Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
reg klein

reg klein

05-10-2008 om 12:49

Ziekenhuis denkt aan mishandeling


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

08-10-2008 om 16:45

Toch is het protocol

en dan gaat het niet alleen om het feit of de ouders eventuele mishandelaars zijn, maar het kan ook iemand anders zijn (en de ouders hebben hier geen idee van). Het is protocol voor artsen. Onze dochter kwam toen ze een jaar of 2, 3 was bij het CB en had best wat blauwe plekken op haar onderbeen (heel verklaarbaar, want het was een wildebras, die door rennen en doen zich tich keer per dag stoten met haar onderbenen). De CB arts/verpleegkundige merkte de blauwe plekken op, maar zij verder dat op de rest van haar lijf geen blauwe plekken zaten. M.a.w. ik voelde dat er een soort controle was (o,o blauwe plekken, zullen ze dus denken dat....), maar het is wel een taak van het CB. Jaren later, ze was een jaaf of 7, bij de kinderuroloog ivm steeds terugkerende blaasontstekingen. Hij heeft toen haar vagina onderzocht. Ja, dan voel je je ook een beetje lullig, maar penetratie (brrrr), kan dus steeds blaasontstekingen veroorzaken. Het hoort erbij, je moet je er niets van aantrekken en je realiseren dat dat ook een onderdeel is waar artsen op moeten letten.
groetjes
Bibi

Bastet

Bastet

08-10-2008 om 18:38

Lies

Dat kan kloppen,in veel ziekenhuizen is het nieuwe protocol nog maar net van kracht.Als je nu zou gaan,zou je kind dus helemaal onderzocht zijn.Dat wordt nu standaard gedaan bij elk kind wat op de SEH binnenkomt.
Groetjes,Bastet

Onderzocht

Ze zijn ook allebei helemaal (lichamelijk) onderzocht, maar ze zien het toch wel snel als er meer aan de hand is.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-10-2008 om 12:53

Flauwekul

Het lijkt mij flauwekul dat er al bij zoiets meteen aan kindermishandeling wordt gedacht; dan kunnen ze bij ieder kind wel die hele (tijdrovende en dure) molen inschakelen. Pas als er duidelijke signalen zijn van herhaaldelijke verwondingen en vreemde, elkaar tegensprekende verklaringen lijkt mij dat er eens gekeken moet worden naar verdachte zaken zoals mishandeling. Niet alleen bij een ongelukje dat ieder kind kan overkomen. Dan schieten ze toch echt een beetje ver door met dat nieuwe protocol. De vinger aan de pols houden, prima, maar met beleid en voorzichtigheid en niet automatisch alles en iedereen verdenken. Dan schiet je het doel vaak ook nog eens voorbij. Maar goed, ik zou wel gewoon meewerken en je goede wil tonen. Anders heb je de poppen helemaal aan het dansen. Vervelend hoor; sterkte!

Ardnax

Ardnax

11-10-2008 om 23:38

Vermoeden

Bepaalde breuken zijn specifiek voor mishandeling en niet specifiek voor een val.
Als jouw dochter nu juist zo'n specifieke breuk heeft opgelopen, gaat ze inderdaad door de "molen".
Daar kan je nu even niets aan veranderen.
Ik vermoed dat jouw dochter een soort spiraal breuk heeft aan de radius (overigens latijns voor spaakbeen, dus je beschrijving klopt niet helemaal). Normaal bij kinderen is dat als ze uit de boom vallen, ze allebei hun botten breken, of een greenstickje aan 1 van de 2 botten. Een breuk in alleen de radius wijst meestal naar een trauma met kracht; bv met veel kracht de pols beetpakken en/of draaien.
Als het het enige is in de afgelopen 9 jaar wat ze ooit heeft opgelopen zullen ze hoogstwaarschijnlijk het af gaan doen als een stom ongeluk. Is er vaker wat gebeurt, kan je die getuigenverklaring wel eens heel hard nodig gaan hebben.
Succes.
Ardnax

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.