Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Aubergine

Aubergine

24-09-2011 om 10:34

Zoon (11) heeft stiekum vuurwerk in tas


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aaaaargh

Ben ik nou de enige die een ijselijke kreet maar nauwelijks kan onderdrukken bij de volgende zin

"Blijkbaar heeft hij de rotjes een week of wat geleden van de vliering gepakt (daar bewaren we in een tas het vuurwerk dat over is)"

Misschien is het omdat mijn vader beroepshalve aandacht had voor brandpreventie, maar mijn hemel, vuurwerk op een zolder... met ongetwijfeld een heleboel gortdroge en/of stoffige oude dingen die bij wijze van spreken al in de fik vliegen als je er naar kijkt...

Vuurwerk moet je volgens mij helemaal niet bewaren, dat moet je afsteken. En als je het dan toch moet bewaren dan niet in je huis.

En ga me nou alsjeblieft niet vertellen dat je ook nog een voordelig ingeslagen voorraad brommerbenzine op die zolder hebt opgeslagen

Groeten,

Temet

Tango

Tango

26-09-2011 om 19:14

Nee hoor, temet

Ik vind dit dus ook. Aubergine zit zelf net zo goed verkeerd als zij vuurwerk gewoon op zolder bewaart. Leg het dan in de schuur o.i.d. of inderdaad zorg ervoor dat alles afgestoken wordt. Ik vind dat je al een stuk minder geloofwaardig over komt als je je zoon hierop aanspreekt, maar het vuurwerk zelf gewoon in huis hebt liggen. En volgens mij dacht Aubergine eerst nog dat hij het van iemand anders had gekregen. Kom je er dan niet meteen op dat hij het van zolder heeft?

Aubergine

Aubergine

26-09-2011 om 20:27

Ja hoo effe

Beste Temet en Tango,

Fijn dat jullie zo betrokken zijn, maar begrijp ik goed dat mijn bezorgdheid en alles wat daar bij komt kijken nu niet meer geloofwaardig is omdat wij wat vuurwerk op de vliering (waar haast nooit iemand komt) hadden liggen?

Wat heeft de opslagplek te maken met mijn schrik als ik rotjes vind in een rugzak? En als daar stiekum over wordt gedaan? Heeft dat te maken met a. dat wij vuurwerk dat over is bewaren en b. hoe we met elkaar omgaan?

Dat jullie het niet eens zijn met het bewaren van een teveel aan vuurwerk is een ding, en dat je vertelt waarom is ook een ding.
Maar ik faal blijkbaar omdat wij wat bewaren op de vliering, waar vrijwel nooit iemand komt. En ik heb nooit gezegd dat ik er vanuit ben gegaan dat hij de rotjes van iemand heeft gekregen, ik ben alleen alle opties nagegaan... hoe zou het kunnen dat..

bedankt hoor voor jullie opbouwende feedback.

Aubergine

Ely

Ely

26-09-2011 om 20:41

Ehm aubergine

Ik begrijp je irritatie maar ik denk dat de reacties berusten op de aanname dat het de vliering van je woning is. Ook al (of juist omdat) er bijna nooit iemand komt heb je per ongeluk een extreem brandgevaarlijke situatie gecreëerd, vrees ik.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

26-09-2011 om 21:14

Aubergine

Vuurwerkopslag is aan buitengewoon strenge regels gebonden. Jouw vliering voldoet daar hoogstwaarschijnlijk niet aan en dat is hartstikke gevaarlijk.

Tirza

Aubergine

Ik trek je geloofwaardigheid op geen enkele manier in twijfel, echt niet. Het is gewoon dat de rillingen over mijn rug lopen als ik de woorden 'vuurwerk' 'bewaren' en 'vliering' in éen zin lees.

Ik moet weer aan mijn vader denken ("als-ie gaat, gaat-ie in éen keer" merkte de man nog wel eens op - dat ging dan dus over brandrisico) en omdat hij werkte voor een verzekeringsmaatschappij schiet mij nu ineens iets te binnen. Als er ooit iets met dat vuurwerk gebeurt en het loopt toevallig wel relatief goed af dan denk ik dat je een stevig gesprek te wachten staat als je de schade bij je opstalverzekeraar probeert te claimen. Maar dat geheel terzijde.

Groeten,

Temet

Tango

Tango

26-09-2011 om 22:52

Voorbeeld

Ik twijfel niet aan je bezorgdheid, Aubergine. Ik vind alleen dat je niet helemaal het goede voorbeeld geeft als je zelf vuurwerk op de vliering hebt liggen.

Fiorucci

Fiorucci

27-09-2011 om 07:03

En...

Ik denk dat dat nu wel duidelijk is...

Nee geen goede plek

ALS er iets over is, dan ligt het op de vloer van de schuur (erg vochtig). Niet in huis.

Jade

Jade

27-09-2011 om 18:32

Fiorucci,

"Uitleggen is trouwens niet alleen het afsteken zelf!!"

Nee dat snap ik.....

Bij ons is het heel erg rustig, het is eerder schrikken als iemand eens iets afsteekt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.