Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Amarinda

Amarinda

26-12-2012 om 13:28

18-jarige overspannen?

De laatste tijd valt het mij op dat mijn 18-jarige zoon erg veel klaagt over vermoeidheid. Hij loopt op dit moment stage voor zijn MBO opleiding, en er wordt hem vaak gevraagd om ook in de weekenden klussen te doen. Aanvankelijk vatte ik zijn "geklaag" op als aanstellerij, maar nu het vakantie is merk ik dat hij toch wel heel veel slaapt. Zo'n 10 uur per nacht. Daarnaast heeft hij nergens zin in, wil niet een stukje wandelen, naar familie krijg ik hem wel mee maar niet vol enthousiasme, en alvast werken aan zijn eindverslag kan hij zich niet toe zetten. Nou is het altijd al wel een kind geweest die nogal gevoelig was en nogal onzeker. Ik vraag me af of hij langzamerhand de druk van het presteren niet/ nauwelijks meer aankan.
Graag hoor ik ervaringen van andere ouders.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2012 om 13:45

Kan er niets zekers over zeggen natuurlijk

Zonder je zoon te kennen en zonder medisch onderzoek kan ik er natuurlijk ook niet een uitspraak over doen. Daarom is mijn advies om met hem naar de huisarts te gaan en de klachten te noemen. Ik zou nog niet in termen van 'overspannen' denken. Het kan wel natuurlijk, maar daarvoor moet je hem ook voor de rest bekijken en als hij in het algemeen nog wel monter overkomt zou ik het in andere dingen zoeken. Oververmoeid kan natuurlijk altijd, ijzertekort, dat soort dingen.
De rest zou ik hier normaal vinden. Stukje wandelen en op familiebezoek is voor mijn dochters geen 'joepie'-activiteit Wandelen met ons dan. Zelf fietsen ze voor hun lol overal heen, met vrienden.

Jip

Jip

27-12-2012 om 16:04

Huisarts

Ik zou hem eerst eens naar de huisarts sturen om uit te sluiten dat er niets medisch aan de hand is. Misschien heeft hij wel Pfeiffer o.i.d. Sterkte ermee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.