Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-10-2015 om 23:36
Zoon werkt al ruim een half jaar bij de lokale supermarkt. Vakken vullen. Tot nu toe zo'n 3 x per week van 17.00 tot 19.00 uur en soms in t weekend extra. Wij bemoeien ons er niet mee; hij gaat prima op school en dat was de vereiste. School mag immers niet lijden onder de bijbaan.
Maar.. nu is hij pas 16 geworden en dat maakt blijkbaar nogal wat verschil. Hij moet nu werken van 18.00 uur tot 'sluit' en tegenwoordig zijn supermarkten open tot 22.00 uur.. dan zijn ze nog niet klaar natuurlijk. Zoon komt pas tegen 23.00 uur thuis. En dat vind ik te laat, voor een schooldag. Heb tegen hem gezegd dat hij moet aangeven op t werk dat ie om 22.00 naar huis moet. Maar 'dat kan niet' zegt hij. Vindt de baad niet goed.
Tja.. en in hoeverre mag je je daar nu als ouders tegen aan bemoeien? Ik krijg de neiging om die baas te bellen (kind is nog steeds minderjarig) maar t is wel zijn baan.. wat zouden jullie doen?
20-11-2015 om 10:27
ja vrij vragen
Mijn dochter heeft over 4(!) weken een feest, vroeg daar gisteren vrij voor. Daar was ze volgens de leidinggevende 1 dag te laat mee en dus krijgt ze geen vrij. Ik ga de beste man even bellen. Dus ja, in dit soort gevallen bemoei ik me er wel mee. In overleg met dochter natuurlijk. Ik vind dat zo'n onzin! Laat haar dan ruilen of geef haar 2 uur eerder vrij oid, maar doe niet zo moeilijk!
20-11-2015 om 18:24
Elisabeth
Dat heb je verkeerd begrepen: ze mag gewoon ruilen maar dat moet ze zelf regelen. Dat staat los van dat het veel te lang van tevoren is. Verder vind ik dat ze het ruilen makkelijker moeten maken. Mijn zoon kreeg een lijst met honderd namen en adressen en telefoonnummers. Waarom maakt dat bedrijf zelf niet een appgroep ofzo alleen voor ruilen?
29-11-2015 om 02:10
0 uren contract
Van kennissen hoor ik ook veel slechte verhalen over het werk van de kinderen. Ik vrees dat vrij vragen bij bijna elk jongerenbedrijf een probleem is. Het hangt er ook vanaf of je kind een 0uren contract heeft, in dat geval is hij of zij niet verplicht om te komen werken. Wel is het redelijk te kunnen bewijzen dat er op tijd vrij is gevraagd... Dat gaat vaak niet op.
Ik vraag me trouwens wel af hoe veel kinderen verdienen met hun bijbaantjes, ik vernam dat kinderen bij de Hema als ze 15 zijn 2,50 per uur verdienen. Wat houden ze dan over als ze op zaterdag een paar uurtjes werken en in de week na school niet en vrij krijgen in een toetsweek niet gaat? Ik zou mijn kinderen nooit toelaten zich zo te laten misbruiken, werk is een extraatje voor kinderen en als de werkgever niet mee wil werken jammer dan.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.