Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Actie voor Jacob


Leen13

Leen13

14-04-2021 om 22:53 Topicstarter

Bij Op1 2 meisjes die al 16 jaar in Nederland zijn. En inderdaad. Hier heeft de rechter ze al in het gelijk gesteld dat ze inmiddels recht op verblijf hebben, in hoger beroep. Maar dan kan de IND zelfs met dezelfde (niet) onderbouwing weer in beroep.

16 jaar geleden is hun moeder vanwege huiselijk geweld uit Marokko gevlucht met beide peuters en 10 jaar illegaal geleefd, soms goed, soms uitgebuit.

Dat kan natuurlijk niet. Als ze in hoger beroep gelijk hebben gekregen, dan kan de IND niet in beroep. Ik denk dat ze bij de rechtbank gelijk hebben gekregen en dat de IND  in hoger beroep ging. Dat blijkt ook uit de krantenartikelen.

AnneJ schreef op 14-04-2021 om 22:53:

Bij Op1 2 meisjes die al 16 jaar in Nederland zijn. En inderdaad. Hier heeft de rechter ze al in het gelijk gesteld dat ze inmiddels recht op verblijf hebben, in hoger beroep. Maar dan kan de IND zelfs met dezelfde (niet) onderbouwing weer in beroep.

16 jaar geleden is hun moeder vanwege huiselijk geweld uit Marokko gevlucht met beide peuters en 10 jaar illegaal geleefd, soms goed, soms uitgebuit.

Wat ik niet snap is dat Marokko deze moeder met kinderen niet in bescherming  heeft genomen. Toch bizar dat iemand om deze reden dat land is ontvlucht?

Poezie schreef op 15-04-2021 om 11:55:

[..]

Wat ik niet snap is dat Marokko deze moeder met kinderen niet in bescherming heeft genomen. Toch bizar dat iemand om deze reden dat land is ontvlucht?

Zo zie je maar weer dat de status van veilig land, niet klakkeloos tot afwijzing mag leiden. 

skik schreef op 07-04-2021 om 14:36:

[..]

Ongetwijfeld. Maar wil je het een opgroeiende jongen aandoen om wéér een nieuwe taal te leren spreken? En lezen en schrijven, met het Armeense alfabet? Weghalen bij zijn oma en andere familie? Omdat we nou eenmaal regeltjes hebben? Is dat het waard? In een land waar we het zo fijn vinden dat Stichting Jarige Job bestaat omdat we het zo schrijnend, onacceptabel vinden dat sommige kinderen geen verjaardagsfeestje kunnen geven.

Waarom vroeg de jongen dan geen verblijf bij zijn oma? Ik heb gemist dat die hier woont (en de Nederlandse nationalitiet heeft)

Fijn dat Jacob mag blijven (lijkt me ook niet meer dan terecht) maar net als Lili en Howick (die opa, oma en vader hier bleken te hebben) gaat het om het gebruiken van kinderen voor politieke belangen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.