Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Andere moeder kritiseert mij om piercing dochter


Lente

Lente

07-12-2018 om 18:38

Gelukkig heb je de mail nog niet verstuurd.

Haar betrekken is niet laten meegenieten. Haar betrekken is haar serieus nemen. Het gaat immers over haar.
Ik zou haar de mail van die moeder laten zien. Laat haar daar eerst op reageren.
Vertel daarna wat jij ervan vindt en laat jouw mail zien.
Prachtig moment om dit soort dingen samen te bespreken, als gelijken.
Laat ook haar er een of twee nachtjes over slapen.
En beslis daarna samen hoe jij gaat reageren. En dan zou ik je dochter in de cc zetten.

Gewoon niet

Niet reageren als optie. Dat zijn zo van die dingen die je jezelf echt wel kunt toestaan of aan kunt leren.

Het is te braaf om altijd maar zo beleefd te zijn en overal een antwoord op te geven. Waarom zou je?

Het kan even een kwartje zijn dat moet vallen.

Misschien heeft die moeder allang spijt van een opwelling die ze kreeg toen ze haar dochter enthousiast over de piercing van vriendinnetje hoorde praten.

En dan is het al wat weggezakt en dan ga jij er nog eens beredeneerd en serieus overheen.

Niets doen lijkt me hier echt wel een optie.

Dan zie je wel of er nog gevolgen aan vast zitten. De soep wordt vaak niet zo heet gegeten. Je laat de beslissing om een mooie vriendschap op te breken op die manier gewoon bij deze moeder. Meer nog dan als jij allerlei argumenten aan komt dragen om je dochter en de vriendschap aan te prijzen waarop bij deze moeder de hakken nog even verder in het zand gaan. En anders is het gewoon jammer.

Lou

Lou

07-12-2018 om 19:17

Dochter betrekken

Zeker zou ik je dochter hierin betrekken. Het gaat over haar. Geef haar ook de opties mee: wel reageren, niet reageren, hoe reageren. Persoonlijk denk ik nog steeds dat het beter is om jouw toestemming voor piercings niet uit te leggen. Je hoeft je toch zeker niet te verantwoorden bij deze moeder? Daarom zou ik het verbaasd en kort houden. Tenzij je dochter er heel anders over denkt. Niet reageren is inderdaad ook een serieuze optie.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-12-2018 om 07:58

Niets doen

Is soms echt het beste.
Je loopt het risico dat je het vuurtje verder opstookt als je gaat mailen.

Ik zou de mail wel aan je dochter laten zien.

Pirata

Pirata

08-12-2018 om 10:06

Wat denk je van:

Wat denk je van "bedankt voor je input. Met vriendelijke groet, X".

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2018 om 10:41

Sjeeske

Jij doet wat ik ook geneigd ben om te doen , véél te veel woorden vuil maken aan uitleg, verdedigen e.d..

Ik raad je om te beginnen aan om je te dwingen er een flink uit weg te poetsen. Welke woorden zijn niet per se noodzakelijk om je punt te maken? Kijk waar je in herhaling valt, wat je niet nog een keer hoeft te zeggen. Probeer het op zijn minst tot 2/3 terug te brengen. (voor wie nu moet lachen om het advies wat ik geef... ik wéét het wel, nu nog standaard toepassen )

Het advies om die moeder mondeling te benaderen, is op zich het beste, maar als je niet zo goed durft, of bang bent dat je je dan alsnog omver laat blazen, zou ik het via de mail doen. Ik zie dat je woordkeus beschaafd en prettig is, dus dáár kan ze niet over vallen.

Ik blijf erbij dat je er goed aan doet om dit van je af te schrijven of praten, anders blijft dit hangen en niet opgelost. Ik vind wel dat je je dochter erbij moet betrekken. Ze heeft de leeftijd dat ze mag meebepalen over dit soort acties die over en rond haar afspelen. Hoe denk je dat ze thuis zal komen als haar vriendin vertelt dat jij haar moeder een mail gestuurd hebt en hoe haar moeder daarop gereageerd heeft?

Sjeeske

Sjeeske

08-12-2018 om 16:17 Topicstarter

Niet meer nodig

Nou het is al niet meer nodig. Die vrouw belde me vandaag ineens om excuses te maken en te zeggen dat het inderdaad een emotionele actie was. Ze zou het nog steeds niet goed vinden maar het is een agree to disagree. Blijkbaar had haar man het ook gezien en vond die het een belachelijke reactie en die drong op het telefoontje aan. Nouja zand erover.

Onze dochters weten er nog niks over dus we hebben maar afgesproken dat we dit verder ook niet aan onze dochters gaan vertellen. Dat heeft voor niemand meerwaarde.

Lou

Lou

08-12-2018 om 16:34

Mooie wending

Fijn! Mevrouw zegt sorry, klaar. Zo kan het natuurlijk ook

Lente

Lente

08-12-2018 om 17:13

Dit bevestigt in ieder geval dat het altijd goed is

om er meerdere nachtjes over te slapen, voordat je reageert.

Fijn dat het nu opgelost is. Knap van die moeder dat ze gebeld heeft.

En in dit geval kan ik me wel vinden in het idee dat de dochters niets te horen krijgen.
Mama vloog uit de bocht en maakt het goed voordat dochters er last van krijgen.

Niks meer aan doen.

Opgelost!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2018 om 22:42

De wonderen

zijn de wereld niet uit. Gelukkig maar.

Bosbes

Bosbes

09-12-2018 om 00:20

Of....

Of de moeder heeft hier meegelezen!

Bosbes. O.T.

Zou dat wel eens gebeuren? Dat een mede forummer hier iets leest en denkt, jeetje dat gaat over mij!

Of dat ik over 10 jaar hier een topic lees over "mijn schoonmoeder is een heks" en dat ik daar mijn toekomstige schoondochter in herken?

Pooh Bear

Pooh Bear

09-12-2018 om 08:34

Wil40 ot

Ik vraag mij dat ook wel eens af. Daarom durf ik sommige dingen hier ook niet neer te zetten.
Ik heb 1x lang geleden hier iets neergezet waarbij ik twijfels heb of die persoon het toen niet gelezen had.

Sjeeske

Sjeeske

09-12-2018 om 10:24 Topicstarter

Grappig

Dat zou wel heel grappig zijn. Maar aangezien ze al een mailadres deelt met haar man schat ik haar niet echt als iemand die de weg op internet goed kent

Sjeeske

Dat vind ik dan weer een bijzondere aanname. Ik deel ook een mailadres met mijn man, omdat dit handig is voor alle mail mbt kinderen/school/sport/familie/vakanties etc. Daarnaast hebben we ook nog aparte mailadressen.
Het hebben van een gezamenlijk adres zegt verder hoegenaamd niets over wel of niet de weg weten op internet.

Sjeeske

Sjeeske

09-12-2018 om 10:35 Topicstarter

Oke, wellicht kort door de bocht. Maar ze lijkt me niet echt het type dat op dit soort forums komt.

Zomer

Zomer

09-12-2018 om 11:38

En dan nog....

In dit geval niet verkeerd als ze daadwerkelijk heeft meegelezen Maar ik denk (aaname ik weet het) dat haar man haar stevig heeft toegesproken.

@Emma

@Emma

09-12-2018 om 11:58

Haha, wat een aannames)

Misschien wil Sjeeske het even vragen, zijn wij ook uit de brand

Of,,

Wil de. Ieder

Oeps...ik bedoelde....

Daar ging iets mis. Ik wilde typen....

Of......
wil de moeder in kwestie hier even een berichtje plaatsen als ze idd heeft meegelezen..... zou wel grappig zijn....hahaha!

Ingrid

Zou goed kunnen

Ik heb in verleden ook mensen van school herkend op basis van berichten die ze hier op OO schreven.

mirreke

mirreke

09-12-2018 om 15:40

Fijn Sjeeske

De zaak heeft zich vanzelf opgelost. Ik vind het overigens netjes en dapper van deze moeder dat ze je heeft gebeld, na deze ondoordachte actie.
Wat fijn dat je niet meteen hebt teruggeschreven. Eerst niets doen is niet alleen goed voor jezelf, omdat je zo voorkomt dat je een te heetgebakerde mail terugstuurt. Maar ook werkt het goed bij de ander, die dan de gelegenheid krijgt om e.e.a. nog eens te herkauwen.
Fijn dat de meiden van niets weten.

B

B

03-03-2019 om 19:21

Top moeder

Hallo ik ben zelf 16 en heb voor de rest geen piercing. Wel heb ik een tattoo lopen over me been van 33 cm in de lengte en staat de hele zijkant vol (in de breedte). Ik vind zelf dat je een top moeder bent! Echt top! Je dochter kan dus zelf kiezen wat ze wilt en wat niet. Ook is het goed dat dit wordt goedgekeurd en zorgt ervoor dat het kind zich kan uiten naar zijn of haar keuze. Ik vind dit alleen maar goed. Je moet gewoon lekker je kind laten gaan. Alleen maar mooi dat je kind zich zo durft te uiten en zo zich zelf durft te zijn. Voor de rest zou ik zeggen: in de prullenbak met die moeder. Natuurlijk moet er wederzijds repect zijn, maar het moet ook duidelijk zijn dat jij het belangrijk vind dat jouw dochter zich mag uiten hoe ze wil en zich daar zelf prettig over voelt.

Dit vind ik er zelf van
Hoop dat het persectief van een andere puber ook kan helpen .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.