Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bemiddelen of niet?

Hallo,
Mijn man en dochter van 16 hebben soms heftige discussies. Ze hebben dan ook hetzelfde karakter. In het begin ging ik altijd bemiddelen en sussen in de discussies. Als dochter kwaad naar haar kamer ging, ging ik haar na om te vertellen dat haar vader het zo niet bedoelde... Ik begon gesprekken met mijn man dat onze meid nog lang de kwaadste niet is... Maar het wordt zo vermoeiend! Het steeds weer goedpraten van de een bij de ander en omgekeerd. Misschien moet ik er gewoon mee stoppen en alles gewoon laten gebeuren. Is er nog iemand die hiermee worstelt?
Groetjes!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2011 om 20:14

Oh ja hoor

Heel bekend

Ireen

Ireen

09-10-2011 om 07:43

Spreek je man aan op zijn gedrag

Ik zou van mijn man een volwassen houding naar dochter verwachten en hem daar op aanspreken (je dochter wordt blijkbaar al door haar vader op haar gedrag aangesproken). Niet sussen dus, maar op een rustig moment je man confronteren met zijn houding/gedrag. Ik vind het trouwens ook neit okay dat je je man goedpraat bij je dochter (als je man niet toerekeningsvatbaar zou zijn - niet goed voor haar respect naar hem toe).

Maylise

Maylise

09-10-2011 om 12:49

Niet ingrijpen

Hier ook regelmatig verschil van inzicht. Het beste voor ons werk om ons er niet mee te bemoeien. Als mijn man een conflict heeft met een van de kinderen probeer ik er zoveel mogelijk buiten te blijven.

Als het echt om iets serieus gaat dan ga ik er wel met mijn man over praten. En soms ook wel met het betreffende kind. Dan wordt alles vaak wel gecompliceerder maar goed als het om serieuze onderwerpen gaat dan is dat uiteraard ook wel nodig. Gaat het om dagelijkse dingen als hoe laat thuis zijn en kamer wel of niet opruimen dan bemoei ik me er niet mee.

Mijn ervaring is dat het vaak beter werkt om ze het zelf op te laten lossen. Daarnaast los ik zelf ook liever conflicten die ik met de kinderen heb zonder dat man zich ermee bemoeit.

Catootje

Catootje

09-10-2011 om 16:58

Ander contact stimuleren

Dochter had hier ook veel meer ervaringen met haar vader dan met moeder. Eerlijk gezegd herkende is veel van haar ergernissen en van die van haar vader. De wat mindere eigenschappen worden dan uitvergroot.
Hier heeft het geholpen dat ik vader en dochter gestimuleerd heb om meer met elkaar te ondernemen. Bij huiswerkvragen stuurde ik dochter door naar vader. Bij speciale activiteiten ging ik niet mee, zodat ze met elkaar wat gingen doen.
Juist doordat ze meer gemeenschappelijke ervaringen hadden, werden de ergernissen kleiner. De leukere eigenschappen komen dan beter tot hun recht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.