Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Monet

Monet

25-05-2011 om 17:17

Aan het werk na het eindexamen tot vervolgopleiding?

En hoe zit het met jullie zoon/dochter? Deze week de laatste examens, en dan??
Werken, niksen, wat zijn de plannen? En wat gaan ze na de zomerperiode doen?
Ik zou zelf graag zien dat zoonlief wat meer gaat werken dan de 10 uur per week die hij altijd al werkt, maar hij heeft er geen oren naar. Hij wil wel thuis aan het klussen! Er moeten nog kozijnen geverfd worden hier en daar, de schuur moet ontzettend nodig opgeruimd worden, en zo is er nog wel een en ander te bedenken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Werk of niet

Hier moeten alle pubers vanaf een jaar of 15 in de zomervakantie aan het werk.
of ze nou examen hebben gedaan of niet.
een week of drie a 4 zijn ze echt vrij,gaan dan zelf op vakantie ,of met ons mee op vakantie,de overige weken wil ik dat ze minimaal 3 a 4 dagen werken per week.
ten eerste om hun studie te verdienen ,en ten tweede omdat ik heel slecht tegen *rondhangende niksdoende pubers * kan.
overigens,als je zoon kozijnen wil schilderen zou ik dat zeker ook als * werk* beschouwen,ik zou hem daarvoor dan ook een vergoeding geven.

Fiorucci

Fiorucci

25-05-2011 om 18:02

Monet

Een kind wat bereid is te helpen moet je koesteren, dat is ook werk.
Mijn zoon gaat gewoon door met 16 uur werken per week, en zich voorbereiden op de HBO, en we gaan samen zijn kamer opknappen.

Monet

Monet

25-05-2011 om 20:14

Ik koester hem

Ik koester hem zeker, hij wil het graag doen, bedacht vanavond al wat er nog meer voorzien moet worden van een nieuwe lik verf, en we zullen hem daar dan ook zeker voor belonen.

Inderdaad

zuinig zijn op zo,n zoon!

Lynna

Lynna

26-05-2011 om 06:36

Werken

Mijn zoon wil lekker extra veel gaan werken bij AH. Maar hij moet van mij eerst gaan uitrekenen of zijn kinderbijslag niet in gevaar komt. Hij heeft de eerste helft van dit jaar ook al veel gewerkt.

Ik zou dolblij zijn als hij klussen in de huis zou willen doen, helaas is ie totaal niet handig en kan hij zuks absoluut niet zonder toezicht/hulp.

Dochter werk + buitenland

Mijn dochter werkt, geen volledige werkweek, want dat doen ze niet bij haar baantje. Toch werkt ze meer dan 20 uur per week.
Eind juni gaat ze voor 2 maanden naar Nepal om daar vrijwilligerswerk te gaan doen.

Dus ik vind dat ze haar tijd zeer goed besteed.

Fiorucci

Fiorucci

26-05-2011 om 18:59

Dalire

Wauw, naar Nepal, dat worden bijzondere maanden, zeker weten, wat leuk!!

Mijn zoon

Had woensdag laatste examen en is gister aan zijn vakantie baan begonnen. Neef van mijn man heeft een dakdekkers/slopers bedrijf en daar gaat hij een volle werkweek mee heen. 6 uur weg 17.30 thuis.Hij vind het zelf heel erg leuk.Hij heeft op zaterdag een baantje als tuinman bij een hele aardige buurman en zaterdag avond werkt hij als pizza koerier. Hij gaat een week met vrienden op vakantie en 2 weken met ons. Ik vind dat hij wel erg veel werkt maar ja hij zegt wat moet ik anders de hele tijd doen???

Oudste vorig jaar

Heeft zich de lange maanden na haar eindexamen prima vermaakt, door haar bijbaantje in het recreatoeteam van een camping hier in de omgeving.......En als strandwacht op diezelfde camping. Betaalde niet geweldig, maar was een errug leuk baantje en ze werd er erg bruin van en het gaf ook haar een vakantiegevoel dat maar eindeloos duurde én daarbij werkte ze haar 'gewone'bijbaantje nog (bij supermarkt,dat betaalde beter).
groeten albana

Geen vakantiewerk

Mijn dochter heeft door omstandigheden geen bijbaantje, nooit gehad ook. Het ziet er niet naar uit dat ze deze vakantie aan het werk gaat. Ik heb er geen problemen mee; ze heeft keihard gewerkt voor haar examens welke voor haar extra zwaar zijn geweest.

lottie

lottie

29-05-2011 om 18:08

Werk

Dochter werkt al een jaar elke zaterdag 6 uur. Vind dat ze nu wel meer moet werken omdat de vakantie nog erg lang is. Ze heeft er een tweede baanje bij gekregen bij een hotel. 0 uren contract. Dus het is nog even afwachten hoeveel ze gaat werken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.