Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Annemarie

Annemarie

23-02-2020 om 13:11

13 jarige dochter schaamt zich voor haar slaap probleem.

Onze 13 jarige dochter heeft een slaap probleem en schaamt zich daar voor we hebben al van alles geprobeerd en niets helpt.

Dochter lief kan niet rustig en stil slapen onder een dekbed, als ze probeert te slapen onder een dekbed ligt deze meer naast bed dan op het bed of ze ligt zelf naast het bed.

Ze kan niet stil en rustig liggen is heel bewegelijk vooral met haar benen.

We hebben al vanalles geprobeerd, een 1 persoons bed met een grote 2 persoons dekbed, ook een 2 persoons bed met een 2 persoons dekbed, dekbed bij de matras ingestopt ( aan de zij kanten ) ze heeft de zolder als kamer ( schuin dak ) en hebben haar bed ook al verplaatst naar de 2de verdieping in de wasgoed/strijk kamer waar haar bed tegen de muur stond zelfs dit helpt niet.

Ze probeert het iedere vakantie maar weer om te slapen onder een dekbed maar het lukt haar totaal niet, om dat de dekbed dan meer naast haar ligt en ze dor de kou wakker wordt kan ze de slaap niet meer hervatten en is overdag niet te genieten slaperig en moe en opvliegerig.

Om dat ze nog naar school gaat wil ik en mijn man dat ze dan wel goed uitgerust is daarom moet ze van ons dan ook in de school perioden ( buiten de vakantie's om ) in een slaapzak slapen her in slaapt ze wel rustig en goed en aan een stuk door van s'avonds 2100 uur tot s'ochtends 0700 uur.

Maar zij wil heel graag leren slapen onder een dekbed, zoals haar vriendinnen, nichtjes etc doen ze schaamt zich er voor dat het haar niet lukt, en durft ook niet uitvoeren te gaan etc.

Ze wil heel graag van dit probleem af, is zelf ook op zoek naar een oplossing, heeft zelfs al een vraag gesteld via de forum van de kinder telefoon,
https://forum.kindertelefoon.nl/lichaam-en-gezondheid-37/het-lukt-mij-niet-om-rustig-onder-een-dekbed-te-slapen-46177
Maar als ouders willen wij haar ook graag helpen met haar probleem.\heeft iemand hier misschien tips voor ons?

Flavia

Flavia

23-02-2020 om 13:17

Druk deken

Al een drukdeken geprobeerd? Dit is een extra zware deken die vaker wordt gebruikt bij onrustige slapers.
Ook wel zware deken of Gravity deken genoemd. Mogelijk zelfs vergoed door je zorgverzekering.

Slaapzak

Zoon heeft dat nog lang gehad dat zijn beddegoed op de grond terecht kwam. Die kreeg van mij een slaapzak. Eerst een leuke gekleurde dikke katoenen van Ikea. Later vonden we toevallig bij de HEMA lekkere dikke katoenen slaapzakken, volwassen maat. Die heeft hij een tijd enkel, maar ook een tijd twee aan elkaar geritst in bed gehad.
Ik heb altijd een 9 kg wasmachine gehad en daar gingen die dingen makkelijk in.
Want aanvankelijk had ik er ook nog een katoenen laken in maar dat verdwaalde alleen maar.
Iedereen heeft zijn eigen slaapgewoonten, het is niet nodig en niet nuttig dat je die van een ander imiteert.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-02-2020 om 14:00

AnneJ

"Iedereen heeft zijn eigen slaapgewoonten, het is niet nodig en niet nuttig dat je die van een ander imiteert."

Ah, de 60-jaren bijbel is weer open!

Super handig als je later op zakenreis in hotels overal je eigen beddengoed moet meeslepen en dat alles in de naam van de individuele ontplooiing.

Oh, nee dat was natuurlijk sowieso geen optie:

"Maar liever dat nog
dan het bord voor zijn kop
van de zakenman,
want daar wordt hij alleen maar slechter van."

Pa, pa, pa, pa!

Hotels

Als je als zakenman regelmatig in hotels slaapt lijkt het me juist een gegeven dat je ook zorgt voor je eigen comfort. Een slaapzak past makkelijk in een koffer.
Bovendien gaan die dingen soms ook gewoon vanzelf makkelijker.
Zoon hier, slaapt tegenwoordig gewoon onder een dekbed en elders ook. Als hij niet een slaapzak moet meenemen omdat die gasten met teveel zijn en je je eigen spullen mee moet nemen.
Als er hier logees zijn is een slaapzak ook een gebruikelijk artikel.
Maar ach, dat komt omdat we gewend zijn om te kamperen. En dan is dat gewoon nuttig.

Tanja

Tanja

23-02-2020 om 14:13

Ad doe normaal

Het zou werkelijk niet in me opkomen om zoiets futiels te problematiseren.
Wat maakt het uit waar je dochter onder slaapt??
Snap het echt niet.
Probleem zou ik wel vinden dat dochter het zelf inmiddels (ook) als een probleem ervaart.

Inderdaad

Misschien helpt het als ze weet dat ze niet de enige is en dat een praktische oplossing gewoon gebruikelijk en goed is.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-02-2020 om 15:05

Grappig

Het is net als in dat andere draadje. AnneJ doet een uitspraak over slapen die in het extreme getrokken natuurlijk belachelijk is, ik reageer erop. En... Tsjakka! Daar komt de goegemeente weer!

Ad Hombre

Ad Hombre

23-02-2020 om 15:05

Sydney

Mooi advies, maar zeg eens eerlijk. Hou jij je daar altijd aan?

Schamen.

Ik begrijp ook het "schamen" niet zo goed. Ik slaap onder het dekbed, liefst met grote instopstrook anders ligt het dekbed ook op de grond, de ander slaapt onder dekens en jouw dochter in een slaapzak. Ze is 14 jaar, het lost zichzelf wel een keer op en anders niet.
Een dun opgerold slaapzakje kan overal mee naar toe.

Maar goed, voor haar is het wel een probleem. Misschien het dekbedovertrek vast maken aan het hoeslaken met een veiligheidsspeld? Of met drukknoopjes of klittenband?

Niki73

Niki73

23-02-2020 om 16:30

Slaapzaklaken?

Hoe gaat het als ze in een katoenen slaapzakhoes (een laken om je slaapzak schoon te houden) onder een ingestopt dekbed slaapt?

Angela67

Angela67

23-02-2020 om 19:54

help haar

om zich niet meer te hoeven schamen.
ga niet meer proberen om oplossingen met haar te bedenken want die zijn er nu toch niet en misschien hoeft ze ook geen oplossing meer als ze eenmaal minder gefrustreerd raakt. Ik snap dat je haar verdriet/frustratie ziet, maar het is feitelijk geen 'probleem' dus help haar accepteren dat haar slaapgewoonte misschien wat afwijkt van het gemiddelde maar hé hoe ontzettend veel afwijkingen van het gemiddelde zijn er wel niet.
gr Angela

Dymo

Dymo

23-02-2020 om 23:01

dekenklem?

Ik was als kind ook een vreselijk woelige slaper. Ik had daarom een dekenklem: een brede band onder het matras door met aan beide kanten een klem waarin de dekens werden vastgeklemd. Werkte perfect. Ze worden ook nu nog verkocht, google maar eens.

Ik houd me daar ook niet altijd aan, helaas. Maar ik neem het me wel vaak voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.