best je eigen momentje pakken. En spelen? Dat doet ze uuuuren, het liefst buiten, dus voor ons geen probleem.
Gr. Bibi

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-11-2010 om 16:55

Uitslapen

Ik kan alleen op zondag uitslapen en aangezien ik verder vrij slecht slaap pak ik die kans met beide handen aan. Ik blijf dus heerlijk liggen; meestal kom ik er dan ook niet uit voor 12.00.
Zoon van 9 (bijna 10) slaapt ook uit op zondag (op zaterdag moeten we altijd heel vroeg op vanwege voetbalwedstrijden (vroeger opstaan dan wanneer hij naar school moet) en als hij wakker is doet hij zijn ochtendjas aan, smeert een paar boterhammen voor zichzelf en gaat fijn computeren, tv-kijken of Nintendoen.
Soms belt er een buurjongetje aan en die mag dan ook gewoon binnenkomen en gezellig mee computeren/spelen; wat die kids dan ook willen doen. Als ze honger hebben smeren ze een boterham en water pakken ze gewoon uit de kraan
Ik zie hier werkelijk geen enkel probleem in. Jij als ouder hebt je rust en je eigen tijd nodig en je kind moet ook zichzelf kunnen vermaken.
Door de week hebben wij hier ook restricties aan computer- en Nintendogebruik of tv-kijken maar in het weekend mogen die teugels best wat losser hoor.
Zolang een kind ook weleens wat anders doet dan achter zo'n beeldscherm zitten (die van mij voetbalt vier keer per week en spreek met vriendjes af) en je daarnaast ook nog eens zelf als ouder iets leuks doet samen met je kind zou ik niet weten waarom dit een probleem zou zijn. Mijn zoontje vindt het heerlijk zo en ik. So what's the big deal?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-11-2010 om 17:06

Aanvulling

De rest van de zondag (en/of zaterdag als het kan) vullen we natuurlijk wel samen lekker in verder. Naar het bos, zwembad, museum, bieb oid. Dus een zo'n ochtendje gewoon niks bijzonders doen kan prima. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje rustig kan uitslapen tot 9.30; door de week als hij naar school gaat moet ik hem ook 's ochtends wakker maken. Hij heeft veel slaap nodig en is dus lichamelijk erg actief (hij heeft ook ADHD dus die hersenen draaien ook overuren.
Waar het om gaat is dat je je niet schuldig hoeft te voelen noch hoef je jezelf te verantwoorden. Als iedereen zich senang voelt bij bepaalde keuzes zou ik werkelijk geen problemen maken van dingen die helemaal geen probleem hoeven te zijn. De boog hoeft niet altijd zo strak gespannen te staan.

Lou

Lou

10-11-2010 om 18:50

En, peenvogel?

Wat gaat 't worden dit weekend?

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

15-11-2010 om 01:17

Hangt ervan af

In het weekend een halve ochtend lekker je tijd verdoen achter de tv, dat moet toch kunnen? Zeker als de ouder(s) op dat moment zelf ook niets verheffends doen. Op het forum lees ik vaak dat er een regel wordt gesteld van maximaal een uur per dag, ik vind dat aan de krappe kant. Als het om buishangen gaat ben ik het er wel mee eens maar als er echt iets leuks te zien is dan is de tijd zó om. Je favoriete serie en daarna een mooie speelfilm, dan ben je zó twee uur verder.
P.S. Zelf houd ik helemaal niet van tv-kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.