Silone
19-01-2010 om 11:01
12 en 13 jaar, groeien die voeten nog hard?
Beide zonen hebben maat 43, de 12-jarige heeft afgelopen jaar een enorme groeispurt gemaakt (1.65 m) en is nu ook helemaal puber iclusief baard in de keel en lichaamsbeharing. Oudste groeit geleidelijk (1.68 m) en heeft nog een lichamelijke ontwikkeling te gaan. Gaan de voeten van de jongens nog hard groeien? Maakt me verder niet uit hoor, grote voeten, maar ik heb net een zomervakantie in Oostenrijk geboekt. We gaan veel wandelen en ik vind bergschoenen dus wel noodzakelijk. Nu willen de heren daar in het dagelijks leven niet mee gezien worden dus ze zullen ze thuis niet veel aan hebben. Eigenlijk zou ik ze nu wel willen kopen in de uitverkoop (2 voor de prijs van 1 bv bij de anwb), maar durf ik dat aan, maatsgewijs?

Pollewop
19-01-2010 om 11:48
Vanaf hun 12de tot hun 16de
groeien hun voeten nog 1.1 cm per jaar volgens de onderstaande link:
http://kinderschoenen.maatvoering.eusweb.nl/Resultaten.htm#a6

Yta Chalne
19-01-2010 om 15:11
Niet
'k Zou het er niet op wagen, zelfs niet als er OO'ers blijken te zijn wiens kinderen voeten hadden die een paar maanden niet groeiden, ooit
Ik zou ze zelfs pas in Oostenrijk kopen, daar is de keus in modellen groter en de prijsrange groter (prijsverschil zit 'm erg in duurzaamheid en daarop hoeven de schoenen in dit gevaldus niet hoog te scoren)

Sawo
19-01-2010 om 15:14
Niet
Hoi Silone
Ook ik kan je alleen maar afraden om geen schoenen te kopen. Mijn zoon van 13 is het laatste jaar van 43 naar 45 gegaan en vaak schoksgewijs.
Ik las ergens dat pubervoeten van jongens nog harder groeien dan tijdens de kleutertijd.
groet
Saar

Alexis
20-01-2010 om 11:08
Verschillend
Hoi Silone,
Mijn zoon van nu 15 jaar, heeft al vanaf zijn elfde!! maat 43. Toen dacht ik ook waar gaat dat naartoe, maar hij is met zijn voeten niet meer gegroeid, dit in tegenstelling tot de rest van zijn lichaam.
Maar gezien de bovenstaande reacties kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat het vast heel verschillend per kind is en zou ik inderdaad niet lang van te voren van die dure schoenen kopen. Ik vind de suggestie om ze in Oostenrijk zelf te kopen wel een goeie. Succes ermee, Alexis.

Silone
21-01-2010 om 08:36
Duidelijk
Dat moet ik dus niet gaan doen. Wat ik zeker niet ga doen, is in de vakantie schoenen kopen. Mijn irritatielevel daalt immer enorm als er schoenen gepast moeten worden (ik dacht dat meiden kritisch waren...nou eh jongens zijn véél erger).
Pelle, bedankt voor je tip. Ik ga tegen die tijd bij scapino kijken.

Jun
21-01-2010 om 10:54
Inlopen en maat
Ik zou ze ook in het voorjaar kopen, want ze moeten ze wel inlopen. Niets erger dan dat de jongens na een uur lopen blaren hebben en je kunt de rest van de vakantie blijven zitten.
Koop ze goed ruim bij de tenen, als je een flinke afdaling maakt moeten de tenen de voorkant niet raken.
Veel wandelplezier. Jun

Suzanne
21-01-2010 om 14:48
Juist in de winter..
.. vind ik kinderen zo enorm groeien. Jongste van 14 is sinds september enorm gegroeid, maandag zag ik een vriend van hem, sinds september (sporten samen in de zomer) niet meer gezien, en die was ook zo enorm gegroeid. Afwachten is inderdaad raadzaam.

Paal
22-01-2010 om 21:00
Heel hard
Oudste, jongen 13. Vorig jaar winter maat 37, dit jaar maat 42 met uitschieters naar 43. Ook schoksgewijs. Iedere 2 maand groter

Nikus
24-01-2010 om 14:32
Hier ook
Je hoort zijn veoten groeien. Maat 42 inmiddels. Ik koop me arm...