Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
evelien1

evelien1

14-10-2009 om 16:11

Aantal kledingstuks ivm kleedgeld berekenen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
yelle

yelle

21-10-2009 om 13:42

Kakschool?

Ik denk dat op elke school verschillende kleding wordt gedragen.Een school waardat enkel en alleen dure kledij tevoorschijn komt,daar kan ik niet in geloven.Een doorsnee school waardat allerlei leerlingen uit verschillende milieu's samen komen,daar tref je ook allerlei kleding aan,duur en goedkoop.
Ik merk (werk zelf in een school)dat er zelfs al bij de kleuters groot verschil zit wat kleding betreft.
Ook daar heb je van die kleine ukkies,die esprit dragen en weer anderen ook netjes zijn met kleedjes van de C&A,JBC enz...

Maxime.M

Maxime.M

22-10-2009 om 23:39

Hier met 12 jaar begonnen

Hoi,

Met mijn dochter had ik op een gegeven moment constant strijd als we kleren gingen kopen, nooit was het genoeg en ze kwam altijd met het duurste uit de rekken komen, terwijl er soms vergelijkbare kledingstukken waren die dan zo 10 euro goedkoper waren. Ze maalde er niet om. Dus toen ze naar de middelbare school ging hebben we kleedgeld ingevoerd. 50 euro per maand, de schoenen en de jassen, daarvan betalen we de helft bij. Uiteraard vond ze dit geen goed plan, want ze had wel in de gaten dat het minder luxe zou worden. Nu zijn we 2 jaar verder en kan ze er prima mee rondkomen. Natuurlijk loopt ze wel eens te mopperen en zou ze ook liever klakkeloos dure merkkleding kopen, maar daar beginnen we niet aan. Ze moet dus goed leren keuzes maken, of 5 goedkope truitjes, of een hele dure. Gelukkig heeft ze inmiddels een kledingstijltje waarbij ze prima kan slagen bij de Hennes, of boetiekjes op de Albert Cuijp.
Wat wel leuk is, is dat ik haar nu echt blij kan maken als ik eens iets moois van kleding toestop... het wordt niet meer gewoon gevonden.

Zoon wordt volgend jaar 12 maar is volgens mij nog niet toe aan kleedgeld, hij vind het nog steeds best als ik zo nu en dan wat bestel bij H&M, het interesseert hem nog helemaal niet.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.