Michael Brannick
25-05-2010 om 10:19
13 en ontmaagd
Mijn zoon (over 2 weken 14) vertelde me dat hij gisteren ontmaagd is. Zijn vriendinnetje is een jaar ouder en hij kent haar nu twee maanden. Door een eerder ouder vriendje is zij ontmaagd.
Ik wist dit en moedigde het contact niet aan maar ik zag geen reden de verkering te verbieden. Wel was het aanleiding een gesprek, veel eerder dan ik verwacht had, over het belang van condooms ed te hebben.
Hij vertelde me dat het leuk en lekker en zonder haast of druk was geweest daar ben ik dan maar blij om ofzo...
-
Tot nu toe trok ze hem niet af, dat vindt ze eng, en hij kwam ook niet klaar van tegen elkaar op rijden. Orale sex komt al helemaal niet in ze op. Ze hebben wat mij betreft dus een flink aantal stappen overgeslagen.
Is mijn idee van de ontwikkeling van sexualiteit als een soort ladder waar je steeds een treetje verder gaat achterhaald. Mijn zoon lijkt alle vormen vooral "naast elkaar" te zetten.
We spreken goed met elkaar over sex, nooit lange gesprekken maar er wordt wel serieus en open gepraat.
-
Een hele lange post, waarschijnlijk omdat ik nogal geschokt ben.
De vraag:
Hoe voorkom ik dat het vanaf nu alleen nog maar om neuken gaat bij deze mi. te jonge kinderen zonder de relatie te verbieden?

Bastet
25-05-2010 om 11:57
Michael
Om te beginnen zou ik in het kader van de privacy van je zoon,een nickname kiezen om hier te schrijven....ik denk niet dat je kunt uitmaken hoe deze relatie zich sexueel zal ontwikkelen.Volgens mij kun je niet meer doen dan je doet.Op zo'n open wijze met je zoon hierover praten is een groot goed,ik zou dat zeker koesteren.
Groetjes,bastet

Michael Brannick
25-05-2010 om 12:20
Bastet
Wees gerust, ik ken mn internet...
-
niet veel meer doen dan ik doe komt op mij passief over. maar even goed bedankt voor je reactie

Sarcas
25-05-2010 om 12:32
Blijven praten
Ik denk dat je het prima doet zo. Jullie praten open met elkaar. Zolang je niet gaat veroordelen blijft dat voorlopig wel zo. Dus kan je een beetje sturend praten als je denkt dat het naar jouw mening de verkeerde kant op gaat. Tegenhouden kan je het inderdaad niet, maar je kan er voor zorgen dat het belang van veilige seks niet wordt vergeten. En als je bezorgdheid over dat het alleen nog maar om neuken gaat je hoog zit, dan moet je dat gewoon zeggen. Gezien jullie manier van over dit onderwerp praten kan dat best. “Ik maar me zorgen dat…” enzovoorts. De ik-boodschap, niet veroordelend, blabla
S.

harlekijn
25-05-2010 om 13:41
Stappenplan?
Nou, ik weet niet of dat nu echt 'overgeslagen stappen' zijn. Orale seks kwam bij mij pas ná 'de daad'. En aftrekken heb ik altijd een rare bezigheid gevonden (als partner dan he)
Verder weet ik geen antwoord op je vraag.
Ik zou ook geschokt zijn, ze zijn nog zo jong.
Wie weet heeft een ander nuttiger tips.
Harlekijn

Bastet
25-05-2010 om 15:36
Michael
Ik bedoel eigenlijk hetzelfde als Sarcas.Blijf ik gesprek,maar heb niet de illusie dat je de volgorde zult kunnen bepalen.Er zijn overigens heel veel vrouwen die ook als ze volwassen zijn niet gecharmeerd zijn van aftrekken.
Bastet

Tirza G.
27-05-2010 om 17:08
Tja
Ik denk dat in iedere seksuele ontwikkeling de fase "neuken om te neuken" zit. Dat hoort er toch ook gewoon een beetje bij? En ja, na verloop van tijd ga je dan denken: waarom zijn wij eigenlijk bij elkaar? En dan gaat het uit En dan komt er weer een nieuwe vlam en begint het weer van voren af aan.
Ik kan me indenken dat je hem jong vindt, maar ach, het kan ook zomaar weer overgaan en dan is hij wellicht weer jaren celibatair.
Tirza