koentje
05-06-2012 om 10:58
Alcoholvrij consumpties voor onder de 18?
Mijn zoon 13 jaar, vindt dat hij best alcoholvrij bier mag drinken omdat dat geen kwaad kan. Van mij mag het niet omdat ik een beetje bang ben dat dat de eerste stap is naar toegeven aan alcoholische dranken. Het is mijn manier om bier verre van hem te houden, zeg maar. Ik zeg hem dat bier iets is voor mensen van boven de 18 en dat alcoholvrij of niet, hij dat gewoon nog niet krijgt van mij. Dan krijg ik verhalen van andere kinderen die dat wel mogen en ook uitdelen op feestjes en zo. Misschien overdrijf ik, maar ik heb er geen goed gevoel bij om alcoholvrij bier te geven. Wat vinden jullie en wat doen jullie?

Petr@
05-06-2012 om 11:23
Eens met jou
maar zonder dat ik dat verstandelijk kan beredeneren, ook meer een gevoel dat het dan nog maar een klein stapje naar bier is.
Hier mochten de zonen bier drinken vanaf hun 16e en vooral jongste probeerde regelmatig uit of hij toch wel alcoholvrij bier mocht. Helaas voor hem mocht dat niet.

elsje78
05-06-2012 om 11:36
Hier
Alleen peuter en kleuter dus niet aan de orde, maar op ons schoolfeest mag het wel...

Brianna F
05-06-2012 om 11:44
Niet
Ook al is het alcoholvrij, de smaak is vrijwel hetzelfde als gewoon bier. Dus dan kunnen ze al aan de smaak wennen en is de overstap maar heel klein.
Mij maak je namelijk niet wijs dat ze bier (alcoholvrij of niet) meteen vanaf de eerste slok lekker vinden.

Fiorucci
05-06-2012 om 12:11
Nee
Nee,dat vind ik niet goed, en op schoolfeesten alhier komt het er ook niet in.

Genista
05-06-2012 om 14:55
Er wordt hier niet om gevraagd
Overigens houden we zelf niet van alcoholvrij bier en buiten dat vinden we het voor onszelf een tamelijk zinloze uitvinding Bier bestaat al in vele varianten als we bier willen drinken en als we iets alcoholvrijs willen drinken, bestaat dat ook al in talloze varianten. Een toespeling op "kinderbier" (zoals ik in Duitsland wel heb gehoord van kinderen van een jaar of 6) of een "nulprocentje" heb ik van onze kinderen nog niet gehad.

Marieke
05-06-2012 om 21:14
Niet voor kinderen
Alcoholvrij bier is een prima drankje op een hete zomerdag voor een dorstige zwangere Niet voor kinderen!
Mijn dochter wordt in augustus 16 en was hevig verontwaardigd dat de leeftijd voor alcohol dit najaar waarschijnlijk omhoog gaat naar 18 jaar. Ze "mag" dan een paar weken/maanden wel drinken en dan weer bijna 2 jaar niet. Ze vond het echt VOLKOMEN belachelijk dat er geen overgangsregeling kwam voor de net 16 jarigen. Het is een heerlijke puber, die meid van mij