LindaJ
14-06-2013 om 11:28
Zoon en schone onderbroeken - het werkt niet
Hier geen probleem van levensbelang, maar ik irriteer me suf.
Mijn zoon (bijna 9) trekt 's ochtends nooit een schone onderbroek aan (en nu begint hij ook al met sokken 'te vergeten'). Ook als ik zijn kleren, mét schone onderbroek, klaar leg, trekt hij deze niet aan. Als ik hem er aan herinner als hij naar boven loopt, krijg ik een grote mond en een geïrriteerde reactie (jahaaaaaaa, toe nou, hou oooooppppp).
Gisteren heb ik even 'serieus' met hem gepraat: hij moet nu echt gewoon een schone onderbroek en sokken aantrekken 's ochtends. Als hij het niet doet, dan kleed ik hem gewoon weer als een kleutertje aan. Hij reageerde ook serieus en zei dat hij het steeds vergat. Maar goed, als ik hem eraan herinner dus ook. Toch dacht ik dat hij de ernst er na ons gesprekje wel van inzag.
Loop ik vanochtend naar boven (ze waren al naar school).... zie ik verd*##!!**mme weer de schone onderbroek en paar schone sokken op bed liggen!?! Dus loopt hij voor de derde dag achtereen in die onderbroek met sokken.
Wat is dat toch??????????????? Volgens mij heeft dit echt weinig met vergeten te maken. Is het typische jongetjes laksheid? Nou ja, tips en herkenning zijn welkom en ik ga gewoon controleren nu. Tssss.
Groetjes, LindaJ

P
15-06-2013 om 12:06
Vertigo
Het grappige is dat er hier (vraagsteller) een probleem is: kind verschoont onderbroek niet 's ochtends en bij navraag blijkt dat het kind wel de onderbroek uit doet bij douchen maar dat het door moeder normaal gevonden wordt om die vieze gedragen onderbroek weer aan te doen na het douchen.
Hoe simpel is het om een schone onderbroek aan te doen als je toch al zonder onderbroek loopt? Nee het wordt moeilijk gemaakt door te willen dat het kind 's ochtends, als het al ondergoed aan heeft dit uit te doen en schoon ondergoed te pakken.
Tegen zoveel onlogica kan ik niet op, laat staan een gemiddelde jongen van die leeftijd
Het is gewoon veel makkelijker om, als je toch je kleding uit doet met douchen die meteen in de wasmand te gooien in de badkamer of, zoals hier, op de hoek van de trap naar zolder waar de wasmanden/wasmachine staat. Daarna MOET je wel wat schoons aantrekken.
Jongens moet je uitdagen: gooi je onderbroek van 3 meter afstand in de wasmand in de badkamer bijv.

LindaJ
15-06-2013 om 15:49
P... als je goed gelezen had...
... zette ik zelf ook al vraagtekens bij mijn eigen logica. Ikzelf douche 's ochtends en doe dan schoon ondergoed aan. Van huis uit heb ik ook mee gekregen 's ochtends schoon ondergoed aan te doen. Gewoon gewenning, uberhaupt nooit over nagedacht.
Maar goed, als kinderen 's avonds douchen kunnen ze idd net zo goed dan een schone onderbroek aan. Ze douchen wel om de dag (huuuuuuuuu smerig!!!!!!), dus voor de resterende ochtenden blijft extra controle nodig.
Ik lig ook niet zozeer wakker van die onderbroek, maar gewoon van het feit dat je het 100x zegt, ook gewoon vlak voor het aankleden, zelfs een schone klaar legt, en het gewoon negeert. Dáár kan ik gewoon niet bij.
Op zich ook geen ramp, zo zijn kinderen. Maar die ochtend viel ik gewoon om van verbazing en ben ik even lekker gaan mopperen op het forum. Om er herkenning te krijgen (gelukkig) en goede tips ('s avonds na het douchen schone onderbroek aan).
Overigens zijn het boxers is dat iig geen probleem meer
Groetjes!
LindaJ

P
15-06-2013 om 20:04
Lindaj
Als jij goed gelezen had had je gelezen dat mijn jongens zich ook om de dag douchen (tenzij er precies gesport is op een dag) maar hier is het dus standaard voor het naar bed gaan verschonen.
Verder heb ik niets gezegd over slapen met ondergoed aan, dus dat van die boxers snap ik niet in een posting naar mij.

Annet
15-06-2013 om 20:23
Natuurlijk gaat het niet om die onderbroek
Maar als ik 9x gezegd heb dat ze iets moeten doen en ze doen het niet, dan bedenk ik bij de 10e keer een consequentie zodat zij er last van krijgen.
En ja hoor, plotseling kunnen ze wel aan iets denken. Dan wordt het van belang voor ze.
Ik weiger om dingen 100 x te zeggen totdat het landt. Mijn kinderen zijn prima in staat om een opdracht/regel uit te voeren, ze hebben er alleen geen zin in.
Als ik niet zorg dat zij er last van hebben, heb ik er 100 keer last van. Dat geduld vind ik niet nodig als het zo makkelijk op te lossen is.
Overigens hebben mijn kinderen hier geen moeite mee. 100 keer een moeder die telkens hetzelfde zegt, vinden ze ook niet leuk. Liever een consequentie dan elke keer gezeur.
Ik zie het niet als straf. Straf geef je als ze iets erg fout gedaan hebben. Daar hoort die onderbroek niet bij.

Geerke
16-06-2013 om 00:46
Hier
Zijn wij de enige zonder logisch ritme?
Soms douchen we savonds (paar keer door de week) en na het douchen trekken ze een schone onderbroek aan. Jaja, we slapen in onderbroek
En soms douchen we smorgens, bijv in het weekend, of we douchen niet, en in die gevallen trekken ze smorgens een schone onderbroek aan.
Dus het wisselt. Wat ze weten is: gedoucht = schone onderbroek. Niet gedoucht = smorgens schone onderbroek.
EN ja dan wordt het soms "vergeten." Ook al leg je onderbroek en sokken boven op zijn t-shirt

Roosje
16-06-2013 om 08:52
Getver....
... vieze onderbroek weer aandoen na het douchen! Hoe verzin je het? Bij mijn zonen zitten die dan vol met vlekken hoor!

skik
16-06-2013 om 11:06
Nou nou
Wat kunnen mensen zich opwinden over andermans onderbroekgewoontes zeg. 'Getver, bizar.....'
Roosje, als de onderbroeken van je zoons vol met vlekken zitten moet je ze misschien beter leren afvegen? Aan de onderbroeken van mijn tienjarigen kan je echt niet zien of ze die pas net of al wat langer aanhebben.
skik

albana
16-06-2013 om 11:24
Lekker warm
Mijn jongste wilde ook een tijdje geen schone onderbroek aan doen. Ook niet als ze douchte (3 minuten werk). Reden hiervoor was, dat ie dan zo 'lekker zat' zo precies pas in model en nog lekker warm (getver). Toen ik hierover mopperde tegen broer....moest die erg lachen en zei het precies te herkennen. Dat had hij vroeger ook. Schijnt dat zijn 11-jarige zoon nu dezelfde kunsten heeft )
Misschien helpt het als je achter de reden komt voor zijn gedrag? Vraag er eens op door. De oplossing voor jongste was er gewoon bij gaan staan. Oke. Doen we dat een tijdje. Toen was het wegge-ebt.
Nu moet ze er niet maar aan dénken denk ik. Nu is ze superprecies schoon op zichzelf geworden (puber hé). Ook zeer herkenbaar voor broer. Die douchte op een gegeven moment 2 keer per dag. En als hij sportte zelfs 3 keer. Dat was mijn ouders te gek af. En hij kreeg een doucheverbod op meer dan 1 keer per dag.
groeten albana

+ Brunette +
16-06-2013 om 17:41
Hier een meisje dat zich nergens druk om maakt.
Ze doucht 's avonds en trekt daarna een schone onderbroek aan. De avonden dat het douchen wordt overgeslagen, sommeer ik dat ze een schone onderbroek aandoet (ze is bijna 10). De logica erachter is dat het vuil van de oude onderbroek dan niet de hele nacht in contact is met haar lichaam en dat dit wiskundig gezien (met het uitgangspunt van 1 onderbroek per etmaal) schoner is dan 's ochtends pas een schone onderbroek aan te trekken.
Verder vertrouw ik erop dat er vanzelf een leeftijd komt waarop ze hygiëne uit zichzelf belangrijk gaat vinden dus in die zin maak ik me niet druk over dat ze niet uit zichzelf een schone onderbroek aantrekt. Sinds ze een programma heeft gezien waarin iemand een oogontsteking heeft opgedaan (met hele akelige beelden erbij) vanwege vieze handen, wast ze in ieder geval al vaker haar handen zonder dat ik het eerst moet zeggen.

Koolmees
16-06-2013 om 21:54
Lekker warm (ot)
Ik moet door die titel 'lekker warm' steeds denken aan De vieze man.
http://www.youtube.com/watch?v=isMBjIe-lGs
Berber.
17-06-2013 om 12:13
Ach
Mijn zoon trekt zijn schone onderbroek gewoon aan over de onderbroek die hij al aanhad. Om van mijn gezeur af te zijn. Da's pas lekker warm.

Zilli
17-06-2013 om 18:39
Je lijf voelen
Ik heb niet t hele draadje gelezen,maar het valt
mij op dat bijna alle kinderen altijd in ondergoed slapen. Mijn dochter slaapt bloot, of met alleen een shirt. Ze wil dat zelf (geen kriebelende kleren en naadjes) en omdat ze ziet dat wij ook bloot slapen. Ik vind t belangrijk dat ze vertrouwd raakt met haar lijfje, het niet altijd ingepakt zit. De meeste kinderen hebben altijd kleren aan...

angelina ballerina
17-06-2013 om 19:58
Hier gaat het zo
'S avonds kleden de kinderen zich volledig uit en gooien ze alles in de wasmand op de gang (op af en toe nog een schone broek of shirt na maar dat is meestal niet het geval) . Om de dag (of als ze vies zijn) douchen ze dan en daarna trekken ze een pyjama aan (zonder onderbroek). Als ik ze ga voorlezen of een kus ga brengen check ik meteen of alles netjes in de wasmand is gegooid. Als ze dan de volgende dag gaan aankleden dan kan het niet anders dan dat ze schone kleding uit de kast pakken en aandoen. Ik vind dit de ideale manier, en er hoeft helemaal geen straf aan te pas te komen.

Tineke
18-06-2013 om 07:46
Zilli
Raak je echt minder vertrouwd met je lijf als je altijd kleding aan hebt (alleen niet onder de douche)? En wat zijn daar nu precies de nadelige gevolgen van? Heb je een link naar onderzoek?

Berber.
18-06-2013 om 08:32
Heksenvet
Ik lees nergens dat Zilli zegt dat het bewezen nadelige gevolgen heeft dus keiharde bewijzen lijken me overbodig. Een mens mag een mening hebben, toch?

Tineke
18-06-2013 om 08:39
Mening
Ook als het een mening is, ben ik gewoon benieuwd naar de achterliggende gedachtes. Dat mag toch? Ik ben echt gewoon benieuwd naar waarom zij denkt dat het zo is. Interessant zoiets. Kan toch?

Berber.
18-06-2013 om 09:17
Jazeker
Maar moet iemand dan ook meteen linken naar onderzoeken plaatsen?

Jippox
18-06-2013 om 09:30
Ach
Dat heet evolutie. De mens is zo geëvolueerd dat 'ie inmiddels gewend is kleren aan te hebben. Maar niet iedereen is daar al even ver in...
Grapje. Iedereen mag er natuurlijk zijn eigen voorkeur in hebben. Het ene is niet beter dan het andere. Ik krijg uit het bericht van Zilli ook een beetje de indruk alsof ze vond dat een kind iets tekort zou komen wanneer het niet in z'n blootje slaapt. Dat lijkt mij persoonlijk dan weer onzin.

Tineke
18-06-2013 om 10:25
Berber
Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een wetenschappelijk onderzoek naar verricht. Onderzoeken lezen maakt alles nog interessanter. Dus waarom zou ik niet ook daar nieuwsgierig naar mogen zijn? En ja, mijn deskresearchcapaciteiten zijn prima, maar wellicht dat Zilli er zich in verdiept heeft en van alles voor handen heeft?
Beetje bijzonder dat ik nu ieder woord van mij moet verantwoorden.

Maartje
18-06-2013 om 11:41
Liever niet
Ik heb zelf liever ondergoed aan als ik ga slapen. Beetje naar voor de beelddenkers onder ons, maar als ik vervolgens bijv. kriebel heb aan mijn vagina of anus (kan maar zo toch?) dan krabbel ik liever met een onderbroek als stofje er tussen dan met mijn blote handen. (dan zou ik mijn bed weer uitmoeten om mijn handen te wassen) plus dat je wat afscheiding ondertussen kan verliezen. Dus ja, ik hou graag mijn onderbroek aan in bed.
Heb ook niet het gevoel dat ik hierdoor niet vertrouwd zou zijn met mijn lichaam (na al mijn hele leven ondergoed te dragen in bed) maar goed, ieder zijn mening.
Mijn bh daarentegen vind ik wel een onprettig kledingstuk en die wurm ik 's avonds nog wel eens uit mijn mouw (geen zin om alles uit te trekken)

Vertigo
18-06-2013 om 13:36
Jongetjes
Vinden hun piemeltje echt wel ergens, maakt niet uit hoeveel lagen ertussen zitten
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Monique D*
18-06-2013 om 14:02
Heksevet
Ik denk dat je het berichtje van Wikke bedoelt. Zij meldt dat het beter is om zonder onderbroek te slapen omdat dit ten koste kan gaan van de vruchtbaarheid van jongetjes. Zij heeft ook een paar linken gegeven naar websites die hierover gaan. Zoek maar het berichtje op met de titel: "Slapen in onderbroek?" Misschien kan zij ook een link naar onderzoeken hierover plaatsen.
Zilli vindt het zelf alleen prettig om te slapen zonder onderbroek. Dat is haar eigen mening.

Monique D*
18-06-2013 om 14:12
Zilli, vertrouwd met je lijf
Ook met onderbroek raakt men vertrouwd met zijn of haar eigen lijf.. jullie vinden het prettig om naakt te gaan slapen. Maar dat geldt niet voor iedereen.

Tineke
18-06-2013 om 14:17
Nee hoor
Ik reageerde echt op Zilli. Zij vindt het belangrijk dat haar dochter vertrouwd raakt met haar lijfje, en daarom bloot slaapt.
En ik vraag me oprecht af waar dat idee vandaan komt, waar dit op gestoeld is, waarom ze dat denkt, etc. Ik concludeer dat (zij vindt dat) je niet vertrouwd raakt met je lijf(je), als je altijd aangekleed bent. En ik vraag me dus af, als je dat denkt, tot wat dat voor negatiefs kan leiden. Waarom denk je zoiets? Ik ben benieuwd naar de antwoorden.(en het tekstverklaren heb ik nu wel gehad)

bibi63
18-06-2013 om 14:46
Herkenbaar zili
Niets heerlijkers dan bloot slapen, alhoewel ik dat als kind volgens mij nooit deed. Dochterlief ook niet. Maar ik zou echt niet meer anders kunnen.
Gr. Bibi

P
18-06-2013 om 20:41
Bloot slapen vraagje
Slapen jullie kinderen ook bloot als ze een logé hebben, of zelf uit logeren gaan of op kamp gaan?

Tijgeroog
18-06-2013 om 22:45
Lin
Heb je ook duidelijk tegen de moeder gezegd dat je het vervelend vindt dat haar zoontje elke keer komt vragen of hij kan spelen? En of zij wil sturen dat hij dat niet meer doet?
Of heb je haar alleen verteld dat jouw zoontje te moe is om elke dag af te spreken?

Wikke
20-06-2013 om 04:09
Maartje: kriebel
Maartje, als je zonder onderbroek slaapt, krijg je geen kriebel aan anus of vagina... De zeldzame keer dat ik met onderbroek slaap, krijg ik inderdaad kriebel, anders nooit. En ik las dat het juist ook bij vrouwen wordt afgeraden om met onderbroek te slapen, om die reden (infecties, irritaties).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.