Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
oregano

oregano

29-11-2010 om 17:48

2e oorbel boven in het oor, hoe zit dat?

Mijn dochter wil graag een 2e oorbel, niet onder naast de 1e maar bovenin haar oor.
Nu heeft ze al wat uitgezocht en ze dei dat deze niet geschoten mag worden maar dat dit gepierced moet worden...omdat het in het kraakbeen komt. Nu dat klinkt mij wel weer wat eng in de oren, of eng, toch wel weer een beslissing. En natuurlijk liefste gelijk gisteren.
Wat zijn juliie ervaringen hiermee? Zou 13 jaar nog te jong zijn hiervoor, ik vind het denk ik wel goed. Maar dat idee van piercen...
Maar misschien ben ik wel heeeeeeeel ouderwets )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

29-11-2010 om 19:41

Piercen

Ja,dat moet gepierced worden. Ik wist dat ook niet, en liet daar een gaatje schieten, maar dat ging dus niet goed, het bleef open en 'dragen'.
Je zult mee moeten om toestemming te geven, omdat ze nog geen 16 is. Mij persoonlijk maakt het niet uit of het piercen is of niet, ik zou ook wel toestemming geven. Maar dat is jouw eigen beslissing natuurlijk.

Piercing

Het heet inderdaad een piercing, maar vraag me niet waarom. Ik heb er ook één boven in mijn oor gehad en in mijn herinnering heb ik dat gewoon bij de juwelier laten doen.

Of 13 jaar te jong is moet je zelf beoordelen. Als mijn dochter het op deze leeftijd gewild zou hebben, had ik het toegestaan. Als ze de piercing zat is, haalt ze de oorbel er gewoon uit. Ik zou persoonlijk meer moeite hebben met een tatoeage, omdat dit iets blijvends is.

Nou...

Bovenin in je oor heetl het een stuk langzamer. Ik heb mn oor daar laten piercen toen ik een jaar of 17 was. Uiteindelijk heb ik m er van ellende maar uitgehaald omdat het gewoon niet heelde en het is gaan ontsteken. Gevolg: ik heb nu een zwarte vlek op mn oor. Niet heel opvallen maar mooi is het ook niet.

Hier

Een hele rij oorbellen tot redelijk bovenin, allemaal gewoon bij de juwelier gedaan, nooit problemen gehad. Wel heel goed schoonmaken in het begin en niet te snel andere oorbellen dan de stekers.

Hier ook

Onze dochter heeft ook een gaatje bovenaan in het oor. Gewoon bij de juwelier laten doen. Geen enkel probleem gehad. Eerst was ik er ook wat tegen, maar liever daar dan ergens anders.
Uiteindelijk vind ik het best mooi.
Oh ja, zij was net 14 jaar toen.
Groetjes!

Fiorucci

Fiorucci

30-11-2010 om 06:57

Maar

De dochter van oregano wil 'm in het kraakbeen, hebben jullie dat dan ook?

Ik heb dat

Als puber had ik in het rechteroor 6 gaatjes en links 2. Allemaal gewoon 'geschoten' bij de juwelier of drogist (dat waren de enige 2 hier ter plaatse die oorbelgaatjes maakten dus dat weet ik zéker). Die rechts zijn 4 beneden, waarvan de bovenste toch al aardig in het kraakbeen zit en 2 bovenaan in het stukje naast je hoofd (ook kraakbeen). Nooit problemen gehad, ik was wel erg 'keurig' met nieuwe gaatjes, maakte ze goed schoon enzo (dagelijks alcohol) en als het een beetje hard werd masseerde ik ze en had van die echte 'zweerknopjes' erg lang. Nooit problemen verder mee gehad. Die bovenste 2 zijn nu dicht...denk ik. Ik voel ze nog wel maar heb er zeker al 20 jaar geen oorbel ingehad (ook geen behoefte het te proberen) die onderste 4 zijn nog wel open, ik draag er echter maar 1. Maar soms voor een grap ofzo doe ik er wel eens 4 in (zwarte piet, 3 jaar geleden,toen had ik 4 gouden ringen erdoor...).
groeten albana

Fiorucci

"De dochter van oregano wil 'm in het kraakbeen, hebben jullie dat dan ook?"

Ja, tuurlijk, ze lopen helemaal tot boven, zit daar niet bij iedereen kraakbeen dan? 't Was ook wel even wrikken bij sommige gaatjes, maar 't ging wel goed verder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.