Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Isabella Caramella

Isabella Caramella

07-09-2013 om 07:43

zoon druk bij afhalen vriendje, hoe voorkom ik dit?

Het is natuurlijk nog maar de eerste week, en aan het eind van de week en het was de eerste keer bij een nieuw vriendje (en nieuwe school) maar mijn zoon van 8 was gisteren erg onhandelbaar toen mijn man hem ophaalde bij zijn vriendje. En totaal niet corrigeerbaar, hinderde de moeder (onder de benen doorlopen) en gooide met kussens e.d.
Ik herken dit wel van jongetjes die hier spelen, rustig en voorbeeldig totdat de ouder ze komt ophalen.
Zonder er teveel een drama van te maken: nu hoop ik niet dat onze zoon te boek komt te staan als een onhandelbaar onopvoedbaar geval, dus hoe voorkom ik dit? En ik vraag me ook af: doet zoon dit alleen als zijn vader hem komt ophalen of is dit toevallig zo?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-09-2013 om 09:53

Hoe voorkom ik dit?

Ik heb dit bij mijn dochter ook meegemaakt, toen was ze wel jonger overigens.
Ik denk dat het ' m zat in het feit dat ze het zo naar haar zin had gehad dat ze moeite had met de overgang naar de volgende fase, namelijk schoenen aandoen en naar huis gaan. Gecombineerd met feilloos aanvoelen dat ik bij een ander in de gang het toch moeilijker vond om door te pakken.

Hier hielp maar een ding en dat was duidelijk maken dat netjes weggaan ook hoort bij braaf afspreken. En dat er bij een volgende keer een tijdje niet meer afgesproken zou worden.
Ik heb nadat we dit besproken hebben, alleen nog maar een paar keer hoeven te waarschuwen bij het ophalen. En toen was het over.

Thursday Next

Thursday Next

07-09-2013 om 10:59

herkenbaar

Hier hebben we dat ook wel gehad bij dochters. Ik heb het er net als Ginny na afloop van het spelen (thuis dus) over gehad, en afgesproken dat dat niet weer moet. Vlak voor het spelen er nog even aan herinnerd, en daarna ging het meestal prima.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

07-09-2013 om 14:33

erover hebben

We hebben het er al uitgebreid over gehad en het lijkt me ook wel voldoende om het er voor een volgende afspraak over te hebben. Zijn vader mocht vroeger ook op een gegeven moment niet meer bij bepaalde mensen thuis komen (te wild), dat maakte geloof ik wel indruk
Plus dat ik hem weer ophaal (moet ook, organisatorisch gezien), dat scheelt ook wel, hij luistert beter naar mij

Jorianne

Jorianne

07-09-2013 om 22:45

Andere ouder tijdswaarschuwing laten geven

Misschien kun je de ouder van vriendje vragen hem een minuut of vijf van te voren aan te kondigen dat hij bijna opgehaald zal worden. Zo kunnen de kinderen het spel afbouwen en gaat het weggaan misschien meer ontspannen.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

08-09-2013 om 09:02

Jorianne

Ja dat is ook slim. Ik doe dat zelf ook altijd bij kinderen die hier spelen, ze herinneren aan de tijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.