Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Bezem

Bezem

23-04-2019 om 23:16

Afgrijselijke muziek


Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2019 om 10:51

Oh ja

Mijn dochters vinden een swingende moeder ook wat lastig te verteren. Dat is niet des moeders. De omgekeerde wereld, haha

maan.

maan.

01-06-2019 om 14:05

Dit is altijd al zo geweest en zal ook altijdzo blijven

Mijn opa vond de muziekvan de beatles ver-schrik-ke-lijk, echt een bak ongemanierde herrie! En zo onfatsoenlijk als die nozems eruit zagen? Hadden ze geen geld voor de kapper ofzo?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-06-2019 om 14:16

Maan.

Mijn ouders hadden een bak met herrie met de broer van mijn vader en zijn vrouw, mijn oom en tante dus. Zij hadden 4 zoons en daar heeft mijn vader van gewaagd te zeggen dat ze eruit zagen als nozems, haha. Te bedenken dat oom en tante nog gereformeerder waren dan mijn ouders op dat moment. Het ging dus puur om de lengte van het haar.

Bezem schreef op 23-04-2019 om 23:16:

In het begin dacht ik dat als ik hardop meezing (of rap) met de teksten en er op ga dansen, de meiden zich generen en dan gauw de muziek uit zetten. Helaas. Zelfs als ik erop probeer te twerken in hun nabijheid trekken ze zich er niets van aan.

Zelden zo hard gelachen als nu om de laatste zin. Anyway, hier thuis wil ik dat soort muziek niet horen. Mijn dochter heb ik ooit de tekst van een “populair” raar liedje laten opzoeken, voorlezen en gevraagd of ze begrijpt wat er staat en toen vond ze het liedje zelf een beetje raar en was het afgelopen. 

En soms komt het vanzelf (tijdelijk) goed. Hier net twee pubers betrapt die fly me to the moon van Frank Sinatra zaten te luisteren en ook nog even snel via you tube de rest van zijn oeuvre scanden. Er zitten best gave dingen bij mam! Geweldig!

Ik ben niet zo goed in het verstaan van Engelse teksten, maar weet heel goed één 'liedje' waarvan ik de tekst luid en duidelijk kon verstaan. Paar jaar geleden, op een sportevenement voor basisschool kinderen klonk het knetterhard "face down ass up that's the way I like to fuck". Verder geen tips. 

Ach ja, mijn man luistert ook wel eens muziek van wat ik dan "die oude vrouwenhater" noem, maar dat is oud, dus dat mag. (Tony Joe White, JJ Gale etc).

Mijn voorkeur ligt eerder bij Rammstein, wat de jongste drie kinderen wel waarderen maar mijn oudste dochter totaal niet. En ja, ik kan het Duits prima verstaan.

Momenteel draait hier een CD met Efteling muziek, dat vinden we allemaal mooi.

Smaken verschillen en de kennis van het gebodene ook. Mijn dochter en haar vriendin stonden vroeger ook blij te zingen bij Lady Gaga's Pokerface. Ze waren toen 11 en ik zocht het nummer een keer op maar heb verder mijn mond maar gehouden. Kort daarna schreven en zongen ze een heel leuk rapnummer over Eminem trouwens, waar in het refrein de zin "ik ben boos" veel terugkwam dus het is niet zo dat ze alles voor zoete koek slikken dat er gezongen wordt.

Maar sommige muziek vinden we allemaal mooi, andere is absuluut een persoonlijke favoriet. Aan de muziek die uit de badkamer klinkt kunnen we horen wie er staat te douchen.

Ernst Bobby en de rest kan mijn gezin niet zo bekoren maar ik zet het graag op als ik stevig aan het werk moet in de keuken.

Het leuke aan pubers vind ik altijd dat je ze flink terug kan plagen...

Ja hallo, mijn kinderen vinden "mijn" muziek ook echt heel erg stom. Dansen mag ik dan gelukkig weer wel (kinderen zijn 12, 14 , bijna 17 en 20). Soms willen ze zelfs nog wel meedoen! 

Bij lange autoritten doen we altijd een beetje om en om ieders voorkeur. Ook vaak wel weer leuk en verrassend (en anders zit je het even uit tot je zelf weer mag). 

hoe komen ze ook al weer aan appratuur om de muziek mee te beluisteren?

JimButton schreef op 15-09-2021 om 15:13:

hoe komen ze ook al weer aan appratuur om de muziek mee te beluisteren?

Spotify en een speaker (jbl) of gewoom oortjes

JimButton schreef op 15-09-2021 om 15:13:

hoe komen ze ook al weer aan appratuur om de muziek mee te beluisteren?

Gekocht van hun zakgeld of gekregen voor hun verjaardag? Je bent er dus als ouder zelf schuldig aan dat pubers de mogelijkheid hebben om muziek,  in welk genre dan ook, te luisteren.

Koptelefoon of ear pods in. 

Op hun kamer doen ze wat ze willen, zolang het niet te hard staan, maar als ze beneden zijn met hun mobiele telefoon dan ear pods in als ze muziek willen luisteren. 

En tsja, de teksten in (rap)liedjes. Verschrikkelijk. Stoor me ook wel aan alle onzin die ze luisteren of via TikTok kijken, maar daar doe je niet veel aan. Als ze zoiets willen luisteren, dan doen ze dat uiteindelijk toch wel. 

Hangkous schreef op 15-09-2021 om 17:03:

[..]

Gekocht van hun zakgeld of gekregen voor hun verjaardag? Je bent er dus als ouder zelf schuldig aan dat pubers de mogelijkheid hebben om muziek, in welk genre dan ook, te luisteren.

Gewoon via de mobiele telefoon en evt een JBL speaker. 

A12345 schreef op 15-09-2021 om 17:15:

[..]

Gewoon via de mobiele telefoon en evt een JBL speaker.

Die heb je dan toch ook zelf gegeven of op zijn minst toestemming voor verleend dat ze die mogen hebben? 

Hangkous schreef op 15-09-2021 om 17:51:

[..]

Die heb je dan toch ook zelf gegeven of op zijn minst toestemming voor verleend dat ze die mogen hebben?

Ja. En je kunt er niet de hele dag bij zitten om te kijken wat ze allemaal appen, luisteren, kijken, etc. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.