klaartje
12-03-2013 om 14:58
Zo spannend !! volgend jaar vo
Mijn zoon van 11 gaat na dit schooljaar naar het voortgezet onderwijs , heeft een VMBO-BK advies gekregen . Stiekum jammer , maar ook begrijpelijk en passend bij mijn zoon die zijn hele school carriere , school ziet als noodzakelijk kwaad , maar eigenlijk wel wat beters te doen heeft . buiten spelen etc ... Eigenlijk nog een klein mannetje .
En dat gaat volgend jaar naar de grote scholengemeenschap in de stad. Je hoopt dat je de basis mee hebt gegeven om het aan te kunnen , maar hoor af en toe van die horror verhalen als drugs handel en typische BK kinderen .
Vind het eigelijk gewoon erg spannend en heb eigenlijk de behoefte om te horen dat het allemaal wel goed komt

Mussie
12-03-2013 om 19:05
Ja hoor, komt vast goed
De komende maanden gaan je zoon en jij steeds meer toeleven naar de volgende fase. En is hij er ook niet een beetje aan toe? En ook al vind jij het doodeng en hij misschien ook wel, het komt vast goed. Mijn zoon was zo'n ukkepuk nog, de kleinste van de klas, je kent het type wel. Vanaf de eerste dag was de middelbare school een doorslaand succes. Het voelt voor hem veel beter, en alle dingen waar hij tegenop zag zijn helemaal niet eng. Natuurlijk niet.
Drugshandel, drankgebruik, ja de puberteit komt eraan. En dat betekent dat je als ouder je ogen niet in je zak moet hebben zitten. Alert blijven en ook wel een beetje vertrouwen hebben. De meesten komen er met een paar fllinke uitglijers toch goed doorheen.

wil40
12-03-2013 om 20:37
"komt wel goed schatje"
Ik vond het ook een enorme stap en allemaal best spannend. Zoon zit intussen in de 2e en we hebben het overleefd. Hij is helemaal niet klein, maar nog steeds jong in doen en laten. Geen drugs, roken, alcohol, spijbelen of diefstal. Al gaat het allemaal qua cijfers niet optimaal, hij zit over het algemeen goed in zijn vel en gaat met frisse tegenzin iedere dag braaf naar school. Het pubergedrag is soms wat vermoeiend, maar goed, als dat alles is?

Ilva
14-03-2013 om 11:28
Spannend he
Mijn zoon zit nu in de eerste. Hij is een bijzonder kind (net even anders dan de rest) dus ik maakte me daar wel zorgen over. Maar met hulp van school gaat het goed. Een geweldig mentor. Ik vind de middelbare school een verademing in vergelijking met de basisschool. Het komt vast goed met je zoon. Straks is hij er echt aan toe. En jij zal de eerste dagen nog regelmatig op de klok kijken (hij is nu onderweg naar huis, hij fiets zoveel minuten, hij moet er nu toch wel zijn? Waar blijft hij nou? En dan de opluchtig als hij er is.) maar na een paar dagen ben je gewend en komt het allemaal goed.

Fien64
22-03-2013 om 09:18
Ook spannend!
Ook ik zag mijn dochter op haar eerste schooldag op het voortgezet onderwijs met een knoop in mijn maag vertrekken. Zij had er heel veel zin in en trad haar nieuwe avontuur onbevangen tegemoet. Helaas verliep niet alles volgens verwachting door een nogal intimiderend klasgenote. Haar onbevangenheid verdween als sneeuw voor de zon en het deed me vreselijk veel pijn om dat proces aan te zien!! Dit heeft best lang geduurd, bijna een jaar. Na gesprekken met wederzijdse ouders en school gaat het nu veel beter. Klasgenote weet waar ze aan toe is en onze dochter is wat sterker in haar schoenen gaan staan. Gelukkig hebben we nu weer onze vrolijke, nog steeds behoorlijk onbevangen dochter weer terug!

klaartje
22-03-2013 om 12:40
Bedankt
Bedankt voor de reacties , het zal inderdaad wel goed komen , met vallen en opstaan ... en idd niet alleen leuke kinderen in zijn klas .. zal bij het loslaten horen . maar nog steeds een knoop in mijn maag .. maar laat het maar over ons heen komen ..