Jennifer
22-09-2013 om 18:47
concert in Arena, begeleiding nodig?
Hallo allemaal
Mijn dochter van 13 wil graag in juni 2014 naar het concert van One Direction in de Arena.
Ze zal dan 13 jaar en 10 maanden zijn, en wil gaan met 2 of 3 vriendinnen van dezelfde leeftijd.
Nu hebben wij helemaal geen ervaring met de Arena of met concerten, dus vragen wij ons af of die meiden zonder volwassen begeleiding hun weg kunnen vinden in de Arena, of dat er echt begeleiding nodig is.
Qua regelgeving van de Arena is het zo dat begeleiding niet verplicht is, alleen wél als ze een kaartje hebben voor een sta-plaats. Bij een zitplaats is het dus niet verplicht.
Maar ik vraag me af wat de ervaringen zijn van andere ouders op dit gebied?
Groetjes
Jennifer

pooh bear
22-09-2013 om 21:26
hier ook
Ik zat hier met hetzelfde probleem. Dochter wil met een vriendin naar 1D. Vorige week heb ik in mijn draadje in algemeen ouderschap het zelfde gevraagd.
Een iemand vond dat het niet kon en een paar vonden dat het wel kon. Hier is dat probleem niet meer aan de orde het vriendinnetje mag niet meer dus dochter zal het met mij moeten doen.
Maar anders was ik denk ik toch mee gegaan. Ik denk dat z'n concert erg overweldigend kan zijn. En ik ben dan gewoon liever in de buurt.
Heb overigens dochter er goed op voorbereid dat er kans is dat het niet lukt om aan kaartjes te komen. We zullen zaterdag ochtend om 9 uur klaar zitten bij de pc maar ja we zijn vast niet de enige. En een deel van de kaartjes wordt woensdag al verkocht aan houders van American Express. Die wij helaas niet hebben.

Koffie
22-09-2013 om 21:32
Niet
Ik heb het in het draadje van Pooh bear ook al gezegd, maar ik zou haar dus niet alleen laten gaan.
Ik ben nog nooit naar een concert in de Arena geweest, maar wel naar andere concerten. En ik vind dat de organisatie erg wisselt. Soms is het gewoon verschrikkelijk druk en zo'n enorme mensenmassa, dat kan behoorlijk overweldigend zijn. Dan vind ik 13 jaar gewoon nog erg jong.

skik
22-09-2013 om 23:22
Jong?
Ik denk dat alle 1D-concertgangers meisjes tussen van 10 tot 18 zijn. Een enkele jongen, een paar ouders, maar voornamelijk tienermeisjes. Ik zou mijn dochter op 13-jarige leeftijd daar wel alleen naar binnen durven sturen als ze zitplaatsen heeft (veldplaatsen vind ik enger i.v.m. gedrang). Er lopen ook zat stewards rond die de meiden helpen hun plek te vinden. Ik zou wel in de buurt van de Arena blijven voor het geval dat.
Maar je kan ook meegaan, die muziek is dan misschien wel verschrikkelijk, maar het is leuk om je dochter helemaal te zien stralen en genieten omdat ze haar idolen in het echt ziet!
skik

Monni
23-09-2013 om 08:44
Wel
Mijn dochter wil ook graag en mag van mij wel alleen met haar vriendin. Nu mag haar beste vriendin niet en gaat ze vandaag een klasgenoot vragen (ze zit net in de brugklas en kent dat meisje dus nog maar net) dat vind ik minder prettig omdat ik het meisje dus niet ken dus overweeg ik toch om zelf mee te gaan. Wij gaan trouwens wel woensdag al proberen kaarten te kopen. Ik kan 2 extra proberen te kopen?

pooh bear
23-09-2013 om 09:43
Monni
Als je dat zou willen doen zou dat super zijn. Alleen hoe zouden we dat moeten regelen? En voor welke plaatsen ga je?
Als je wil kan ik hier een email adres achterlaten ?

Monni
23-09-2013 om 13:07
Pooh bear
Ja, dat is goed dan mail ik je. Ik ga voor zitplaatsen. Mijn dochter is nu nog 12 maar dan 13.

ilsepilse
23-09-2013 om 13:11
wel jong
de Arena is wel in de Bijlmer, of ik zou zelf meegaan of in ieder geval ergens id buurt vd Bijlmer blijven als er wat aan de hand is...

pooh bear
23-09-2013 om 13:16
Monni
Dat zou geweldig zijn. Mijn dochter is even oud en wij wilden ook voor zitplaatsen gaan. Mijn E mail adres is [email protected] Dat mail adres heb ik speciaal voor dit soort dingen.

Marieke
23-09-2013 om 14:55
Arena
In het voorjaar ben ik samen met mijn dochter naar de Arena geweest, 12 jaar is ze. Zij vond het erg fijn dat ik erbij was; waar moet ik zijn, tjee, wat veel mensen, hoe werkt het met de consumptiemunten, hoe vind ik mijn plaats etc. Nu we er een keer geweest zijn zou ik haar gerust met een vriendin laten gaan, maar ik breng ze dan wel weg, tot aan de deur, spreek goed af waar ik ze weer tref na het concert, check check dubbel check of ze haar telefoon bij zich heeft en desnoods vooraf consumptiemunten kopen.

Fiorucci
23-09-2013 om 18:34
Nou....
Mijn dochter 13 gaat met mij naar concerten, en evt. met een vriendin wiens moeder ook mee gaat. In Arena is het erg druk, is mijn ervaring. En haar favoriete band treedt meestal in Melkweg op, ik laat een meisje van 13 niet alleen Amsterdam doorgaan.

Eva
23-09-2013 om 19:36
13 jaar en alleen met vriendin(nen)
Dochter van 13 is samen met vriendin (toen beiden net 13 geloof ik) naar Justin Bieber geweest. Toen wel met de auto weggebracht en opgehaald maar verder alles alleen gedaan. Wilden ze zelf graag en zijn (fysiek en mentaal) grote meiden.
Gaan nu ook met een paar vriendinnen alleen naar 1D als ze kaarten kunnen krijgen.
Het kan dus prima, maar ze moeten het in elk geval zelf niet eng vinden en je moet je kinderen vertrouwen dat ze geen kip zonder kop zijn en niet in paniek raken. Mijn dochter vertrouw ik daarin volledig.
Van mij mogen ze zelfs alleen met de trein (hebben al 2 jaar ervaring met tienertoeren), in elk geval heen, terug is nog even de vraag. Maar het kan goed zijn dat 1 ouder wil brengen en 1 wil halen.

chani
24-09-2013 om 00:48
ga mee
mijn dochter gaat op 4 oktober naar Macklemore in de HMH. Ze gaat samen met vriendinnetje, maar ik ga wel mee als chaperonne.Meiden zijn 13 en een half.

Jade
28-09-2013 om 17:43
Dochter...
....en vriendin gaan volgend jaar naar One Direction en hebben een sta-plaats. Als ze het treffen staan ze mooi vooraan
In Mei dit jaar zijn ze naar Ziggodome geweest, maar hadden toen zitplaatsen. Nu dus niet....
Zou ze 13 zijn geweest had ik niet gekozen voor een sta-plaats, omdat ik ze dan te jong vind, maar beide meiden zijn dan ruim 15, dus dat moet goedkomen. Ik zet ze sowieso af bij de ingang. Op het kaartje staat waar dat is, dus dat moet goedkomen. Voordat de meiden naar binnen gaan spreken we af waar ze naar toe moeten gaan als het concert is afgelopen. Dat hebben we bij Ziggodome ook gedaan ("bij die-en-die paal staan we") en dat werkte heel goed, dus dat doen we dan ook maar weer. Sowieso hebben de meiden een mobieltje mee (voor de foto's) en een oudje om mee te bellen.

Jennifer
29-09-2013 om 11:54
het wordt tóch een begeleider
De kaartjes zijn gekocht gisteren, voor het extra concert de 25ste. We hebben een extra kaartje erbij gedaan voor een volwassen begeleider, wie dat gaat zijn weten we nog niet

Fiorucci
30-09-2013 om 07:14
Ilse Pilse
Ja, het is in de Bijlmer in theorie, maar in de Bijlmer kom je echt niet als je naar Arena gaat.

Jasam
30-09-2013 om 10:27
Chaperone
Heb je niet een nichtje, zusje of dochter van een vriendin van een jaar of 17-18 die met de meisjes mee wil?
Zo zou ik de begeleiding oplossen.

Svenja
02-10-2013 om 12:55
Arena
De arena is best wel onoverzichtelijk. Ik zou een 13 jarige daar niet alleen heel laten gaan. Ik zou inderdaad ook proberen of ik een ouder zusje of nichtje zou kunnen omkopen om mee te gaan. Hoewel dat naar One Direction vrees ik nog moeilijk zou worden. Want de gemiddelde 18 jarige wil natuurlijk niet daar gezien worden Als ik echt niet iemand anders zou kunnen vinden dan zou ik me wel opofferen. De eerste keer naar zo'n concert alleen laten gaan vind ik geen prettig idee. Zeker niet in de Arena, vergeleken met veel andere concert gelegenheden erg groot en onoverzichtelijk.Als ze eenmaal een keer naar een concert in de Arena zijn geweest zou ik ze een tweede keer misschien wel alleen laten gaan.

Moeder Hilversum
25-04-2014 om 17:29
tóch mee naar Arena?
Late reactie; ik ben pas net lid geworden van ouders online.
Onze dochter gaat met groep meiden van 13-14 jaar ook naar One Direction, op 24 juni. Ze hebben staanplaatsen. Ik twijfelde lang of ik mee zou gaan. Heb me over laten halen door andere ouders om niet mee te gaan. (Vonden ze overdreven). Dochter wilde het ook niet... Ze worden wél naar het stadion gebracht. Eigenlijk wil ik tóch ook wel mee naar binnen, na het lezen van jullie reacties.
Maar hoe dat te regelen?
Of ben ik te overbezorgd?
En heeft iemand misschien een kaartje voor een staanplaats over?

Moeder
25-04-2014 om 19:47
Niet alleen
Mijn dochter is op die leeftijd naar Rihanna geweest, maar no way dat ik haar alleen liet gaan. Een vader van een vriendin is toen mee geweest, alleen was echt niet gebeurd.

skik
26-04-2014 om 09:12
Moeder Hilversum
Als je met een groepje tienermeiden op het veld gaat staan je ze zo kwijt bent. Eén ouder op twee meiden zal nog wel gaan, of met een groepje meiden op de tribune, maar op het veld hoef je maar twee stappen opzij te doen om er iemand door te laten en je bent ze al uit het oog verloren. Ik denk dat je er niets aan hebt.
Het verschil met een Rihannaconcert zoals Moeder noemde is het publiek. Ik verwacht dat mijn dochter en haar vriendin (18 en bijna 18) zo'n beetje de oudste fans zijn. De gemiddelde leeftijd zal zo rond de 14 zijn, en 98% meisjes. Bij Rihannaconcerten zijn ook volwassenen, en mannen.
Vaak zijn dit soort ondernemingen best een beetje eng voor ouders omdat je het lang van te voren weet en je je dus allerlei nare scenario's in je hoofd kan halen. Mijn veertienjarige vertelde dat ze van de week op schoolreis in Londen drie kwartier in haar eentje op stap is geweest naar een plek die ze graag wilde bezoeken. Ging prima. Maar als ik dat van te voren had geweten had ik niet heel rustig gezeten.
Neem van te voren met de meiden door waar ze op moeten letten en laat ze goede afspraken maken met elkaar. Waar zijn de uitgangen, hoe herken je de EHBO'ers en beveiligers/stewards, wat doe je als je elkaar uit het oog raakt, dat soort dingen.
skik
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.