Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
angstige ma...

angstige ma...

08-12-2009 om 14:58

Zwemles; wie controleert 'onveilige' zwemles?

Wie weet welke instantie controleert op hoe de zwemles gegeven wordt??
ik wil eigenlijk een 'klacht' indienen (moet eerst de zwemschool nog contacten).

voor de duidelijkheid, het gaat om het volgende:
zoontje (5) zit op zwemles; ondiep bad uiteraard, maar 'diep' kunnen ze net niet staan.
Ze hebben soms les met een mat: zo'n lange mat die over de hele breedte wordt gespannen, vastgemaakt. Ligt dus op het water; is ong. 1.5 meter breed. Nu hebben ze tijdens de les er op, les (hoofd er op, voor beenslag) en voor onder water oefenen: samen met leraar er onderdoor getrokken worden.
Maarrrr. De laatste 5 min. mogen ze spelen; er komen dan meer kinderen en de leraren staan 'ergens' (wel toezicht, maar je weet hoe dat gaat; ik kan overigens NIET het hele zwembadje overzien). Maar vorige keer zag ik dus een kindje proberen er onder door te gaan, stukje, maar dat lukte niet, hij kon weer terug. Dat was aan de achterkant, leraar kan dat m.i. niet goed zien. Stel dat een kind er onder komt en (bijv.) hij er niet meer onderuit kan?? in paniek raakt? er iemand bovenover op zijn kop loopt??? mi een gevaarlijke situatie. Wat vinden jullie??? (snappen jullie het)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

08-12-2009 om 15:58

Aanspreken

Ik zou eerst een badmeester of coordinator hierop aanspreken en vertellen wat je gezien hebt. Misschien resulteert dit al in meer toezicht op die mat of het weghalen van de mat met vrij spelen. Een klacht indienen kan altijd nog als er geen actie wordt opgenomen. Echt veilig klinkt het niet, zoals je het vertelt, dus zeker even de aandacht op vestigen.

angstige ma...

angstige ma...

08-12-2009 om 20:39

ja, was ik zowiezo van plan; maar ik hoop wel dat er dan geluisterd wordt. Ik vroeg me al af of ik zo'n muts was of niet.. zal het zwembad bellen..

Angstige ma...

Natuurlijk ben je geen muts, je ziet iets, het zit je niet lekker/je vindt het eng. Dan is het toch heel normaal om daar eens te vragen hoe zij dat ervaren?? en hoe ze er toezicht op houden? en dan je je afvraagt of ze alles wel kunnen overzien tijdens het vrij spelen?
Vragen/aangeven staat vrij en zeker als het om de veiligheid van je kind gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.