Kaaskopje
09-01-2013 om 00:39
Aankomen door anticonceptie
De dochter van een collega van mij gebruikt een hormoonstaafje (Implanon). Deze dochter had voor ze met Implanon begon maat 32 en ze is in rap tempo nu uitgedijd naar maat 46. De exacte lengte van dit meisje weet ik niet, maar ze is ergens tussen de 1.60 en 1.65 meen ik.
Mijn vraag: wie kan uit ervaring of kennis vertellen of die groei door dit staafje kan komen? Ze overweegt namelijk om het te laten verwijderen in de hoop dat haar gewicht niet meer toeneemt.

Yura
09-01-2013 om 09:12
Paar kilo
Ik dacht dat je na het beginnen met de pil een kilo of 2 kon aankomen, dus zal dan voor die nuvaring ook misschien zo zijn. Van maat 32 naar maat 46 is echt extreem, of ze heeft zich volledig klem gegeten of er is iets anders aan de hand. Over hoeveel tijd praat je? Als je het over rap tempo hebt denk ik aan een half jaar ofzo en dat vind ik gewoonweg eng. Laten we zeggen dat een kledingmaat bij deze lengte 5 kilo is (bij mij is het ca. 7 kilo bij 1.74), dan is ze 8x5 = 40 kilo aangekomen, dat is bizar.

wil40
09-01-2013 om 13:15
Gemiddeld 2 kilo?
Het zou kunnen dat het gemiddelde 2 kilo is. Maar niet iedere vrouw behoort tot die categorie. Je kan door de anti conceptie pil enorm aankomen, ook vocht vasthouden. Even overleggen met de huisarts, ik heb geen ervaring met zo'n staafje en weet niet of dat ook zo veel invloed kan hebben.

Rafelkap
09-01-2013 om 17:40
Een vriendin van mij
vroeger was ook erg dik geworden na pilgebruik, en na het stoppen weer dun. Als het eet- en beweegpatroon niet veel anders is zou je wel denken dat het aan de pil ligt. Vrouwen zullen er wel verschillend op reageren. Kwestie van uitproberen.

Kaaskopje
10-01-2013 om 00:31
Dokter
Het lijkt mij sowieso verstandig als collega's dochter naar de dokter gaat Bedankt voor de reacties.

skik
10-01-2013 om 10:22
Hoe oud is dat meisje?
Als ze nog vrij jong was, kan het ook zijn dat ze zoveel aangekomen is omdat de groeispurt net klaar was. Zolang een kind flink groeit kan het tegen de klippen opeten en toch heel slank zijn. Als de groei stopt en het eetpatroon hetzelfde blijft vliegen de kilo's eraan. Dan kan dat gelijktijdig met het starten van anticonceptie beginnen, maar is het niet de oorzaak.
skik

Anna-
17-01-2013 om 23:41
Zou het?
Zelf zien gebeuren: jonge vrouw, eind twintig, gaat backpacken en laat van tevoren Implanon zetten. Heeft een heel actief jaar gehad met lange wandeltochten en zo, at meestal gezonde zelf klaargemaakte maaltijden, en kwam zeker 10 kilo zwaarder terug, oorzaak onbekend, maar nu gaat mij een lichtje op: zou het?