Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alleen thuis?

vanaf welke leeftijd laten jullie je pubers alleen thuis? En hoe lang? En vanaf welke leeftijd is het s avonds verantwoord ?
Ik heb een dochter van bijna twaalf en een zoon van veertien. zoonlief heeft pdd-nos, maar kan aardig alleen zijn ondertussen. Dochter is ook behoorlijk zelfstandig. Ik overweeg nu om gewoon ook eens wat vaker van huis te zijn. Niet alleen voor een boodschapje maar bijvoorbeeld ook eens sporten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat willen ze zelf?

Vraag het eens aan je kinderen.
Hier wilde mijn 12 jarige nog graag oppas,want s,avonds alleen thuis vond hij eng.
zo rond de 13 ,14 jaar gaf hij aan dat hij het wel aandurfde ,en toen ging het ook meteen goed.

Vic

Vic

10-08-2012 om 11:07

Anderhalf uur

Mijn kinderen (13 en 7) zijn een avond per week ca. anderhalf uur alleen thuis als ik ga sporten. Jongste gaat dan zelfstandig naar bed (agossie) maar oudste is nog op. Langer laat ik ze niet alleen want oudste vind het niet fijn om 'alleen' naar bed te moten gaan, en ik vind het eerlijk gezegd ook geen prettig idee dat ze in bed liggen en er verder niemand thuis is.
Overdag is oudste in de vakanties wel eens alleen thuis van 8 tot 18 uur. Ik probeer dat wel te beperken door thuis te werken of een paar uur vrij te nemen, dus meestal gaat het om ca. 5 uur dat ze alleen is.

Marjoleine64

Marjoleine64

10-08-2012 om 20:50

2 jongens 12 en 14

In het begin van de avond (voordat ze naar bed gaan) is het al ruim een jaar geen probleem om ze alleen thuis te laten voor bijv. een uur sporten of boodschappen doen. Ook een hele avond zou ik nu wel kunnen doen, ze gaan tegenwoordig goed zelf naar bed ook al vindt jongste het nog niet echt leuk. Ik zou dan niet ver weg gaan, maar voor bijvoorbeeld een bestuursvergadering hier in het dorp kan het wel (en zal het ook wel gaan gebeuren komende maanden). Een ouderavond op school waarbij ik echt met de auto verder weg moet zou ik dan net weer iets anders vinden.
Marjoleine

Bor

Bor

10-08-2012 om 21:29

Laat 11

mijn jongste blijft nu wel af en toe alleen thuis, is nu 12 maar doet hij wel al een half jaartje. We gaan dan alleen naar feestjes in hetzelfde dorp, gaan we daarbuiten dan regel ik oppas.
Gsm bij en hij ook 1 bij het bed voor het geval dat. Hij belt meestal nog wel eens een keer.

marinade

marinade

10-08-2012 om 21:44

Hier wel

Hier 11 en 14 jaar. Twee rustige, verantwoordelijke jongens, dus ik kan hen best een avondje alleen laten, dat vinden ze geen probleem, ook niet met naar bed gaan. Mijn stelregel: ik ben in de stad en op max. een kwartier afstand, fiets of auto. Mobiel natuurlijk standby. Ik kan eigenlijk ook altijd een beroep doen op de buren als achterwacht, dat die ik igv schouwburg bijvoorbeeld.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ponpon

ponpon

11-08-2012 om 09:58 Topicstarter

Okee

dat valt mij nog mee. Ik dacht dat ik misschien onverantwoord bezig zou zijn, maar blijkbaar zou het wel kunnen.
Ik ga het gewoon uitproberen!
Sportschool is op vij minuten hier vandaan.
dank jullie wel !

Suze

Suze

14-08-2012 om 00:14

Jee..

ik voel me een beetje ontaarde moeder. Dochter van 12 en zoon van bijna 10 laten wij rustig hele avond alleen (beide sporten, kan soms uren duren - zijn dan ook niet bereikbaar - in geval van nood zullen ze naar een van de buren gaan). Gaan dan meestal niet zelf slapen, dus dat is enige nadeel. Maar in vakantie niet zo erg.

Overdag blijven ze ook gerust alleen (met tv dat wel), dochter sowieso hele dagen, zoon paar uur. Vinden het zelf beide prima, is denk ik het belangrijkste.

Marie

Marie

14-08-2012 om 11:14

Hier ook

Hoi Suze
Hier ook twee meiden die op de leeftijd van jouw kinderen allang geregeld een avond alleen thuis waren en ook overdag wel.
groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.