Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
oregano

oregano

26-11-2010 om 14:08

2x logeren in 1 weekend...

Mijn dochter wil vanavond graag bij een vriendje logeren (ggen verkering volgens haar, ik heb mijn twijfels).
Ik heb al gevraagd of ik een lijstje kan krijgen met de vaste nummers van alle ouders omdat ik dat toch wel een prettiger idee vind.
Maar nu smste ze net of ze morgen bij een vriendin mag slapen, komen meerdere klasgenoten.
Ik vind eigenlijk 1x logeren in het weekend wel genoeg. Waarop ze smst: waar slaat dat 1x logeren nou weer op?
En dan denk ik bij mezelf: ja waarom vind ik dat eigelijk....
Herkennen jullie dat? Je vind iets en weet eigenlijk niet waarom. En moet je het dan toch verbieden..
Misschien denk ik wel teveel (mijn specialiteit), ik hoor graag jullie mening.
Oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vind ik ook hoor

En na 1 nachtje logeren (en dus slecht slapen) komt ze de dag nog wel door...maar na 2 nachtjes lol maken is ze de dag erna niet te genieten! Dus dáárom.
groeten albana

Yta Chalne

Yta Chalne

26-11-2010 om 14:49

Oh ja

Met pubers gebeurt het vaak dat ze zo lang doorvragen dat je soms gaat twijfelen of er wel een echte reden is. Hier hou ik het als ik écht vind dat ik gelijk heb op 1x uitleggen, niet in discussie gaan en hooguit op de waarom-vraag nog dit vaste antwoord geven: "Deze beslissing neem ik speciaal om jou het leven zuur te maken..."

oregano

oregano

26-11-2010 om 14:58

Yta, dat wordt een klap met de deur )

Maar ik vind het wel een goeie!
Inderdaad het slaapgebrek vind ik ook een punt, en ook wil ik wel wat contact houden en haar eens zien in het weekend , maar dat is meer mijn behoefte

oregano

oregano

26-11-2010 om 16:04

Wat een wonder, geen weerwoord

Dochterlief begreep het wel en begon gelijk over iets anders wat op school gebeurd was.....
Zo weet zelf ook wel dat ze na 2 dagen logeren doodmoe is

Zo zie je maar weer. dat het toch goed is om een argument hebben die je soms niet gelijk bedenkt, maar wel hebt...

Yta:

Daar zeg je wat, hahaha! Klopt helemaal.

Ik merk soms weleens dat ik aan het praten ben en denk: w8ff zeg, had ik niet al gewoon niet gezegd? Dat is toch al een duidelijk antwoord. Hoeveel toevoegingen wil je nog hebben?

Je slaat de spijker op zijn kop, ik herken helemaal wat je zegt

Tirza G.

Tirza G.

26-11-2010 om 23:35

Rosanne

Wie kent haar nog, die Amerikaanse vrouw met die TV-serie. Die kon dat ook altijd zo lekker plastisch tegen d'r kinderen zeggen: daar ben ik voor, ik ben je moeder. Mijn rol is om jouw leven zuur te maken

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2010 om 00:23

Mijn dochter

wilde heel af en toe ook wel eens van mij ´nee´ horen om een excuus te hebben voor haar vriendin. ´Mijn moeder vindt het niet goed, dus...´.
1 of 2 keer in een weekend logeren hangt voor mij overigens heel erg van de omstandigheden af. Bij een weekend tussen 2 schoolweken in speelt het vermoeidheidsaspect zeker mee, daarom zou ik daar niet vaak toestemming voor geven. Voorafgaand aan een vakantie zou het mij niet uitmaken.

Fiorucci

Fiorucci

27-11-2010 om 08:24

Haha tirza

Ik zeg altijd: dat staat in mijn taakomschrijving..

reina

reina

27-11-2010 om 13:09

Kaaskopje (beetje ot)

Herkenbaar! Mijn zoon vond het altijd lastig om 'nee' te zeggen, dan is je moeders weigering een mooi excuus. Ik hoorde trouwens ook wel achteraf dat ik 'nee' gezegd had op dingen waar ik niets van wist

Kaaskopje

Kaaskopje

27-11-2010 om 22:23

Reina

Nou, dan heb je blijkbaar strenger dan je dacht doch rechtvaardig opgevoed

emma43

emma43

28-11-2010 om 09:07

Ja,hier ook

Wat herkenbaar,soms heeft mijn dochter mijn nee nodig als excuus.
Dochter zou hier ook maar 1 nachtje mogen blijven logeren.2 nachtjes lijkt me veel te vermoeiend en ik zie haar ook graag een dag thuis in het week-end.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.