Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Fris feest niet veilig

Ouders, laat uw kind niet naar een Fris-feest gaan. In ieder geval niet in Amsterdam.
In februari heb ik mijn dochter en een vriendin voortijdig opgehaald bij het Fris feest in club Panama in Amsterdam. Ze belden een kwartier nadat ze binnen waren al dat ze weer weg wilden, omdat ze de hele tijd, door heel veel jongens die langs liepen, op hun billen werden geslagen of geknepen. Een meisje werd in haar kruis gegrepen. Ondanks dat ons van te voren door de organisatie was verzekerd dat er bij Fris veel aandacht is voor beveiliging kon het dus toch gebeuren dat meisjes op grote schaal werden lastig gevallen. Toen wij bij Panama aankwamen stonden er zes politieauto’s voor de deur.
Dat was dus in februari. Waarom ik nu pas met dit verhaal kom? Direct na dit feest heb ik mijn ongenoegen geuit bij de organisatie van Fris. Men gaf aan zelf ook erg geschrokken te zijn van wat er gebeurde in Panama. En te gaan nadenken over de vraag of Fris feesten nog wel mogelijk zijn in Amsterdam, want in andere steden waren er niet zulke problemen. Enkele dagen later kreeg ik te horen dat besloten was om geen Fris feesten meer te geven in Amsterdam. Omdat het natuurlijk waar kan zijn dat deze problemen alleen in Amsterdam spelen en ik het bedrijf achter de Fris feesten niet onnodig wil schaden, heb ik er toen voor gekozen om deze ervaringen niet aan de grote klok te hangen. Maar onlangs zag ik dat er voor december toch gewoon weer een Fris feest in Amsterdam gepland staat (in de Melkweg). Ik voel nu dus geen enkele remming meer om ouders en kinderen te waarschuwen: ga niet naar een Fris feest, het is er niet veilig.

Li

Li

05-12-2016 om 22:11

Amsterdam

Buiten Amsterdam heb je hetzelfde hoor. Goed dat je ervoor waarschuwt. Er lopen jongens rond die veel ouder zijn dan de leeftijd waarvoor het is. Bij ons werden de folders op school uitgedeeld! Wisten wij veel. Nou is dochter niet verlegen, die gaat gewoon meppen. Maar ja, je denkt dat je naar een feest gaat en niet naar een karate-wedstrijd. Het heeft echt jaren geduurd voor ze weer naar een feest wilde.

Ik denk dat die jongens deze feesten echt opzoeken en dat het dus niks uitmaakt waar ze zijn.

Elllemieke

Elllemieke

05-12-2016 om 22:21

Speelt al lang

Toen mijn kinderen die leeftijd hadden, begonnen volgens mij die feesten, of hoorde ik er voor het eerst van, dat kan ook.

In het begin ging de kaartverkoop met mensen die op bepaalde scholen zaten - meestal scholen in Zuid - en verkochten ze de kaarten aan schoolgenoten. Het publiek dat op zo'n avond kwam bestond dan uit een mix van ll van een paar scholen.
Toen de feesten groter werden en in commerciele clubs gehouden werden, werd de kaartverkoop ook groter, ging het niet meer viavia en kwamen er jongens op af die in die onschuldige jonge meisjes wel een handige prooi zagen.

Het hele concept van dit soort feesten ontgaat me trouwens, want waarom zou een twaalfjarig meisje al naar zo'n club gaan? Feestjes thuis of schoolfeesten zijn toch genoeg voor die leeftijd?

Li

Li

05-12-2016 om 22:42

nou

als het op school wordt uitgedeeld, dan denk je dus dat het inderdaad een soort schoolfeest is, maar dan voor een paar scholen. Maar het is inderdaad eerder een soort prijsschieten.

Hier

Was altijd id controle. Tussen 12 en 15. Ouder kwam er niet in. En jonger dus ook niet. Was niet een georganiseerd door fris ofzo. Maar de plaatselijke disco waar je pas met 16 in mag. En dus maandelijks die 12-15 frisfeesten waarbij ID controle op leeftijd erg streng is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.