Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Donderkopje

Donderkopje

03-11-2019 om 14:39

14-jarige: Avond en nacht alleen met vriendje thuis?

Wat vinden jullie?
Wij gaan binnenkort een weekend weg.
Puberzoon van 14 (soort van verstandig, houdt zich overwegend altijd aan afspraken) wil 1 avond logeren, andere avond wil hij alleen met vriend bij ons thuis slapen. Een filmavond houden en natuurlijk nachtwerk ervan maken. Zonder toezicht dus.

Ik durf dat wel aan, maar manlief vindt het griezelig. Wat als er iets onverwachts gebeurt en wat als ze er een tering zooi van maken? Wij zijn niet in de buurt, hebben geen buren die een oogje in het zeil kunnen houden. We zijn uiteraard wel gewoon telefonisch bereikbaar.

Ben ik van God los en is het onverantwoord dat ik dit wil toestaan? Of is mijn man overbezorgd en kan je dit wel overlaten aan een 14-jarige?

En vriendje?

Heeft die geen ouders die 'achterwacht' kunnen zijn? Die teringzooi zie je vanzelf wel maar ze kunnen toch een volwassene nodig hebben in geval van vragen of calamiteiten. Dus nee, die zou ik niet alleen achterlaten op die leeftijd. Je kent je kind misschien het beste maar vriendje is wat onvoorspelbaar, laat staan de combinatie op een leeftijd dat ze een aantal zaken nog niet overzien. En wat impulsief kunnen zijn.

Angela67

Angela67

03-11-2019 om 15:05

ik vind dat het wel kan

want het voordeel is: ze zijn nog jong, gezeglijk en je kunt oefenen met ze .
gr Angela

Bennikki

Bennikki

03-11-2019 om 15:14

Op die leeftijd

Zijn we ook een keer één nacht weggegaan zonder toezicht. We hadden wel een achterwaarts. Dochter heeft toen van de oud-papier container een hottub gemaakt. Een ontzettend succes, tot ze eruit klom en de container omviel, met een lichte hersenschudding als gevolg.
We kunnen er nu wel om lachen, maar dochter was echt niet te vertrouwen als we weggingen. Maar bij haar jongere broer kunnen we wel een week weggaan, die doet niks geks.
Het probleem bij dochter was dat ze zich wel aan afspraken hield maar we konden vooraf niet verzinnen wat we moesten afspreken (“geen hottub maken van de container” )
Maar daar kwamen we pas achter toen we een keertje een nacht weggingen..
Dusss..

40er

40er

03-11-2019 om 15:17

Tuurlijk

Je kent je eigen kind. Die van ons is ook wel eens een nachtje alleen geweest op die leeftijd. Buren wisten ervan.
Als de ouders van het vriendje het ook goed vinden, waarom dan niet? En misschien willen ze idd achterwacht zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.