Silone
18-05-2010 om 08:57
Antiverveeltips gevraagd [12-jarige jongen met gebroken voet]
Heeft iemand tips om verveling tegen te gaan bij een jongen van 12 die al 8 weken lang in en uit gips is vanwege een hardnekkige en vervelende voetbreuk en sinds gisteren ook zijn andere voet heeft gebroken? We halen straks loopgips voor de nieuwe fractuur. De bedoeling is dat hij met twee krukken voorzichtig mag lopen op beide voeten (alternatief was 6 weken rolstoel). De afgelopen twee maanden heeft hij zich vermaakt met lezen, terwijl hij absoluut geen lezer is, zijn aquaria, afspreken met vrienden, wii-en, vissen. Nu hij opnieuw voor weken in het gips moet, zouden wat alternatieve bezigheden fijn zijn, zeker als dat buiten kan met het mooie weer wat er aan komt. Hij knutselt graag, maar grote projecten als opknapfietsen is gewoon lastig met die voeten. Iemand ideeën?

Vera*
18-05-2010 om 11:24
Hhmm
Kan hij iets met een grote bak mecano of lego mindstorms? Is een online cursus 'hoe maak je een game' iets voor je zoon of een electrische (goedkope) pottenbakkersdraaischijf iets.
In het kader van bewegingsvrijheid kan een rolstoel best handig zijn als jullie een dagje weg willen. Met zijn gipsvoeten en krukken zal lopen wel gaan maar het blijft heel vermoeiend. Een rolstoel kan dan handig zijn om de grote stukken te overbruggen zodat de vermoeidheid (en dus de zin/lol) niet zo toeslaat.

Yta Chalne
18-05-2010 om 14:17
Wat een pech!
Tips moet ik nog even over denken, maar wat een ongelooflijke pechvogel zeg! Twee voeten breken, en na elkaar ook nog. Echt sneu voor 'm.

Silone
19-05-2010 om 12:59
Tja
hij krijgt het voor elkaar juist omdat hij zijn andere voet gebroken heeft. Hij is op de krukken uitgegleden over nat gras, en heel bewust opgevangen op zijn goede voet...krak! Ik heb zo met hem te doen.
Maar goed, Bastet met haar moestuin deed me er aan denken dat zoon nog altijd eens een kweekkasje voor me zou timmeren. Dat is wel leuk voor hem. Gaan we vanmiddag op zoek naar oud hout en glas bij schilder.

jons
19-05-2010 om 21:26
Muziek?
Kreeg van mijn man net te horen dat Jimi Hendrix is begonnen met gitaarspelen in vergelijkbare omstandigheden. Dus wie weet wat er nog uit zou kunnen komen?
dus... een gitaar met een beginnersboekje?
Bouwdozen inderdaad, met techniek-dingen, feestje organiseren samen en alles samen vast bedenken?
Ik heb met hem (en jullie) te doen! Wat erg, zoiets!
Jons

Kaaskopje
20-05-2010 om 00:24
Ah sneu!
Hoe krijgt hij dat nou toch voor elkaar? Ik ben niet zo fantasierijk merk ik. Ik vind het idee van Jons eigenlijk wel erg leuk. Kan hij een digitaal foto-album maken? De bioscoop met een vriend. Het kost allemaal geld wat ik bedenk, dat is natuurlijk niet altijd nodig... Ik hoop dat je veel ideeën krijgt

albana
20-05-2010 om 09:04
Bezoek elke dag
in jongstes klas is net een meisje weer 'aan de loop' nadat ze 2 maand in een rolstoel en 1 maand strompelend met krukken heeft doorgedracht. Heupoperatie (wel gepland). 1 voordeel door de rolstoel kwam ze wel op school (is dat niet ook wat voor je zoon?). De eerste maand was ze wel thuis...en heeft de klas een rooster opgesteld onder aanvoering van de juf en ik denk in overleg met de ouders en kreeg ze dagelijks bezoek. Met een klas met 26 kinderen is dat makkelijk te doen.Iedereen had een dag 'gekregen' die dag ging je op bezoek. Er was een lijstje met data voor iedereen dus er kon geruild worden (als je b.v. op jouw dag wat anders had..)Of je alleen ging of nog iemand anders meenam moest je zelf weten.Elke dag gaf juf aan het bezoekkind iets mee...huiswerk, een brief van juf, een nieuwsbrief , post van de klas etc. etc.Ook de jongens van de klas die nog nooit bij haar thuis waren geweest deden het precies zoals afgesproken was, al namen ze dan soms ter versterking een andere jongen mee.En elke ochtend werd er even gepraat hoe het met het meisje was. In het begin lag ze nog plat en mocht werkelijk amper iets (ja plafond staren), zelfs niet rechtop zitten. Dat is natuurlijk helemaal moeilijk met een 12-jarige en daar kwam het idee ook vandaan. De klas heeft het zelf bedacht, juf heeft het georganiseerd in samenwerking met de ouders. De bezoekers namen het ook héél serieus...het was écht een 'taak' die heel belangrijk was in hun ogen.
Dochter is 4 keer geweest. 2 keer haar eigen beurt en 1 keer met buurmeisje mee en 1 keer met een jongen uit de klas die alleen maar eng vondt.
Dus kan je zijn vrienden niet mobileseren,of zijn klas, dat ze ook zo'n dagelijks schema opstellen?
En kan zoon niet alsnog in een rolstoel en dat je 'm overdag naar school brengt?
Favoriete hobby van het meisje toen ze eenmaal rechtop kon zitten: Bouwen met lego. Had ze nooit gedaan (of in ieder geval niet veel), het was de lego van haar oudere broers. In de rolstoel aan tafel en alle bezoek bouwde mee.Het schijnt een héél spectaculair bouwwerk geworden ze zijn.
groeten albana

Silone
20-05-2010 om 18:31
Joh albana
Wat een akelig verhaal zeg. Zo erg is het met zoon niet hoor. Zijn linkervoet is (hopelijk definitief) uit het gips en die mag hij voorzichtig belasten met stevige bergschoen aan. De rechtervoet zit in loopgips (sterker nog, zwemgips, ik wist niet eens dat het bestond). Hij gaat gewoon naar school, sterker nog, hij fietst zelf, hoewel ik dat nog wel wat eng vind. Het probleem is alleen dat hij zo'n energiek doe-kind is, en dat lukt al twee maand niet meer.
Mijn sloophouten kweekbak is bijna klaar. Alleen het glas moet nog gekit. Hij heeft zelf gratis glas en sloophout geregeld, en heeft helemaal alleen een ontwerp gemaakt, geboord, gezaagd en getimmerd. Ziet er ook echt reuzeleuk uit! Volgende week maar zaad halen en kijken wat hij kan laten groeien.

mirreke
23-05-2010 om 09:51
Joh, silone,
wat leuk en snel van je zoon zeg! Wie weet kun je hem nog wel meer dingen zo laten maken en regelen. Echt, ik vind het heel bijzonder.
Kan hij met dit zwemgips ook surfen dan? Dan is het al wat minder erg...

Fatima
23-05-2010 om 13:41
Zwemgips
Je kunt dat gips van tegenwoordig wel nat laten worden maar dan moet er geen stoffen laag onder zitten. Zo'n kous dus. Die wordt namelijk niet meer droog en je huid gaat smetten. Zowiezo vind ik het een slecht plan, hoe moet de huid midden onder het gips droog worden?

Hermiena
24-05-2010 om 16:50
Zwemgips
zwemgips is geen gips. Het is hardplastic en als je het in het water houdt loopt het water er gewoon doorheen. Droogworden is het grote probleem niet. Wel moet je als je in de zee bent geweest het gips goed onder schoon water houden, zodat het zout niet kan opdrogen. Je kunt anders zoutkristallen krijgen die wel naar kunnen doen.Daarnaast moet je oppassen met zand. Wij plakten mijn dochters gips daarom aan de bovenkant toch dicht en deden een sok om haar hand, maar zwemmen deed ze. Ze had behoorlijk bekijks als ze met haar gipsen armpje en zwemvest het zwembad in sprong.