morena1
28-12-2008 om 13:06
Zetpil, sinaspril dochter weigert alles
Hoi,
onze dochter had vorige week oorpijn.
We wilde een zetpil geven. Maar ze reageerde volledig hysterisch. Het werd een gevecht en houdgreep.
Ze gilde, strekte zich zo veel mogelijk, kneep zo hard in haar billen en perste dat de pil er gewoon uitschoot.
We hadden alternatief, sinaspril banaan drankje.
Ze weigerde elk slokje en spuugde het gewoon uit.
Uit eindelijk nam ze 2 minislokjes, maar het is zo veel (1,5 eetlepel) dat het lang niet op was.
Het was nacht ze was al ziek en begon bijna over te geven van het gillen. Haar ogen draaide in haar hoofd en ze ging hyperventileren (dat doet ze vaker als ze van slag is)Op een gegeven moment zag ik haar gewoon in slaap vallen, omdat ze helemaal op was.
Ze heeft daarna (wonderbaarlijk) de nacht door geslapen.
Maar dit is natuurlijk niet de manier.
Hoe doen andere dat. Hoe kan ik zo'n drama voorkomen?
Zijn er andere pijnstillers die wat minder lastig zijn met innemen?
Groetjes,
ilse

koentje
28-12-2008 om 16:32
Ik denk
Dat dit alles meer pijn deed dan haar oor?
Als je kind oorpijn heeft kun je het beste neusspray geven elke paar uur.
En als ze geen pijnstiller wil, dan niet! Want waarom vind je het belangrijk dat ze die innam?

Prulletje
28-12-2008 om 18:19
Ander tijdstip
Op een andere dag, als er niets aan de hand is, er even voor gaat zitten. De pillen en drankjes laten zien en uitleggen wat het is. Dan is er de volgende keer geen drama meer.
Prulletje

woes
28-12-2008 om 18:36
Met een spuitje?
Wij hebben voor onze jongste tegenwoordig nurofen vloeibaar, hier zit een spuitje bij, dat werkt als een tierelier.
Eerder ook vanalles geprobeerd, maar ook wij kregen er niets in. Deze is het meest zijn smaak denk ik? Moet eerlijk zeggen dat ik sinaspril vloeibaar ook niet weg te krijgen vind. Sinds we deze hebben, hebben we geen enkel probleem meer.

Guinevere
28-12-2008 om 20:15
Geen problemen
Sinds elk vies drankje hier in een glaasje met een laagje pure limonadesiroop wordt gegoten, zijn deze problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. "Mam! Het is tijd voor mijn drankje!"

ayla
28-12-2008 om 20:18
Hier
dochter was hier afgelopen week ook ziek en had pijn maar weigerde absoluut sinaspril te nemen, we hebben de vloeibaar, de pepermuntsmaak, de gewone geprobeert maar weigerde alles pertinent. Uiteindelijk heeft ze ze onder zwaar protest en dwang van ons toch ingenomen. Ze had 40,5 koorts en pijn. Ze moest dus echt van mij. Later proberen uit te leggen maar de keer erna was het drama even groot. Helaas Prulletje, ik heb dus de ervaring dat uitleggen weinig helpt.
Jongste is nu ziek en evengroot drama, alleen kan ik hem nog in de houtgreep nemen en een zetpil naar binnen duwen

Tango
28-12-2008 om 20:50
Paracetamol met vruchtensmaak
Ik heb ook zo'n dochter die bij voorkeur alle medicijnen weigert. Het enige wat ik er nu inkrijg is paracetamol met vruchtensmaak. Dit zijn kleine tabletjes die je evt. nog in tweeen kan breken en heel door kan slikken met water. Sinaspril kreeg ik er ook nooit in, ik begrijp ook eigenlijk niet waarom dat tegenwoordig naar pepermunt smaakt, want veel kinderen lusten geen pepermunt. Vroeger smaakte het volgens mij naar sinaassappel, ik kan me herinneren dat ik het altijd graag innam.

Nor@
28-12-2008 om 21:26
Sinaspril met pepermuntsmaak
is hier gewoonweg echt favoriet!
Ze bijten erop net als een pepermuntje, water erbij en klaar!
Ik moet echt telkens erbij zeggen, het zijn geen snoepjes hoor!!

Chantelle
28-12-2008 om 22:25
Antibiotica
Hier antibiotica door de chocolademelk, werkt prima. Kleine tabletjes gaf ik ook wel eens in een schep appelmoes.

ank1
28-12-2008 om 22:57
Vla/appelmoes/danoontje
Sinds pilletjes hier in een hap appelmoes/vla/danoontje gaan is er geen probleem meer.
Je kan het natuurlijk ook nog fijnmaken tussen twee lepels en dan in die zelfde hap Appelmoes/danoontje/vla stoppen (dat doe ik op mijn werk voor een verst geh. client.
groetjes Ankie

ayla
29-12-2008 om 14:31
Vla/appelmoes.danoontje
werkt niet als je kind zo ziek is dat het geen hap wil eten, dat hadden wij deze week, Bij haar had ik echt geen appelmoes ofzo naar binnen gekregen

morena1
29-12-2008 om 20:21
Dank
Als eerste bedankt iedereen voor alle tips en reacties.
Blij om in ieder geval te horen dat we niet de enige zijn die problemen hebben met zetpillen en sinaspril.
Onze dochter krijgt al door haar drinken en appelmoesje 2 maal daags medicatie (ivm reflux en obstipatie)
Ze is een kanjer in het proeven van medicijnen in eten/toetjes. Als baby van bijna een jaar wiegerde ze bijna al haar eten omdat ze overal vieze pilletjes in (dacht) te proeven. We hadden toen hulp nodig om haar weer aan het eten te krijgen, anders groeide te niet meer. Dus stieken,is geen optie.
Ik begrijp dat het bij andere kindren wel werkt hoor, maar ze heeft al te veel meegemaakt om dat te kunnen.
Uitleggen werkte wel goed bij bijv. de pencilline, tijdens haar longontsteking 2 maanden terug. dat was elke dag op een vast tijdstip gewoon overdag.
maar als ze snachts overstuur wakker is geworden van pijn of koorts dan is er niet met haar te praten en vervallen alle ideeen van het is goed voor je (ook al weet ze dat het zo is)
Wel kunnen we de verschillende smaken proberen en dat spuitje is ook wel een optie. Morena likt wel een aan een pepermuntje en de smaak vindt ze niet vies, dus wie weet werken de pilletjes wel !
maar bovenal hopen we het in 2009, niet of maar heel wienig nodig te hebben!!!
In ieder geval voor nu dank voor alle reacties en een vooral een geel gezond 2009 voor iedereen!!
Ilse