Arawen
08-03-2010 om 14:54
Beginnen met scheren (puber-zoon)
Binnenkort viert mijn oudste zoon zijn 16e verjaardag (aan de leeftijd van je kinderen voel je dat je zelf oud wordt, kreun..). Hij is blond, dus dat groeiende dons op zijn bovenlip, dat valt nog niet zo op. Maar hij begint nu ook haren op zijn kin te ontwikkelen. Tot hilariteit van de meiden in zijn klas..)
Af en toe begint hij over scheren, maar ik heb eigenlijk geen idee wanneer je daarmee begint en of dat de haargroei juist erger maakt (en geen man in de beurt die ik dat kan vragen). Betekent beginnen met scheren dat je vast zit aan een dagelijkse scheerbeurt?
Ik denk erover om hem voor zijn verjaardag een scheerapparaat kado te doen. Moet ik dan nog ergens op letten, voor gebruik door zo'n jonge knul? Wat is een handig soort? Kortom; mannen- (of zonen-) ervaring gevraagd!
groeten Arawen

Nikus
08-03-2010 om 15:19
Ja...
wanneer??
Zoon heeft donker dons (echt een snorretje)en laatst plukte ik een haar uit zijn kin. Hij is nog maar 12. Dan ga je nu toch nog niet scheren??

Nikus
08-03-2010 om 15:40
Beemer
Blijft er bij jou zoon ook drinken in plakken en eten?
Ik vind het echt vies en inderdaad ook mijn man beweert het zelfde als Beemerman!

Bastet
08-03-2010 om 16:15
Waarom apparaat?
Arawen,mijn zoon scheert nat sinds zijn 14e,en vindt dat veel prettiger dan een apparaat.Scheerspullen vind ik een leuk kado voor een jongen die zestien wordt.
Groetjes,bastet

Yta Chalne
08-03-2010 om 17:03
Probleem?
Die haargroei wordt toch gegarandeerd meer. Dus hup scheren, of je nu vanaf je dertiende of vanaf je veertiende moet scheren, dat maakt ook het verschil niet. Als iets vreselijk is zijn het wel probeersnorretjes

ijsvogeltje
08-03-2010 om 17:03
Nu pas?!
Pas scheren op je 16e? Goh, wat laat! Hier zoon van 12 die toch al een paar keer zijn dons-snor heeft afgeschoren. Met wat scheerschuim en een scheermes, net als zijn vader. Nikus, waarom vind je 12 jaar te jong?

jeanhil
08-03-2010 om 17:18
Ook een 16 jarige
die afgelopen september een scheerapparaat heeft gekregen voor zijn 16e verjaardag. SIndsdien scheert hij zich ong om de dag en als hij uit gaat een keertje extra.
Wij vonden het ook een leuk cadeau voor erbij, desnoods met een geurtje, hier is playboy en Mexx black favoriet.
Groetjes

Bastet
08-03-2010 om 18:34
Nikus
Tja,da's jouw probleem,hahaha.Dit is nog niks hoor,het echte uitbotten komt nog!))
Bastet

Nikus
08-03-2010 om 19:27
Bastet
Wordt het nog erger?
Wheeh, hij is nu al 1.72 baard in de keel, snorretje...maat 42 schoenen...
Het gaat ineens zo snel. Je hoort hem groeien.

Claudia B
08-03-2010 om 19:40
Hier ook 12 jarige
Goh, ook ik was bezig met dit onderwerp
12 jarige zoon krijgt donkere donsjes op zijn bovenlip. Het valt nog niet heel erg op maar het zit er wel. Manlief zegt dat als hij nu al gaat scheren het veel sneller gaat groeien.
Maar eens kijken hoe het gaat lopen......

Triple
08-03-2010 om 20:24
Is echt onzin
Het is echt onzin dat je haren sneller gaan groeien als je ze afscheert! Dat gebeurt toch ook niet met beenhaar, okselhaar of hoofdhaar. Je krijgt natuurlijk wel stoppeltjes als het weer aangroeit en dat geeft het idee dat er meer of stugger haar terugkomt. Maar dat is natuurlijk niet zo. Hoewel bij puberjongens er met de jaren wel meer haar op lip/kin/wangen zal gaan groeien, maar dat komt dus niet door scheren!

ijsvogeltje
08-03-2010 om 20:39
Ha ha nikus
Ja, ze worden groot he! Onze 12-jarige is ook al 1.75 en heeft schoenmaat 43. En inderdaad, zo'n vlassig snorretje. Maar door het scheren zie je dat snorretje niet meer, dus dan lijkt hij weer ietsje jonger, ha ha.

Tinus_p
09-03-2010 om 09:14
Nat of droog
Bastet:
'Arawen,mijn zoon scheert nat sinds zijn 14e,en vindt dat veel prettiger dan een apparaat."
Precies. Er zijn nu eenmaal droogscheerders en natscheerders, en never the twain shall meet. Ik ben al mijn hele volwassen ( leven een natscheerder.

Bellefleur
09-03-2010 om 09:14
Moeders en zonen
Wat een grappig draadje, al die moeders over de snorretjes van hun zonen... Ik heb een zoon die net 13 is, en ik zit regelmatig naar onder-zijn-neus te turen. Zie ik nou iets? Of niet? Ik vind het grappig dat zijn strottenhoofd zo gegroeid is. Wanneer kan ik de eerste zware bastonen horen? Ik vind het zo'n voorrecht dat ik naar hem kan kijken en hem kan zien groeien!

Rembrand
09-03-2010 om 10:07
Twee scherende "mannen",
Bij ons zijn ze gaan scheren toen ze een jaar of veertien waren. In het begin één keer per week, en nu steeds vaker. Oudste ( net 18 ) doet het volgens mij om de dag tegenwoordig.
Middelste haat scheren en loopt nog liever een paar dagen voor paal. Zijn bovenlip doet hij één keer per week, maar hij vergeet dat zijn wangen tegenwoordig ook meegenomen moeten worden.
M.

Sancy
09-03-2010 om 11:43
Haha tinus
Mijn vader zaliger was dan de uitzondering: door de week droog en in het weekend met meer tijd en aandacht nat

Arawen
10-03-2010 om 14:57
Body groomer
OK dames (en heer), ik heb er even over na gedacht en een scheerapparaat lijkt me toch wel een hele leuke voor z'n verjaardag. Maar wat voor een type moet ik dan hebben? Tegenwoordig zie je reclames op de TV voor 'body groomer' of zoiets; een scheerapparaat waar de moderne man zich helemaal mee kan scheren. Tegenwoordig schijnt alle lichaamshaar eraf te moeten (niet dat zoon al borsthaar ontwikkelt, overigens... En uiteraard wil ik mijn zoon wel mee laten gaan in de vaart der volkeren (lees; pubers). Dus; moet ik me daar iets van aan trekken of is elk apparaat goed?
groeten Arawen

Minet
10-03-2010 om 17:33
Hier
Hier begonnen de heren een jaar of 4 geleden aan hun eerste scheerbeurten. Eerst nog met het scheerapparaat van pa, later wilden ze het mes ook wel eens proberen. De eerste keer allebei een flink bloedende snee in de lip , maar al snel vonden ze nat scheren ook wel lekker. De wekelijkse scheerbeurten zijn inmiddels opgehoogd tot.........ik weet het eigenlijk niet eens
Ik weet wel dat ik soms het scheerapparaat hoor zoemen, maar ook wel zie dat het mes gebruikt is. Ze doen het dus op beide manieren, net hoeveel tijd ze hebben.
Enne.......hier wordt alleen het gezicht geschoren, de rest is NOT DONE in hun ogen!

Paal
15-03-2010 om 09:44
12 jaar
Hier begon, donkerharige, zoon op zijn 12e met zijn bovenlip te scheren. Eerst nog wat stiekum, klasgenoten mochten het niet weten. Nu zonder problemen. Maar ja, ik zie hem ook groeien. Geen idee hoe vaak hij zich scheert, ik zie geen stoppels.