Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Mama van puber

Mama van puber

22-05-2013 om 12:21

Bedtijd

Hoi allemaal ik ben nieuw hier vind het leuk om met andere ouders te kletsen over onze puberkids.
Hoe laat gaat jullie puber slapen door de week?? En mogen ze mobiel mee naaar boven?? Onze dochter is vijftien en een half die willen we echt om half elf in bed hebben zonder mobiel ze heeft een vriendje van bijna zestien dus er moet savonds nog heel wat af gewhatsappt worden tot onze ergenis het lijkt wel of ze met die mobieltjes vergroeid zijn. Ben benieuwd naar de mening van andere ouders.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zebra

zebra

22-05-2013 om 12:32

Hier

gaat puberzoon, 14 jaar, van zondag t/m donderdag om 22 uur naar bed. Hij heeft niet zoveel slaap nodig namelijk.

Mobieltje ligt altijd boven maar daar wordt nooit naar gekeken, ding gaat zelfs niet mee naar school want het boeit hem totaal niet. Wel erg verslingerd aan laptop en x-box trouwens. Zit 's avonds vaak te skypen als zijn huiswerk af is.

elise

elise

22-05-2013 om 13:36

2200 uur

Hier 15 en 12 jaar, doordeweeks tegen tienen naar boven. Gaan meestal uit zichzelf. Jongste van 10 moet er om 2100 uur in liggen maar moet naar bed geknuppeld worden.
Het zijn alledrie uitslapers, ik moet ze om half 8 s ochtends altijd wakker maken.

Vic

Vic

22-05-2013 om 14:24

23.00 uur

Dochter (sinds gisteren 14) gaat rond 23.00 uur naar bed, en moet de meeste dagen om 06.00 uur op. Haar IPod ligt naast haar bed en fungeert als wekker. Het zou best kunnen dat ze er nog iets mee doet als ze in bed ligt, maar daar heb ik verder geen last van.

Merel

Merel

22-05-2013 om 16:06

Zoon van net 15

Hier zoon van net 15, gaat om 23.00 naar bed (uitzichzelf) en neemt wel de ipod mee, meestal rommelt hij daar nog een kwartiertje op.
Dochter is al wat ouder en een echt nachtuiltje, zolang haar werk en school er niet onder lijdt bemoei ik me er niet mee, maar anders zou ik het een goed plan vinden om de mobiel beneden te laten (aan de oplader ofzo, wel zo handig ondertussen)

Annet

Annet

22-05-2013 om 16:30

Dochter van 15, geen bedregels meer

Vanaf dat ze 15 is, bepaal ik niet meer hoe laat ze naar bed moet. Wel moeten vanaf 22.00 (ongeveer) de schermen uit (laptop, ipad). De mobiel blijft beneden. Ooit ingesteld en daarna nooit meer hoeven zeggen. Ik geloof dat ze het zelf ook wel goed vindt.

Zo ergens tussen 22 en 23 uur

stuur ik ze naar boven, maar vaak wordt er zo verschrikkelijk geteut met tas inpakken, tandenpoetsen, uitkleden dat het na elven wordt. Ook als de tas al ingepakt is, moet er opeens nog van alles bijgepropt worden (en dat gebeurt natuurlijk heeeeeeel langzaam).

En beeldschermen moeten dan ook allang uit zijn maar op de een of andere manier gaan ze ook altijd weer aan als ik even niet oplet. Als ik ze daarop betrap, moeten de computers weer naar beneden, maar als ik een dag niet oplet staan ze ook weer boven en begint het gezeur overnieuw...

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-05-2013 om 22:24

Niet voor 23 uur

Hier een puber van bijna 16. Hij gaat zelden voor 23 uur naar bed, het is ook geregeld al middernacht. Beperkingen voor computer en telefoon hebben we eigenlijk niet.
Door de week moet hij om 7 uur opstaan, in het weekend slaapt hij bij

-Flupke-

-Flupke-

23-05-2013 om 13:00

Hier is het

half tien tanden poetsen, daarna nog even beneden zitten (tenzij door gedrag ongewenst)en om 10 uur plat! Telefoontje inleveren in de avond en die krijgt ie de volgende ochtend mee naar school als hij zijn moeder niet voor rotte vis heeft uitgemaakt.
Maar ja.
Ik ben een onwijze bitch!

Arawen

Arawen

23-05-2013 om 13:11

Beeldscherm uit vs naar bed

Hier zoon van 13, brugklas. De algemene regel is dat om 21.00 uur de computer uit gaat (hij zit meestal de hele avond vanaf het eten boven op zijn kamer) en dat hij dan gaat douchen. Nog even naar beneden in pyama, voor drinken en eventueel koekje, om 21.30 naar boven. Met I-pod. Hoe lang hij daar precies op zit weet ik niet, maar als wij naar boven gaan, meestal tussen 22.30 en 23.00 uur, dan is het donker op zijn kamer.. hij hoort ons vast de trap op komen...

Als ik vergelijk met de verhalen hierboven, zijn wij daarmee redelijk gemiddeld qua bedtijd. Komt dus binnenkort de tijd dat wij eerder naar bed willen/gaan dan hij. Hoe doen jullie dat? Zelf naar boven en kind laten afsluiten en de lampen uit doen? Voelt zo raar.. moeten we daar dan maar aan wennen?

Maylise

Maylise

23-05-2013 om 13:55

Hier

Slaapbehoefte verschilt erg. Dochter van 15 ligt er meestal al rond 21:00-21:30 in. Zoon van 13 gaat met moeite rond 22:30 naar boven en slaapt zelden voor 23:00. Ik laat ze in principe zelf beslissen hoe laat ze ongeveer gaan maar als ik het idee zou hebben dat ze die vrijheid niet aan kunnen dan ga ik een meer sturende rol spelen.

Eerder naar bed dan de kinderen gebeurd hier wel eens. Niet zo heel vaak want ik ga zelf meestal rond 01:00-02:00 maar als dat zo voorkomt dan doen de kinderen zelf de lichten en televisie uit. Geen enkel probleem.

bibi63

bibi63

23-05-2013 om 15:12

Arawen

Hoi Arawen,

Ik zou, in geval kind op een gegeven moment later naar bed gaat dan jullie, gewoon de boel afsluiten en lichten uit. Als hij nog op wil blijven, kan hij dat op z'n kamer doen toch? En als hij op een gegeven moment uit gaat en laat thuis komt, dan kan bijv. 1 lichtje laten branden. En verder goede afspraken maken dat de deur op het slot gedraaid moet worden en het lichtje uit (en als het een spaarlamp is, is het ook niet zo verschrikkelijk als het blijft branden). Maar wel deur op slot natuurlijk.
Gr. Bibi

nolly

nolly

24-05-2013 om 13:56

Hier

dochter 14 gaat uitzichzelf tussen half 10 en half 11 ergens naar bed. Meestal wordt er dan nog wel muziek geluisterd of misschien ook wel op dr mobiel/tab gerommeld. sochtends om 7uur op

zoon 17 gaat tussen 12 en half 1 denk ik naar bed (ik slaap dan al) en heeft de hele nacht z'n ipod in z'n oren. meestal moet hij om 8 uur op. In het weekend is hij laat (zowel naar bed, als op )

Sporty

Sporty

31-05-2013 om 18:21

Hier

Hier zoon van 15 en 3 maanden: kwart voor 10 naar bed en telefoon blijft beneden!

Hier

zoon 17 jaar, tussen 22 en 22:30 uur douchen en tegen 23 naar zijn kamer. Slapen doet hij dan nog niet altijd. Hij heeft niet echt meer een bedtijd, maar we hopen (tegen beter weten in) dat hij toch zijn rust pakt.

dochter 15 jaar, 21:30 douchen en daarna naar bed.

De telefoons en\ of Ipods nemen ze mee, maaar tegen 23:00 (en soms om 22:30) trekken we de stekker van internet eruit.

Mayke70

Mayke70

18-06-2013 om 20:24

...

Hier jongen van 15, om half 11 naar boven en om 11 uur licht uit maar moet dan toch vaak nog roepen om hem eraan te herinneren. Daar kan hij echt niks aan doen .
Mobiel gaat mee naar boven. Zie vaak dat hij rond 12.00 uur nog op whatt'sapp heeft gekeken. Zolang hij 's morgens op tijd op school komt zie ik dat maar door de vingers.

In het weekend rond half een naar bed maar ook dan moet ik vaak nog roepen. Hoop dat dit ook een typisch puberding is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.