sita
24-02-2010 om 11:10
12 jaar en verkering, nog samen logeren?
Mijn dochter had vaak vriendjes en vriendinnetjes te logeren op de basisschool.
Nu heeft ze al een paar keer een vriendje gehad, en kwam ook de vraag van logeren. ik moest er wel even over nedenken, heb het ook met haar besproken maar zij zei dat er echt niets gebeurde wat anders was dan met "gewone" vrienden. Wat ik wel niet dacht, ze was pas 12...Het ziet er ook allemaal heel onschuldig uit, vraag me af of er uberhaupt gezoend wordt, volgens haar ook nog niet.
Nu is er weer een ander vriendje en ze gaat nu daar logeren.
Ze vind zelf dat ik haar moet vertrouwen, en ik wil het zelf ook niet extra beladen maken.
Ik heb haar wel gezegd dat als ze wat ouder is ik dit niet meer wil en dat het dan toch wel anders wordt.
Wat doen jullie met dit soort logeervragen?
Bedankt!

rugby
24-02-2010 om 11:22
Kan niet overzien
ik zou het niet doen, aparte kamer, of bij broertje/zusje op kamer. Het heeft niets met vertrouwen te maken, als je zo jong en onervaren bent kan je het allemaal niet overzien, verliefde gevoelens en hormonen?Je weet niet/nooit of die jongen ''zichzelf kan vertrouwen''?

Mach
24-02-2010 om 11:25
Nou
ik vind 12 wel een moeilijke leeftijd. Ik weet niet hoe goed je de betreffende vriend kent. Misschien zijn ze beide inderdaad nog wel heel kinderlijk. En zijn er meer kinderen bij op zijn ze met zijn tweeen? Jij kan je dochter wel vertrouwen, maar dat vriendje?
En deed jij zelf als 12 jarige ook alles wat je moeder goed vond?
Ik denk dat ik het zou verbieden als mijn 12 jarige dochter bij haar verkeringsvriendje wil logeren.

sita
24-02-2010 om 11:36
Gaat niet door, ga het straks vertellen..
Heb net met de moeder vh vriendje gebeld en zij blijkt er net zo over te denken en had ook twijfels en was blij dat ik belde. Dus we laten het niet doorgaan vanavond. Ik ga zo mijn dochter ophalen (bij een vriendinnetje geslapen en zal het dan met haar bespreken. Ben wel opgelucht dat ik nu zo heb besloten en jullie reacties te lezen. Dat het niet raar is dat ik twijfelde....
Ach, met deze leeftijd dient zich steeds weer iets nieuws aan vind ik en dan is het per keer weer bedenken wat wijsheid is )

3kidsmam
24-02-2010 om 21:07
Wel
Ik zou het wel toestaan. Juist als je dochter een vriendje heeft is het natuurlijk erg gezellig om bij elkaar te logeren. Mijn kinderen zijn nog niet zover maar toen ik zelf puber was heb ik tussen mijn 12de en 15de een vriendje gehad waar ik heel veel mee omging en ook vaak logeerde. Het eerste jaar gebeurde er echt niks, daarna zoende we wel maar verder bleef het onschuldig. Ik heb erg genoten van die tijd. Het was gewoon erg gezellig.
Wel moet je je dochter natuurlijk goed voorlichten. Ik geloof dat als beide dan echt willen dat er iets gebeurd, dat toch wel gaat gebeuren, of ze nu bij elkaar logeren of niet.

Paal
25-02-2010 om 12:59
Ook
Ik vond het ook geen probleem toentertijd. Half jaar hetzelfde vriendje, vaak bij elkaar heel onschuldig. Alsof ik een extra kind had.
Mocht niet van zijn ouders, ook prima. Zij zagen er meer in en bedachten dat als hij toen al bij haar zou slapen wat moest hij dan als hij 15 was? een triootje?
Ik dacht, ze zijn nu nog kind, het kan nu nog zonder bijbedoelingen. Het is dus nioet gebeurd.
Ze zijn nu 15 en weer verliefd. De angst is daar zo groot dat ze helemaal niets mogen. Als hij hier komt moet zijn moeder zeker weten dat ik thuis ben. Oppas!

ozzieozzie
27-02-2010 om 03:21
Echt niet!
hier jongens, maar als er vrouwelijk bezoek komt, mag dat wel op hun kamer, maar met de deur wagenwijd open en logeren zou best mogen, maar dan gaat ze op de logeerkamer slapen ... gewoon, ze zijn te jong, te hormonaal en ze moeten nog even wachten - vonden ze overigens geen enkle probleem, wel een beetje raar - ik dacht toch niet echt dat ze iets van plan waren??!!!
maar wellicht scheelt het ook dat wij in australie wonen, waar het allemaal nog ietsje preutser is!

Annet
28-02-2010 om 23:05
Hier wel
Dochter van 12 heeft een vriendje van 12 (zo ongeveer verkering maar ze zoenen nog niet). Hij is inderdaad blijven slapen hier, op haar kamer. Een logeerkamer hebben we niet. Ik vond dit geen probleem. Ze stappen echt niet van niet-zoenen naar geslachtsgemeenschap! Ook neef van 14 slaapt gewoon op haar kamer als hij hier logeert.
Als dochter zelf aangeef niet toe te zijn aan meer (met de nadruk op : nog lang niet) dan zou ik het niet moeilijker maken door spoken te zien die er niet zijn. Daar maak je alleen de verhoudingen kapot mee.

eva
05-03-2010 om 10:14
No way
...geen denken aan!
Misschien vinden sommigen me waarschijnlijk heel preuts en ouderwets,maar mijn dochter van 14 mag dus geen jongen op haar kamer laten logeren,ook niet wanneer het enkel een goede vriend zou zijn.
Op 12-jarige leeftijd hebben de meesten al wel eens een vriendje,waar het meestal bij wat onschulig geflirt,handje vasthouden en kusje op de wang gaat.Toch moeten we hierin een bepaalde grens stellen.Samen op éénzelfde kamer slapen is er daar eentje van.Jongeren vinden al snel bepaalde dingen vanzelfsprekend.

joer
05-03-2010 om 12:02
O jee... hier wel
Vier 16 jarige pubers (2 jongens en 2 meiden) samen in een klein kamertje op zolder. Goede vrienden geen verkeringen (of toch een beetje?)
Wel even met zoon over gehad hoe de verhoudingen lagen en wat ze precies van plan waren. En wat wel en niet goedgekeurd werd door ons.
Uiteindelijk weinig geslapen. Lach- en horrorfilms gekeken. Veel snoep,chips en drinken (geen alcohol).
12 jaar en verkering en bij elkaar logeren. Ik denk niet dat ik het zou verbieden. Je kan zelf heel goed inschatten hoe ver ze zijn m.b.t. sexualiteit. Als ik mijn eigen jongens zie in de leeftijd van 12 jaar waren ze daar totaal nog niet mee bezig.
Zulke logeerpartijtjes zijn voor hen vooral ontzettend gaaf,leuk en gezellig.
Groetjes JOER.